VR Sub 7:45

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
rolivecr
Posts: 44
Joined: 2015-03-14 18:31
Fornamn: Richard
Efternamn: Olivecrona

Re: VR Sub 7:45

Post by rolivecr »

Hej,

Stort grattis till alla i sub-grupperna som kom i mål och lyckades så bra. Imponerande!
Tack till Er som varit med och organiserat träningar och planerat det hela.
För mig var det lärorikt att få vara med så duktiga cyklister och se hur det går till med sub-grupper som kör på "tom bana", stängda vanliga depåer och motorcykel som leder genom alla samhällen.

Jag gav allt jag hade och min kropp svarade bra men det stenhårda tempot i 7:40 gruppen man öppnade med (NP 270 Watt första 15 km) blev för tufft för mig så jag fick lägga mig på rulle en bit och släppa redan innan Gränna och cykla själv till depån i Bankeryd där jag fick god smoothie av Rolf T som hjälpte att få tillbaka krafterna. Cyklade vidare och fick med tiden kontakt med Västerås cykelklubb sub 8:45 som jag kunde köra med och det blev räddningen och jag klarade precis 9 timmar.

Jag är gärna med på en satsning nästa år men får nog sansa mig och satsa på någonstans 8:30-8:45 eller sub 9 så att jag kan vara med och hjälpa till hela vägen.

En sak jag noterade när jag låg på rulle är att en del starka cyklister lät det bli en lucka i högerledet när man drack lite och sedan ryckte man i kapp. Det gjorde att det var svårt att få optimal vila på rulle. Det blev ibland ryckigt och hög fart uppför backar och i rondeller och det sliter. Inga problem för starkaste cyklisterna men risken är att man sliter ut gruppen så att färre orkar dra på slutet.

/Richard
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: VR Sub 7:45

Post by Mikeryd »

Bilder från loppet i lördags, på snabbgrupperna finns här:

https://cykelkanalen.se/bilder-snabbgru ... ernrundan/
Attachments
Sub 7-45.jpg
Sub 7-45.jpg (101.42 KiB) Viewed 6784 times
velibor
Posts: 6
Joined: 2017-09-21 12:02
Fornamn: Velibor
Efternamn: Tomic

Re: VR Sub 7:45

Post by velibor »

Stiligt! :-)
Post Reply