Dalslands XC 4 maj

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
Post Reply
User avatar
Henrik Erdalen
Posts: 105
Joined: 2011-06-21 23:32
Fornamn: Henrik
Efternamn: Erdalen

Dalslands XC 4 maj

Post by Henrik Erdalen »

Jag har just anmält mig till Dalslands XC som går av stapeln i Göteborgs norra förorter, närmare bestämt trakterna av Bengtsfors.

Från hemsidan; " ... Dalsland X-Country har en underbar bansträckning som slingrar sig fram i vacker dalsländsk natur. Längst med vatten, i skog och över ängsmarker. Eftersom Dalsland är ett landskap med variationer "Ett Sverige i miniatyr" så blir underlaget också varierande. Större stigar, grusvägar samt asfalt är det huvudsakliga underlaget.
Det finns två banor att välja på, en lite tuffare på ca 6 mil och en kortare som är ca 3 mil ... "

Loppet annonseras som mountainbikeävling men jag tänkte testa 6 milsbanan odämpat och med bockstyre på cyclocross.

http://www.dalslandxc.se
Med vänliga hälsningar
Henrik
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Dalslands XC 4 maj

Post by Claes-Göran Andersson »

För information: Vi kommer att köra vårt traditionella Bjäreläger helgen 4-5/5 ett läger vi kört 6-7 år nu. Två kanondagar med cykling på Hallandsåsen och ner över Bjäre halvön. Det är perfekt förberedelse för Vätternrundan.

Officiell inbjudan kommer på hemsidan inom några veckor. För mycket stök med information om tåget och kläder just nu.

Vi kommer att bo på Rasta Motell Hallandsåsen som de senaste 2 åren. Vi har bokat hela motellet. Pris är 300 kr per person i dubbelrum inkluderat frukost på söndag morgon. Vi har ett bra pris för middag på lördag kväll = 80 kr excl. dryck "öl, vin etc.

Mer information och anmälningslänk kommer.............

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Robert A

Re: Dalslands XC 4 maj

Post by Robert A »

Bra info CG, funderade på det när jag läste datumet.
Bjärelägret är en höjdar :-D
Robert A
Post Reply