Vättern 2022 SUB8?

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Vättern 2022 SUB8?

Post by AndPap »

Hej kära Venner!

Skoda Cykling Team cyklar runt Vättern på under 8 timmar. De har spons-cyklar, elitcyklister som är med för att dra och allsköns uppbackning. Ja, jag är kanske lite avundsjuk och jag hade inte tackat nej till att vara med, men får jag inte vara med så tänker jag att jag vill visa att 40 Lygnare kan göra samma sak med hjälp av samarbete, pannben och Lygnaranda!

315km på under 8timmar ger ett totalsnitt på 39,4km/h, vilket är ungefär samma som 7:30 på gamla banan. Ett tufft mål som kräver planering och träning, både enskilt och i grupp, men definitivt genomförbart.

Vättern 2020 och 2021 blev märkliga historier pga Covid-19, men nu ser det ut som att vi tack vare vaccin har tagit oss igenom krisen och covid-19 har i våra grannländer klassats som en säsongssmitta likt influensa.

Med andra ord borde Vättern 2022 bli "som vanligt".

Vi skickade ut ett mail för ett tag sedan om att försöka satsa på en SUB8 på nya Vättern 315km vilket är ett tufft mål. Än så länge är följande starka cyklister intresserade av SUB8:

1 Andreas Papagiannis
2 Linus Hermansson
3 Jan Bergström
4 Erik Tingfalk
5 Gareth Day
6 Jesper Bogren
7 Martin Blohm
8 Magnus Börjesson
9 Martin Fagerberg
10 Roger Andersson
11 Sanjin Perezic


Mina frågor är som följer:
x Finns det fler som är intresserade av att köra riktigt snabbt i och utanför klubben?
Alternativt så kör vi inte riktigt så snabbt tex 8:30 eller 9, bygger ett snabbt stabilt lag som eventuellt kan bygga vidare ett riktigt starkt lag till 2023.
x Vilka skulle vara intresserade av att köra SUB8:30 (eller SUB9) på nya längre och backigare Vättern?

Oavsett tidsmål så måste vi få ihop 30-40 starka cyklister för att klara målet.
Svara gärna med era tankar här eller till [email protected]

Med vänlig hälsning,
Andreas Papagiannis och Linus Hermansson
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: Vättern 2022 SUB8?

Post by AndPap »

Uppdatering angående intresserade:
1 Andreas Papagiannis
2 Linus Hermansson
3 Jan Bergström
4 Erik Tingfalk
5 Gareth Day
6 Jesper Bogren
7 Martin Blohm
8 Magnus Börjesson
9 Martin Fagerberg
10 Roger Andersson
11 Sanjin Perezic
12 Magnus Jägerman
13 Anders Nord
14 Anders Alkdal
15 Sofia Alkdal
16 Mikael Pettersson
17 Ragnar Crona
18 Mikael Crona

Viktigt att vi alla försöker sprida ordet. Intresserade mailar mig [email protected]

Många som skriver är osäkra på om de klarar cykla så snabbt och därför avstår. Jag tänker att det är väldigt få som är säkra på att de kan cykla så snabbt, men att det är det som är tjusningen, testa gränsen. För egen del är jag full av tvivel och jag älskar det!

Det värsta som kan hända är att man tvingas släppa klungan och ta bussen hem. Kan bli en törn på självkänslan, men jag lovar att bjuda på en tröstöl i Motala om så blir fallet.

Hörs snart!
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: Vättern 2022 SUB8?

Post by Mikeryd »

Bra uppslutning!

Någon buss skulle jag aldrig ta tillbaka till Motala..men skriv upp mig också, så är jag åtminstone med på vårens träningar, så får vi se…

// Mikael
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: Vättern 2022 SUB8?

Post by AndPap »

Hej igen!

Vi blir sakta fler. Inte riktigt 40 ännu, men på väg!
Nya sedan sist är:
Lars Johansson
Richard Lewis
Mikael Rydström
Carlo Pirazzi
Mattias Liljenberg

Vi har en del som funderar och andra som tänker att 8:30 är bättre. De sistnämnda får också detta mail och jag betraktar dem som övertalningsbara då samtliga är riktiga raketer.

Vi jobbar på att få tag på en kick-off-lokal. Preliminärboka 15:e November. Hoppas på en lokal värdig sällskapet 😉

Nu är det viktigt att alla jobbar på sina cykelvänner. Desto fler desto trevligare runda!

Idag är vi som följer:
1 Andreas Papagiannis
2 Linus Hermansson
3 Jan Bergström
4 Erik Tingfalk
5 Gareth Day
6 Jesper Bogren
7 Martin Blohm
8 Magnus Börjesson
9 Martin Fagerberg
10 Roger Andersson
11 Sanjin Perezic
12 Magnus Jägerman
13 Anders Nord
14 Anders Alkdal
15 Sofia Alkdal
16 Mikael Pettersson
17 Ragnar Crona
18 Mikael Crona
19 Lars Johansson
20 Richard Lewis
21 Mikael Rydström
22 Carlo Pirazzi
23 Mattias Liljenberg
Magnusahl
Posts: 13
Joined: 2019-06-20 20:43
Fornamn: Magnus
Efternamn: Ahl

Re: Vättern 2022 SUB8?

Post by Magnusahl »

Som jag skrev på fb. Sätt upp mig med. Måste ha något mål att komma tillbaka efter covid-19.
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: Vättern 2022 SUB8?

Post by AndPap »

Kick-off planerar vi till den 15/11 kl 18.30 på Kooperativet på Lindholmen. En av gruppens grymma kockar har fixat så att vi för 150 bagis får lite husmanskost, sallad, kaffe och kaka. Önskar man något %-haltigt till maten så tillkommer detta.

Det är så bra så att det nästan är dumt att tacka nej...
Har man speciella matpreferenser eller allergier så löser Jesper något som passar.
Anmälan och om ni vill äta till [email protected] innan 31/10.

Tanken med kick-off:en är att lära känna varandra, diskutera förväntningar, mål och vårens träning.

Sedan sist har vi blivit fler och är nu uppe i 37 anmälda. Betyder att vi fortfarande har plats för tre snabba cyklister och några reserver.
Till gruppen välkomnar vi:
Martin Sundelin
Albin Holmström
Martin Johansson
Mattias Tichy
Jörgen Nilsson
Tony Nilsson Johansson
Daniel Sjödin
Tobias Broberg
Roger Ekelöf
Marie Rydne
Simon Martinsson
Magnus Ahl
Tom Östergård
Christopher Frebelius

Gå med i klubben och skaffa ett konto till forumet för att prenumerera på denna tråd.

/Andreas och Linus
MattiasLi
Posts: 2
Joined: 2021-10-05 17:35
Fornamn: Mattias
Efternamn: Liljenberg

Re: Vättern 2022 SUB8?

Post by MattiasLi »

Hej på er,

Är det Kick-off på måndag?
Ser fram emot att träffa er alla!

Mattias
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: Vättern 2022 SUB8?

Post by AndPap »

Yes!
Ses på måndag.
tnj80
Posts: 17
Joined: 2019-06-25 22:37
Fornamn: Tony
Efternamn: Nilsson Johansson

Re: Vättern 2022 SUB8?

Post by tnj80 »

Stort tack för bra fixad kick off 😊
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: Vättern 2022 SUB8?

Post by AndPap »

Hej kära Venner
Tack alla 28 som kom till vår kick off. Var oerhört trevligt att träffa gamla och nya bekanta. Ett extra tack till Jesper som fixat både denna fantastiska lokal och goda mat!

Vi har kommit fram till följande:

Vårträning Sub-8
-Träningskickoff lördag 23/4, väderberoende halvdistans PRIORITERAD
-Bjärelägret 30/4-1/5, traditionstyngd tillställning där vi cyklar backar på lördagen kring Bjärehalvön och distans till Kullens fyr på söndagen. Mellan passen äter vi middag på Rasta Hallandsåsen och umgås. Lunch på söndagen på golfbanan nedanför fyren. Trevligt om så många som möjligt kan komma!
-Söndag 8/5, fartintervaller ca 1 mil i mindre grupper för att träna fart. Förslag Lindome-Kba-rakan. PRIORITERAD
​-Söndag 15/5, Klubbträning där vi kör snabbgrupp.
-Söndag 22/5, VR träning 10+ mil. Förslag på bra runda mottags gärna. PRIORITERAD
-Söndag 29/5, Klubbträning där vi kör snabbgrupp.
-Söndag 5/6, 10+ mil i vätternfart (de sträckor det är lämpligt). Kanske Bolmen runt? PRIORITERAD
-Söndag 12/6, genrep 15+ mil i vätternfart. Förslag på bra runda mottags gärna. PRIORITERAD
-Lördag 18/6 Vätternrundan 315km HÖGPRIORITERAD

Pauser och langning
30 sek vid Gyllene Uttern för snabbt kissestopp vid vägen om någon har råkat dricka för mycket kaffe.
90+90 sek vid anvisade platser där vi har hinkar utplacerade med vätska mm.
Ragnar Crona och Klas Utbult kollar med anhöriga om de har möjlighet att ansvara för ett depot stopp var.
100kr/deltagare till langarna.

Hur vi kör
Sedan kick off:en har vi blivit fler. Vi är nu 50+1 reserv. Välkomna Simon Hansson och reserv Anders Åberg.
Blir vi 35+ är en tanke att köra 2 motorer där den första kör belgisk och den andra kör lugnare tvåpar. Var 20:e min blåses i visselpipa och motorerna går in i varandra för att växla genom belgisk kedja. I mina öron låter detta mycket intressant då man får tid att återhämta sig och äta när man ligger bak. Efter Bankeryd råder djungelns lag och de som orkar tar mer ansvar. Vi diskuterar körsätt vidare när vi ses.

Anmälan och betalning
Strax efter att jag skickar detta mail kommer ett mail med rubriken "En förbokad grupp har tilldelats er i Vätternrundan 315 km 2022". Där finns instruktioner och kod för att anmäla sig och betala på "Mina sidor". Detta mail gäller alla utom reserverna. Väljer ni att hoppa av gruppen så önskar vi bli kontaktade omgående.

Klädkod
Stil är A och O. ALLA BÄR KLUBBTRÖJA. Byxor är valfritt, men om ej klubbyxor så svarta. Vi mailar när Trimtex-butiken är öppen.

Tror vi har fått med allt... Frågor på det?

Det är ohört i klubbens historia att vi har lyckats samla en så stor grupp. Förutsättningarna för en snabb, säker och kul runda runt Vättern har aldrig varit godare.

Vill någon dra ihop något vinterpass på Swift, IRL eller har något annat kul att dela med sig av så är det bara att skriva här på forumet!

Glöm inte bli medlemmar i klubben!

slutligen skriver vi som TREK-folket...
Ride Bikes. Have Fun. Feel Good.
/Andreas och Linus
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Vättern 2022 SUB8?

Post by Claes-Göran Andersson »

Andreas

Glöm inte Lygnartåget!

//CG
lygnartåget.jpg
lygnartåget.jpg (79.32 KiB) Viewed 9007 times
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: Vättern 2022 SUB8?

Post by AndPap »

Bra där CG!
Tog upp Lygnartåget på mötet.
Linher
Posts: 57
Joined: 2018-11-19 10:27
Fornamn: Linus
Efternamn: Hermansson

Re: Vättern 2022 SUB8?

Post by Linher »

Hej allihop!

Nu har Lygnartåget öppnat sin anmälan för 2022. Ett väldigt bekymmersfritt alternativ att ta sig till och ifrån Motala. Det innebär tågresa från Gbg-Motala t.o.r med mat och sovkupé. Vi reser från Gbg centralstation runt 11-12 på fredag och anländer till Motala fredag kväll. Vi har ordnat omklädning och dusch i anslutning till tåget och som sagt finns det mat för dem som så önskar! Kostnad för hela kalaset är 1895:-.
För mer info och bokning gå in på http://www.lygnartaget.se/ .

Vi är i dagsläget 50 + 6 reserver i sub-8 gruppen, vilket är fantastiskt! Vi kommer således stänga bokningen för gruppen då vi anser att vi har tillräckligt med cyklister.

Glöm inte att anmäla er som som medlemmar i Lygners Venner för 21/22. Det gör ni lättast här:
https://lvg.nu/bli-medlem/ .

Vi önskar er god jul och gott nytt år! (en del träning men mycket mat och dryck!)

OBS! Vi stänger nu anmälan till Vättern Sub-8. Om man vill cykla med Lygnen finns det fler grupper att söka till!

Allt gott!

/Andreas och Linus
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: Vättern 2022 SUB8?

Post by AndPap »

Lite förändringar i gruppen de senaste dagarna.
Gruppen ser ut som följer:
1 Andreas Papagiannis
2 Linus Hermansson
3 Jan Bergström
4 Erik Tingfalk
5 Gareth Day
6 Jesper Bogren
7 Martin Blohm
8 Magnus Börjesson
9 Martin Fagerberg
10 Roger Andersson
11 Sanjin Perezic
12 Magnus Jägerman
13 Anders Nord
14 Anders Alkdal
15 Sofia Alkdal
16 Mikael Pettersson
17 Ragnar Crona
18 Mikael Crona
19 Lars Johansson
20 Richard Lewis
21 Mikael Rydström
22 Carlo Pirazzi
23 Mattias Liljenberg
24 Martin Johansson
25 Mattias Tichy
26 Jörgen Nilsson
27 Tony Nilsson Johansson
28 Daniel Sjödin
29 Tobias Broberg
30 Roger Ekelöf
31 Marie Rydne
32 Simon Martinsson
33 Magnus Ahl
34 Tom Östgårdh
35 Christopher Frebelius
36 Klas Utbult
37 Thomas Österström
38 Thorsteinn H Gudmundsson
39 Rickard Lindholm
40 Tony Rasmusson
41 Murray Smith
42 Magnus Åstrand
43 Christoffer Hagby
44 Sebastian Linke
45 Jesper Fahlén
46 Fabio Abate
47 Simon Hansson
48 Anders Åberg
49 Jonathan Kelly
50 Oli Hermannsson
Reserver
1 Mats René
2 Johan Engblom

Om alla gör sin hemläxa och håller sig friska så ser jag inget riktigt hinder för att vi inte bara fortsätter och cyklar hem från Motala. Skämt å sido, skulle aldrig falla mig in att missa en mysig tågresa hem med Lygnartåget där vi kan sitta i restaurangvagnen och ljuga om hur grymma vi har varit över några öl och en whiskey. Glöm inte boka er plats på http://www.lygnartaget.se/.

Innan vi kommer till Motalas start skall vi träna och alla som har varit med i klubben ett tag vet att trevligaste träningen är på Bjärelägret. Glöm inte boka er plats!!!

Håll er friska och träna hårt!
/Andreas och Linus
MattiasLi
Posts: 2
Joined: 2021-10-05 17:35
Fornamn: Mattias
Efternamn: Liljenberg

Re: Vättern 2022 SUB8?

Post by MattiasLi »

Försäsongsläger på Mallis?

Jag har sedan länge en uppskjuten Mallisresa som blir av i år.
Tänkte bara kolla om det är några mer i gruppen som är nere och fyller på cykelmil i benen under samma vecka.
Vi kommer att bo i Colonia di Sant Jordi under vecka 17 (lördag 23/4 - lördag 30/4).
Hade varit kul att umgås lite på cykelsadeln.
User avatar
AndPap
Posts: 135
Joined: 2016-05-09 11:17
Fornamn: Andreas
Efternamn: Papagiannis

Re: Vättern 2022 SUB8?

Post by AndPap »

Jag trodde vintern aldrig skulle ta slut i år, men nu är våren här och efter allt vinter-gnet i svettstugan är det äntligen dax att testa kroppen IRL inför årets stora utmaning!

Den 23/4 kl 9:45 ses vi på parkeringen ICA Maxi Kungälv för att cykla Kungälv-Trollhättan t/r (https://www.strava.com/routes/2946848541939684526 som landar på ca 11mil.

Anmäl er gärna i klubbens kalendarium (https://lvg.nu/event/v-r-2022-sub-8-kun ... attan-t-r/) så vi vet hur många som kommer!

Målet är att känna på varandra och börja bygga ett samspelt lag som kör snyggt, säkert och effektivt. Vi stannar när vi känner att vi behöver prata och avslutar med att gå igenom rundan innan hemfärd.

Lite beroende på hur många vi blir delar vi ev upp oss i två grupper. Tillåter trafiken det så kanske vi provar två ”motorer” på vägen hem…

Passledare för dagen är Andreas och Linus.

VIKTIGTA SAKER VI MÅSTE HA KOLL PÅ FÖR ALLAS SÄKERHET:
    Vi cyklar i raka led utan att överlappa varandras bakhjul (de flesta alvarliga olyckor sker pga detta)
      Vi tittar framåt hela tiden (förbi hjulet framför dig, men utan att falla ur ledet)
        Vi panikbromsar inte och försöker minimera, helst undvika, småbromsande.

        Vid träning med klubben gäller följande regler.
        • Godkänd cykelhjälm skall användas.
        • Cykeln skall ha ett fungerande bromssystem.
        • Vid cykling i mörker skall belysning finnas och gärna reflexväst.
        • Vid klubbens normala gruppcykling är inte tempostyre tillåtet.
        • Vi följer gällande trafikregler
        • Passledarens direktiv skall följas
        • Ladda gärna ner appen 112

        Läs gärna igenom klubbens träningspolicy (https://lvg.nu/traningspolicy/) oavsett om ni är ny eller gammal i klubben.

        Väl mött!
        User avatar
        Jägerman
        Posts: 24
        Joined: 2016-12-16 09:30
        Fornamn: Magnus
        Efternamn: Jägerman

        Re: Vättern 2022 SUB8?

        Post by Jägerman »

        Hej alla!
        Jag är sugen på Hallandsloppet lördagen den 14/5. Någon mer som tänkt köra?
        User avatar
        AndPap
        Posts: 135
        Joined: 2016-05-09 11:17
        Fornamn: Andreas
        Efternamn: Papagiannis

        Re: Vättern 2022 SUB8?

        Post by AndPap »

        Puhhh, då var första träningen avklarad. Vi var 28 pers som körde Kungälv-Trollhätta t/r under tuffa vindförhållanden med mot/kant-vind upp så att många var möra och en brutal medvind hem som gjorde att gruppen drogs isär.

        Då vi redan hade dragit sönder gruppen bestämde vi oss för att göra det till en fartfest där de som inte orkade ändå fick en bekväm resa hem. De som höll ihop snittade runt 45km/h hem...

        https://www.strava.com/activities/7027187080

        Lärdomar?

        Tja, blåser det såhär blir det tufft för många, men det kommer inte blåsa såhär. Vi kommer också ha ett striktare körschema och vara mer disciplinerade. Och jag har hittills inte varit på en premiärträning med en VR-satsning som inte har varit ryckig och kört sönder gruppen...

        Med andra ord vill jag inte att någon skall misströsta. Det är ett tufft mål vi har satt upp och många av oss löser det inte om vi har en dålig dag och/eller om det är skitväder, men jag är samtidigt säker att alla som är anmälda klarar det om de har en bra dag och det är bra väder.

        Vi tittar framåt och ses på lördag då det är backintervaller. Vi kör så det skriker i benen i backarna och mellan intervallerna försöker vi köra lugnt i grupp (https://www.strava.com/activities/2341139893).
        På söndag försöker vi köra mer som Vättern-grupp ut till fyren i Mölle (https://www.strava.com/activities/5797083912). Tror det är viktigt att vi då börjar med att sätta upp ett riktigt lågt fartmål som vi efter hand kan öka under dagen. Fokus måste vara att börja bygga gruppen. Tankar på det?

        Den trevliga gruppcyklingen avslutas med 7,3km race från Margaretetorp upp till korsningen mot E6.

        Som det ser ut nu blir det 10-15 grader och svaga vindar. Kommer bli bra!

        Slutligen vill jag bara säga att det är många i gruppen som har enormt mycket cykelerfarenhet. Jag ser mig själv som projektledare, är mycket nöjd med att ha fått ihop så många starka cyklister, men är på intet sätt expert på cykling. Viktigt för gruppen att vi kan ha en öppen dialog där alla kloka tankar lyfts så att vi kan bli så bra som möjligt tillsammans.

        Träna på, håll er friska och glöm inte att ha kul, det är trotts allt därför vi cyklar!
        /Andreas

        PS Ett samtalsämne som vi kan avhandla nästa helg över några öl är SALT. 8 timmar tuff ansträngning kräver salt. Jag använder Natriumklorid-tabletter och tuggtabletter magnesium. Då jag svettas mycket blir det en hel del salttabletter under en Vätternrunda. Dessa köper jag https://www.med24.se/kosttillskott/mine ... -tabletter. Hur gör ni?
        User avatar
        AndPap
        Posts: 135
        Joined: 2016-05-09 11:17
        Fornamn: Andreas
        Efternamn: Papagiannis

        Re: Vättern 2022 SUB8?

        Post by AndPap »

        Hej kära Venner!
        Ni som var med och cyklade 1:a Maj blev kallade kamrater, men nu har vi återgått till klubbens standard 😉

        På söndag 8/5 står det FARTINTERVALLER i träningsschemat!!!
        Vi ses i Lindome på "parkeringen" i Centrum kl 10 (Almåsgången, Lindome).

        Anmäl er gärna i kalendariet https://lvg.nu/event/full-gazz-i-lindome-med-sub8/

        Vi pratade om Lindome-Kungsbacka, men där bygger de om så ingen bra väg...
        Jag har tittat på lite spännande Strava-segment som alla ligger längs Hällesåkersvägen.

        Hällesåkersrakan- 5,4km mjölksyra. https://www.strava.com/segments/1427609
        Hällesåker - Inseros bussvändplats- 9,5km tröskel+. https://www.strava.com/segments/17876933
        Tour de Göteborg Hällesåker ITT- 12km t/r dvs 24km cykelglädje! https://www.strava.com/segments/9539144

        Tanken är att vi kör den korta i smågrupper 5-7 cyklister och då är det bra om vi grupperar oss efter förmåga. Milen kanske i 1/2-grupp ganska fort, typ på tröskel. Långa strax under Vätternintensitet (fart bestäms av vindarna).

        Jag har inte riktigt bestämt hur många och i vilken ordning vi skall cykla intervallen, men tar gärna emot förslag.

        Detta är en fartträning där vi skall försöka hålla ihop grupperna, men där det inte är helt orimligt att man åker av om man gör en dålig växling. Vi kör fram och tillbaka på en kort vägsträcka så det är bara att återansluta efter 5-10 min. VIKTIGT är också att vi mellan intervallerna ger alla en chans att återhämta sig dvs rulla sakta sakta 20-25km/h för att alla skall vara redo för FULL GAZZ!!!

        Som sagt ingen vanlig "Vätternträning", men nyttig och utvecklande för att få fart på benen och vänja sig vid höga hastigheter. OCH som om inte det vore nog så är det jävligt kul också!!!

        Bjärelägret var på många sätt en fantastisk upplevelse, som alltid. Skåne visade upp sig från sitt bästa, klädd i vårskrud och med kantvind där man minst anade det. Lördagens träningspass på varvbana blev tuffare än planerat men alla fick sig ett ordentligt träningspass. Jag personligen var helt slut och fick ligga en hel del på rulle sista varvet, vilket också är nyttigt. Söndagen till Kullabeg och Mölle var otroligt trevligt där vi visade att vi kunde hålla igen och när vi glömde bort det kunde vi prata med varandra under färd och reglera, precis som det skall vara. De obligatoriska back-race upp till fyren och sista 7km upp till E6 kördes 100% osolidarisk.

        Tror jag har fått ordning på gruppen nu, men dubbelkolla (och har ni en solid cyklist i vänskapskretsen så har vi plats)...
        1 Andreas Papagiannis
        2 Linus Hermansson
        3 Jan Bergström
        4 Erik Tingfalk
        5 Gareth Day
        6 Martin Blohm
        7 Magnus Börjesson
        8 Martin Fagerberg
        9 Roger Andersson
        10 Sanjin Perezic
        11 Magnus Jägerman
        12 Mikael Pettersson
        13 Ragnar Crona
        14 Anders Nord
        15 Mikael Crona
        16 Lars Johansson
        17 Richard Lewis
        18 Mikael Rydström
        19 Carlo Pirazzi
        20 Mattias Liljenberg
        21 Martin Johansson
        22 Mattias Tichy
        23 Daniel Sjödin
        24 Tobias Broberg
        25 Roger Ekelöf
        26 Marie Rydne
        27 Simon Martinsson
        28 Klas Utbult
        29 Thomas Österström
        30 Thorsteinn H Gudmundsson
        31 Rickard Lindholm
        32 Murray Smith
        33 Magnus Åstrand
        34 Christoffer Hagby
        35 Fabio Abate
        36 Simon Hansson
        37 Jonathan Kelly
        38 Oli Hermannsson
        39 Mats René
        40 Johan Engblom
        41 Magnus Nilsson
        42 Karin Pettersson
        43 Anders Lejhagen
        44 Sebastian Tornemark

        Hoppas att det är fler än jag som är lite trötta i benen idag...
        Ses snart
        //Andreas
        User avatar
        AndPap
        Posts: 135
        Joined: 2016-05-09 11:17
        Fornamn: Andreas
        Efternamn: Papagiannis

        Re: Vättern 2022 SUB8?

        Post by AndPap »

        Lite tjatigt nu med alla meddelanden, men vill kolla intresse för Bolmen Runt 150km som är ett mycket trevligt lopp i vacker miljö (organiseras av Värnamo Cyckelklubb). Start och mål på High Chaparall som ligger ca 2 timmar från Göteborg och priset är 350kr. High Chaparall är mycket uppskattat av både barn och vuxna, för den som har dåligt samvete för att man är borta från familjen lite mycket...

        Blir vi 25 eller fler så kör vi Bolmen Runt istället för träning 5/6.

        Vi körde det som genrep 2017 med SUB8:15 och det var mycket uppskattat. För sådana som mig är det perfekt som en familjeutflykt där man går på High Chaparall 5/6 med familjen och så cyklar man medan familjen går ytterligare en dag i parken 🤠. Jag tänker hyra en stuga vid parken om vi kör.

        VILKA VILL KÖRA BOLMEN RUNT!?
        Post Reply