Västkusten Runt Lördag 2014-05-24

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar runt Göteborg. För samordning av anmälan och resa etc.
Roger Leirvik
Posts: 43
Joined: 2007-05-21 21:36
Fornamn: Roger
Efternamn: Leirvik
Location: Göteborg

Re: Västkusten Runt Lördag 2014-05-24

Post by Roger Leirvik »

Karl!

Jag har en kortärmad tröja samt vindväst som du kan få om du vill. Storlek L.

Jag har ett kit med senaste design och använder därför inte dessa.

Du når mig på 0709-548694.

Mvh

Roger L
User avatar
Henrik Erdalen
Posts: 105
Joined: 2011-06-21 23:32
Fornamn: Henrik
Efternamn: Erdalen

Re: Västkusten Runt Lördag 2014-05-24

Post by Henrik Erdalen »

Tack för en upplevelserik och vacker runda i lördags.

Jag ber att få rikta ett särskilt stort tack till 07:06-gruppens trygghet i tillvaron; Magnus.
Du är ett föredöme för oss alla; stark, lugn och kamratlig.
Med vänliga hälsningar
Henrik
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Västkusten Runt Lördag 2014-05-24

Post by dlridings »

Claes-Göran Andersson wrote:Hej
Tack till gruppen, ledsen att jag inte kunde bidra från Trollhättan satt med kramp så fort jag ökade ansträngningsnivån. Glad och tacksam att det inte var dåligt beteende i gruppen som orsakade min krasch utan att det var en skitdålig väg!

Det här med höjdmeter på banan förstår jag inte man pratar 3000 höjdmeter min Garmin och Polar visar 2000 höjmeter?? Det kändes som 3000 men mätarna sa något annat!

//CG
Det var väldigt tråkigt, CG. Jag har precis kommit i kapp med läsning.

Det var en chansning vi tog. Som Åke berättade, skulle den gå in till Kungälv på stora vägar. Kommunen meddelade detta med veteranbilar långt efter det vi hade lagt banan, och de var med på noterna under tiden vi la banan.

Det fanns ett alternativ på andra sidan älven, men då hade det, trodde jag och Erik Jedvik att det skulle bli ännu värre än vad det blev. Då hade cykelbanor och busshållplatser figurerat. Erik och jag förespråkade starkt för västra sidan. Vi hoppades att de flesta kände till att vägen var eländigt.

Den bulan du körde på borde ha varit målat. Men skyltningen kom igång sent på fredagkväll och jag misstänker att gänget som tog just den sträckan inte var framme förrän ca 1 eller 2 på natten. Svårt att se sådant i mörkret och måla.

Väldigt trist med vurpan. Hoppas inget oväntat kommer fram framöver och att du repar dig fint.

Det där med höjdmeter ... det är aldrig något säkert. Man måste kalibrera Garmin och Polar inför varje start och om vädret ändras (lufttryck) under tiden, vilket det gör under ett så långt lopp, så stämmer det aldrig med barometriska mätare. Jag tror att siffran kommer från någon karttjänst, Garmin, GPSies eller något liknande. Jag brukar ta alla sådana uppgifter med en nypa salt. Benen talar om för mig vad det blev när jag kommer till målet :-)

Kry på dig!
Daniel
Post Reply