Halvvättern 2016

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Post Reply
Timo Springfeldt
Posts: 150
Joined: 2007-04-20 21:53
Location: Timo Savolainen

Halvvättern 2016

Post by Timo Springfeldt »

Tjena alla glada !
Jag och Jan Börjesson från Mölnlycke har precis gjort Halvvättern 2016. Vi startade i ett soligt men svalt 5C+ Motala 7:04 med hopp om att haka på några som vile köra hyfsat snabbt.
Ett stort gäng från Linköping, rödklädda nocout.se cyklade på rätt hyggligt i medvinden, bara att hänga på i svansen. Tuffade på och kom fram till en riktig backe, Omberg.
Där fick jag dagens högsta pulsnotering ( 173 puls, max är ca 185 ), hängde med precis i backen sen gick det undan i den smala, trånga nerförsbacken. Vid backens slut kom ett snabbare gäng ifatt o förbi. Jan hängde med dom, jag stannade
kvar, tyckte nocout´s fart var rätt så bra för mej. Jan`s grupp gled sakta iväg , några kilometer snabbare.

När det var 50km kvar så gick det stora gänget i depå, jag cyklade vidare med 2 starka killar som hängde på. Nu fick vi motvinden i ansiktet, började bli seg i bena. Satan vad ungtupparna drog, jag tog mina förningar men det slet på mej.
Pulsen var i taket hela tiden, tänkte att snart får jag ge mej. När det var 1,5 mil kvar så kom nocout gänget ikapp, sen var det räkmacka till målet.
Fick ihop 4:13, 35,6 snitt på 150km. Jan som hängde med snabba gänget kom i mål på 4:03.
Tycker halvvättern är ett roligt, lagom långt lopp som borde passa många fler.

Ha det bäst o lycka till alla som gör Vätternrundan .
Ha de` Timo Springfeldt
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: Halvvättern 2016

Post by Hans Carlberg »

Oj vilka bra tider!! Grattis till er båda!
Jag och frugan gjorder ett nytt försök i år eftersom förra året slutade i en lyktstolpe i Skänninge för hennes del.
Den brutna armen läkte någorlunda efter operationen men nu gäller kampen oron för att något liknande skall hända igen.
Årets (gårdagens) halvvättern gick bra (lugnt o stilla) och nu hänger det en medalj vid hennes nattduksbord!
Hasse
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Re: Halvvättern 2016

Post by Hans T »

Grattis till er "halvvättar". Fina tider och ffa riktigt starkt av Hasse med hustru att ta tjuren vid hornen igen. Det är en prestation värd en applåd minsann =D>
Post Reply