Vättern 2022 cirka 10:30

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Nikroo
Förnamn: Nikolina
Efternamn: Roos

Re: Vättern 2022 cirka 10:30

Post by Nikroo »

Hej finns det fortfarande platser kvar i denna gruppen? Hälsningar nikolina och elin
molsson
Förnamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Post by molsson »

Hej Nikolina, anmälan öppet till slutet januari. mejla Jörgen enligt tidigare i tråden så får ni kod.

Gäller även om det är någon mer som vill vara med.

/Magnus
Jörgen
Förnamn: Jörgen
Efternamn: Stadler

Post by Jörgen »

Hej allihop!

Nu är vi 22 st i gruppen. Några har ännu inte anmält sig på Vätternrundans hemsida men Ni har tid till den sista januari! Vi har nämligen i år fått lite extra tid att anmäla folk till vår grupp av Vätternrundan.
Även om 22 är en lagom stor grupp så har vi fortfarande plats för några hugade cyklister till i både sub10,5 och sub12,5 grupperna. Om någon känner någon som kanske varit lite sen och vill vara med så be dem bara att kontakta oss!

Vad händer nu:
1. Magnus och jag kommer inom kort med en plan för vårens träningar.
2. Ni kan redan nu boka helgen 30/4-1/5 för vårt träningsläger på i Bjärehalvön. (För er som inte varit med där förr måste jag varna för att det är beroendeframkallande. Har man varit där en gång vill man inte gärna missa det igen).
3, Ni åker väl med på Lygnartåget? Det klart bästa sättet att ta sig till och bo i Motala under Vätternrundan. Mer info på www.lygnartaget.se Anmälan är öppen.
4. Ni har väl inte glömt att lösa medlemsavgiften till Lygnens Venner

Det är viktigt för säkerheten och måluppfyllelsen att man tränat på att cykla i grupp och att vi fått samträna gruppen innan start. Så vi vill att alla är med några gånger under våren. Då lär vi oss kommunicera rätt med varandra och bete oss som en grupp vilket ger flow. Det i sin tur maximerar nyttan (och lyckan) med gruppcykling. Det är då det blir riktigt kul och säkert att köra Vätternrundan! (Sedan har naturligtvis var och en ansvaret att sköta sin egna träning så att man är i så god form att man hänger med och orkar bidra till kollektivet de flesta av de 31,5 milen...)

Vi har några utsocknes cyklister i gruppen. Flera av er är från Munkedal noterar jag. Jag vet inte om Ni känner varandra. Ni kan ju bilda en egen liten träningsgrupp - som kopplar på den större gruppen några gånger under våren? Kanske kan vi lägga en gemensam runda i Era hemtrakter under våren? Det finns ju sjukt fina vägar där uppe... Kom gärna med förslag!

Vi hörs snart igen!

Magnus & Jörgen
Post Reply