Jubileumsloppet 2010 med Lygnens Venner

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
Post Reply
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Jubileumsloppet 2010 med Lygnens Venner

Post by Thomas Franzén »

Jubileumsloppet 16 maj 2010
med Lygnens Venner


Detta betyder att flera medlemmar i Lygnens Venner planerar att delta i detta motionslopp samt att klubben bistår med samordningshjälp

Fakta om loppet
Datum & tid: Sönd 16 maj kl 9.00-9.30
Distans: 100 km eller 70 km
Anmälningsavgift: 150 kr (efteranm 200 kr)
Sista anmälningsdag: 5 maj
Hemsida: http://www.ckwano.com/?sida=main&fraga=Jubileumsloppet

Samordningsansvarig
Ej utsedd

MEDDELA
Meddela genom att skriva ett svar på detta inlägg eller maila till [email protected]

Samordning av ANMÄLAN
Var och en gör sin anmälan individuellt. Ange klubb Lygnens Venner
MEDDELA ifall du anmält dig så kommer du med på vår lista

Samordning av RESA
MEDDELA om du kan erbjuda plats i bil
MEDDELA om du önskar plats i bil
Samordnaren ger förslag på lösning

ANMÄLDA
 1.
 2.
 3.
 4.
 5.
 6.
 7.
 8.
 9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
User avatar
Mats Sarapik
Posts: 368
Joined: 2007-06-05 07:43
Fornamn: Mats
Efternamn: Sarapik

Re: Jubileumsloppet 2010 med Lygnens Venner

Post by Mats Sarapik »

Jag är anmäld och betald

/Mats
Att försöka är det första steget mot ett misslyckande
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Jubileumsloppet 2010 med Lygnens Venner

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Jag är anmäld och har betalt. Skall bli spännande, är första gången för mig på detta lopp - har hört en hel del positivt om det.
Lars-Inge Kjörnsberg
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Jubileumsloppet 2010 med Lygnens Venner

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Här kommer kort rapport från Lygnarna som representerade klubben i detta härliga lopp. På plats var Patrik R, Anders K, Benny H, Martin L, Annika A, Jari K och undertecknad. Vi bjöds på ca. 10 grader, molnigt med regn hängande i luften - men vi klarade oss ifrån detta och en svag sydvästlig vind som inte generade speciellt mycket.

En härlig runda i vacker natur rakt österut inåt landet från Varberg. Tyvärr var det en hel del tjälskador, hålor på vägarna och vägverket hade dessutom på en sträcka av ca. 10 km grävt upp 3 meter breda remsor rakt över vägen som nu var grusade (vad jag förstår för att gräva ned kulvertar för dränering). En hel punkade men vi Lygnare klarade oss. Alla hjälptes åt på ett föredömligt sätt för att markera och hjälpa varandra.

Jag upplevde stämningen som härligt avslappnad, bland annat stod Giro-tvåan Tommy Prim precis innan start och berättade lite grann om banan och sa att vi skulle ta det lite lugnt här och där pga just dåliga vägar. Ca. 140 pers ställde sig bakom ett snöre och rätt som det var sa man att nu kör vi! Kändes som att det var en hel del elitcyklister med som ganska snart drog upp ett svettigt hårt tempo vilket gjorde att klungan ganska snabbt pulvriserades och vi Lygnare spriddes ut i hela fältet.

Efter rundan fick man en T-shirt när man lämnade tillbaka nummerlappen. Sen bjöds på korv/bröd och kaffe/saft och bulle. Lite trevligt tjöt och sen åkte var och en till sig - mer pretentiöst än så här behöver det ju inte vara!

Rundan var ca. 90 km, tuffaste motlutet var 13% stigning och totalt var det 740 höjdmeter vi tog oss uppför. Förstaklungan hade visst 2 tim 27 minuter och sen droppade vi in med jämna mellanrum. Rekommenderar varmt detta lopp och hoppas att vi kan bli ett ännu större Lygnargäng nästa år.
Lars-Inge Kjörnsberg
Post Reply