Vättern 2022 SUB8?

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Användarvisningsbild
AndPap
Förnamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Vättern 2022 SUB8?

Inlägg av AndPap » 2021-10-01 14:41

Hej kära Venner!

Skoda Cykling Team cyklar runt Vättern på under 8 timmar. De har spons-cyklar, elitcyklister som är med för att dra och allsköns uppbackning. Ja, jag är kanske lite avundsjuk och jag hade inte tackat nej till att vara med, men får jag inte vara med så tänker jag att jag vill visa att 40 Lygnare kan göra samma sak med hjälp av samarbete, pannben och Lygnaranda!

315km på under 8timmar ger ett totalsnitt på 39,4km/h, vilket är ungefär samma som 7:30 på gamla banan. Ett tufft mål som kräver planering och träning, både enskilt och i grupp, men definitivt genomförbart.

Vättern 2020 och 2021 blev märkliga historier pga Covid-19, men nu ser det ut som att vi tack vare vaccin har tagit oss igenom krisen och covid-19 har i våra grannländer klassats som en säsongssmitta likt influensa.

Med andra ord borde Vättern 2022 bli "som vanligt".

Vi skickade ut ett mail för ett tag sedan om att försöka satsa på en SUB8 på nya Vättern 315km vilket är ett tufft mål. Än så länge är följande starka cyklister intresserade av SUB8:

1 Andreas Papagiannis
2 Linus Hermansson
3 Jan Bergström
4 Erik Tingfalk
5 Gareth Day
6 Jesper Bogren
7 Martin Blohm
8 Magnus Börjesson
9 Martin Fagerberg
10 Roger Andersson
11 Sanjin Perezic

Mina frågor är som följer:
x Finns det fler som är intresserade av att köra riktigt snabbt i och utanför klubben?
Alternativt så kör vi inte riktigt så snabbt tex 8:30 eller 9, bygger ett snabbt stabilt lag som eventuellt kan bygga vidare ett riktigt starkt lag till 2023.
x Vilka skulle vara intresserade av att köra SUB8:30 (eller SUB9) på nya längre och backigare Vättern?

Oavsett tidsmål så måste vi få ihop 30-40 starka cyklister för att klara målet.
Svara gärna med era tankar här eller till andreaspapagiannis@hotmail.com

Med vänlig hälsning,
Andreas Papagiannis och Linus Hermansson

Användarvisningsbild
AndPap

Re: Vättern 2022 SUB8?

Inlägg av AndPap » 2021-10-03 23:23

Uppdatering angående intresserade:
1 Andreas Papagiannis
2 Linus Hermansson
3 Jan Bergström
4 Erik Tingfalk
5 Gareth Day
6 Jesper Bogren
7 Martin Blohm
8 Magnus Börjesson
9 Martin Fagerberg
10 Roger Andersson
11 Sanjin Perezic
12 Magnus Jägerman
13 Anders Nord
14 Anders Alkdal
15 Sofia Alkdal
16 Mikael Pettersson
17 Ragnar Crona
18 Mikael Crona

Viktigt att vi alla försöker sprida ordet. Intresserade mailar mig andreaspapagiannis@hotmail.com

Många som skriver är osäkra på om de klarar cykla så snabbt och därför avstår. Jag tänker att det är väldigt få som är säkra på att de kan cykla så snabbt, men att det är det som är tjusningen, testa gränsen. För egen del är jag full av tvivel och jag älskar det!

Det värsta som kan hända är att man tvingas släppa klungan och ta bussen hem. Kan bli en törn på självkänslan, men jag lovar att bjuda på en tröstöl i Motala om så blir fallet.

Hörs snart!

Användarvisningsbild
Mikeryd
Förnamn: Mikael
Efternamn: Rydström

Inlägg av Mikeryd » 2021-10-04 19:56

Bra uppslutning!

Någon buss skulle jag aldrig ta tillbaka till Motala..men skriv upp mig också, så är jag åtminstone med på vårens träningar, så får vi se…

// Mikael

Användarvisningsbild
AndPap

Inlägg av AndPap » 2021-10-05 18:41

Hej igen!

Vi blir sakta fler. Inte riktigt 40 ännu, men på väg!
Nya sedan sist är:
Lars Johansson
Richard Lewis
Mikael Rydström
Carlo Pirazzi
Mattias Liljenberg

Vi har en del som funderar och andra som tänker att 8:30 är bättre. De sistnämnda får också detta mail och jag betraktar dem som övertalningsbara då samtliga är riktiga raketer.

Vi jobbar på att få tag på en kick-off-lokal. Preliminärboka 15:e November. Hoppas på en lokal värdig sällskapet 😉

Nu är det viktigt att alla jobbar på sina cykelvänner. Desto fler desto trevligare runda!

Idag är vi som följer:
1 Andreas Papagiannis
2 Linus Hermansson
3 Jan Bergström
4 Erik Tingfalk
5 Gareth Day
6 Jesper Bogren
7 Martin Blohm
8 Magnus Börjesson
9 Martin Fagerberg
10 Roger Andersson
11 Sanjin Perezic
12 Magnus Jägerman
13 Anders Nord
14 Anders Alkdal
15 Sofia Alkdal
16 Mikael Pettersson
17 Ragnar Crona
18 Mikael Crona
19 Lars Johansson
20 Richard Lewis
21 Mikael Rydström
22 Carlo Pirazzi
23 Mattias Liljenberg

Magnusahl
Förnamn: Magnus
Efternamn: Ahl

Inlägg av Magnusahl » 2021-10-08 21:27

Som jag skrev på fb. Sätt upp mig med. Måste ha något mål att komma tillbaka efter covid-19.

Användarvisningsbild
AndPap

Inlägg av AndPap » 2021-10-11 20:06

Kick-off planerar vi till den 15/11 kl 18.30 på Kooperativet på Lindholmen. En av gruppens grymma kockar har fixat så att vi för 150 bagis får lite husmanskost, sallad, kaffe och kaka. Önskar man något %-haltigt till maten så tillkommer detta.

Det är så bra så att det nästan är dumt att tacka nej...
Har man speciella matpreferenser eller allergier så löser Jesper något som passar.
Anmälan och om ni vill äta till andreaspapagiannis@hotmail.com innan 31/10.

Tanken med kick-off:en är att lära känna varandra, diskutera förväntningar, mål och vårens träning.

Sedan sist har vi blivit fler och är nu uppe i 37 anmälda. Betyder att vi fortfarande har plats för tre snabba cyklister och några reserver.
Till gruppen välkomnar vi:
Martin Sundelin
Albin Holmström
Martin Johansson
Mattias Tichy
Jörgen Nilsson
Tony Nilsson Johansson
Daniel Sjödin
Tobias Broberg
Roger Ekelöf
Marie Rydne
Simon Martinsson
Magnus Ahl
Tom Östergård
Christopher Frebelius

Gå med i klubben och skaffa ett konto till forumet för att prenumerera på denna tråd.

/Andreas och Linus

Skriv svar