Kexrundan 2010 med Lygnens Venner

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
Post Reply
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Kexrundan 2010 med Lygnens Venner

Post by Thomas Franzén »

Kexrundan 23 maj 2010

Snabbfakta om loppet

Datum & tid: Sönd 23 maj kl 8.30 och framåt
Distans: 95 km, 60 km, 30 km, 9 km
Anmälningsavgift: 200 kr, 100 kr, 60 kr, 40 kr (efteranm se hemsid nedan)
Sista anmälningsdag: 12 maj
Plats: Simbadsvägen 2, intill Skarpe Nord, Kungälv
Hemsida: http://www3.idrottonline.se/ImageVault/ ... ndler.aspx
Arrangör: Kungälvs CK
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Kexrundan 2010 med Lygnens Venner

Post by mikebike »

Hej,
Kommer att cykla Kexrundan söndagen den 23/5!
Kul om vi kunde bli några Lygnare precis som förra året.
Mycket trevligt arrangemang och en fin tur.
mikebike
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Kexrundan 2010 med Lygnens Venner

Post by Mikael Virtanen »

Kan bara hålla med föregående talare. Detta är ett kanontrevligt lopp på snabba, snygga och till övervägande delen hyfsat bilfria vägar.
Mikael
cappet

Re: Kexrundan 2010 med Lygnens Venner

Post by cappet »

kommer att köra 60 km rundan har lite dragningar i vaderna så får ta det lite lungt ett tag,
om ngn ska åka med så har jag plats i bilen åker från änggården vid 07-0720 snåret typ
mats
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: Kexrundan 2010 med Lygnens Venner

Post by Bengt Tonnvik »

Efter dagens höjdarrunda runt NDL-banan är jag ändå sugen på att köra Kexrundan i morgon. Får väl se om det finns några krafter kvar?
Nån som kör från Partille-hållet, så vi skulle kunna samåka?

/Bengt
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Kexrundan 2010 med Lygnens Venner

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Här kommer en kort rapport från året Kexrunda.
Sol, 20 grader, kortbyxor, armvärmare som ganska snabbt plockades av. 7 Lygnare som jag kunde identifiera var det fler än så? Micke J, Jari, Putte, Jörgen, Malin, Lars-Inge på långa banan och Mats L på 60 km-banan. Var tog du vägen Bengt? Ca. 150 pers ställde sig på starlinjen strax före 8.30 sen rullade vi lugnt iväg bakom två motorcyklar genom Kungälvs centrala delar. Samma sträckning ur stan som på Hisingen runt och när man passerat den branta uppförsbacken ur stan blev det gasen i botten direkt med 3 unga frustande killar från Happy MTB i täten och sedan ett streck med ca. 10 cyklister. Ibland dessa 3 Lygnare som verkligen spände vaderna. Förste som insåg att tempot nog var "aningens" för högt var underteclnad, näste man till rakning var Micke J och slutligen fick även Jari inse sin begränsning.

Efter ca. 2 mil tempo för undertecknad, kom det vid ca. 35 km kom äntligen lite hjälp bakifrån i form av en klunga med cirkus 15 pers och i dennna blev vi 3 lygnare, Jörgen, Putte och L-I som höll speeden uppe i gruppen. Ett par minuter framför oss ett gäng med två Lygnare, Micke och Jari i samarbete med två från Hisingen. Malin gled in med en större (?) klunga några minuter efter oss.

Lite siffror som avslutning: 92 km långt, 34,5 km/h i snitt i vår grupp, 600 höjdmeter med maxlutning uppför på 13% och utför på 15%. En tuff bana med 5 ordentliga motlut, kanske inte som Monte Zoncolan men helt tillräckligt för oss motionärer att bli trött i. En härligt kurvig runda med väldigt lite biltrafik. Som helhet kan enligt min mening, hoppas att ni håller med mig, Kexloppet varmt rekommenderas.
Lars-Inge Kjörnsberg
cappet

Re: Kexrundan 2010 med Lygnens Venner

Post by cappet »

kan bara instämma mycket fin och trevlig bana, körde själv 6 milan "haft lite prob med vaderna" var en klunga på 6 som drog iväg lite efter tre var vi fem kvar då var det bara för mig och en till att tacka och täten drog iväg framför oss, sedan turades vi om att köra vi två som var kvar :)
hade sikte på 2,20 för egen del kom i mål på 1,56 snittat 34 km /h så jag e helt klart nöjd och kommer köra nästa år igen mycket trevlig tur på fina och hyffsat bilfria vägar kan nog räkna ihop kanske 10-12 bilar på 6 mil ,

Mats Mattan Larsson
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: Kexrundan 2010 med Lygnens Venner

Post by Bengt Tonnvik »

Jag erkänner, Lars-Inge, jag kom aldrig iväg! Det blev en väldigt sen kväll, och längtan efter en sällsynt sovmorgon blev för stor...
Men jag kommer igen på lördag, starkare än nånsin! ;-)

/Bengt
putte

Re: Kexrundan 2010 med Lygnens Venner

Post by putte »

Härlig runda på de otroligt vackra vägarna runt om. Specielllt i Svartedalen. Valde att inte gå iväg med snabbaste gruppen som sedermera blev starkt decimerad enligt uppgift. Valde istället 2:a klungan med mer behaglig fart. Hornen växte och jag gjorde mitt bästa för att störa ordningen med div. hårdkörning i backarna och i de mer tekniska partierna. :twisted: Tillsammans med Lars-Inge och Jörgen i de getinggula dräkterna så fick de andra cyklisterna i våran klunga kämpa för att hålla sig kvar. :twisted: :twisted:

/Putte
Post Reply