Vättern 2016, "kafferunda"

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Post Reply
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Vättern 2016, "kafferunda"

Post by molsson »

Hej

Finns det intresse för att cykla 2016 som Kafferundan 2015, dvs på mellan 10 och 10,5 timmar med lungna pauser vid jämna kontroller på cirka 15 minuter och ingen sub hets. Morgonstart.
Intresse finns hos mig då jag tyckte det var trevligt i år.

/Magnus
Patrik
Posts: 33
Joined: 2009-11-24 19:27
Fornamn: Patrik
Efternamn: Ackell

Re: Vättern 2016, "kafferunda"

Post by Patrik »

Hej!


VR16
Morgonstart, landsväg, långt och länge. Vi planerar att cykla på runt 12 timmar - kanske mer, vi stannar för kaffe.

Självklart i LVG:s snygga kläder!


#Patrik och Karin.
magnusmattson
Posts: 20
Joined: 2014-10-20 10:02
Fornamn: Magnus
Efternamn: Mattson

Re: Vättern 2016, "kafferunda"

Post by magnusmattson »

Jag är gärna med på en kafferunda 2016. Tyckte upplägget iår var mycket trevligt.

Magnus M
jabo

Re: Vättern 2016, "kafferunda"

Post by jabo »

Kaffe runda > Sub12 > Jag e med...

// Jan
Patrik
Posts: 33
Joined: 2009-11-24 19:27
Fornamn: Patrik
Efternamn: Ackell

Re: Vättern 2016, "kafferunda"

Post by Patrik »

Hej Molsson, uräkta att jag kapar din tråd (igen).

Vi är några Lvg:are som också tänker cykla VR16 men med fokus på ~sub12 och någon enstaka PB (Den här rundan har någon bestämt sig för att inte stanna och skissa blommor).

Jag förmodar att ni, ("kafferundan"), kommer ta långa fikor och tårtbuffe, och cykla snabbt 30-34+ KMH. Men vi i den andra kafferundan, ("Bôset") kommer cykla så snabbt vi orkar, runt ca 26-27+ KMH, och mer eller mindre ta coffe-to-go.

VR16, Morgonstart, landsväg, långt och länge.
Bôset är oftast inte med på Lvg:s planerade turer, därför att det går för fort (vissa vill lukta å blommor, är "vertically challenged", eller vågar-vägra-växla, utväxlingsstörda mm), men om det är någon Lvg:are eller familjehangaround som vill hänga med Bôset runt Vättern á la 26+ KMH så är det bara å hänga på.

Taktiksnack:
Kanske forka fikarundan i två trådar, 10H vs 12H, Tårtbuffé vs Bôset?
Om det är mycket vind ned till Jönköping kan vi och kanske samköra och sedan dela upp oss?


#Patrik.
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Vättern 2016, "kafferunda"

Post by molsson »

Hej Patrik

Använd du tråden, verkar inte vara överdrivet många som vill cykla som jag. Det här med att göra sällskap till Jönköping så tror jag att vi hänger på sub 9 då de kommer att hålla samma fart som mig/oss, sedan blir det til att köra som gruppetto till dom och plocka upp om någon skulle tappa :-o

Vi får se hur det blir vid starten eller på tåget upp.

/M Olsson
Post Reply