LEL : London-Edinburgh-London 2017

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Post by dlridings »

Planeringen börjar ta form ... (med länkar till kartan och stämpeltider).


* 18/3 200km Uddevalla, Brudfjället
* 1/4 300km Trollhättan, Den Djurlika VG Rundan
* 8/4, 200km Mölndal, Femton sjöar rundan utgår fick in ett par 20-milare på ett annat sätt
* 9/4 - 23/4 Mallorca
* 29/4 400km Trollhättan, Västergötlands rundan
* 20/5 600km Malmö, Västkust
* 10/6 600km Hisingen, Out and Back (upp till rondellen i Charlottenberg och tillbaka).
* 29/6 1000km Södertälje, 100 mila Södertälje

Två av dessa är absolut psykisk tortyr. Malmös 600 leder upp till Inlag i Kungsbacka ... och sedan vänder tillbaka.

Södertäljes 100-mila är ännu värre. Från Landvetter, leder den över till Inseros, där det finns en skylt "Lindome 9" till höger ... och man svänger vänster, tillbaka till Södertälje.

Ungefär så är planeringen hittills.

Nu ser jag om jag har några lediga lördagar och kan ställa upp som passledare ...
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Post by Hans Carlberg »

:-o :shock:
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Post by dlridings »

Jag hade bävat inför den här brevet. Det har framgått att jag inte har tränat cykel (gym och löpning, men inte cykel). Nu kan jag säga i klartext. Jag har inte suttit på en cykel mer än ett halvdussin gånger sedan i september.

Den var tuff, men det visste jag om. Jag har kört rundan en gång förut, också med den här justering ned mot Hedakas pga vägarbete.

Jag hade bestämt mig i förväg, och höll mig till det också, att inte låta pulsen flyga iväg. Några backar och framförallt starten, rubbade planen lite, men jag höll mig till Zone 2 85% av tiden. Lite upp i Zone 3 och aldrig upp i 4 eller 5. Kanske något slag, men inte några minuter.

Vi fick en besvärlig vind norröver men en hjälpsam vind hem från Ed. Jag kom in i mål kl. 18.26 efter några felkörningar i Uddevalla. Jag hade svårt att hitta rätt cykelbana över till Shell och det fanns ingen väg dit utan att köra en väldig omväg.

Rundan var backig och knäna är ömma idag. Fick en vänlig påminnelse om vätskaintagets relation till kramp. Jag drack för tok för lite. Det gjorde nog det flesta av oss. Det var kallt. Jag lämnade Shell på morgonen med en flaska med vatten och en tom flaska. När jag kom i mål, hade jag inte druckit upp den ena flaskan. Den andra fick lite blåbärssoppa i Åsensbruk som jag pinade i mig i Ed, bara för att slippa bära omkring på den. Jag åt lite husmanskost vid "Greasy spoon" i Ed.

Total snitt blev 20.3 och rullsnitt 23.3. Det är fint för mig. Jag siktade på att komma runt med självaktning. Tittar man på höjdprofilen, så förstår man att man inte kan jämföra med VR.

Jag tog en plastcykel. Jag funderar på att hålla mig till det ...

BRM 200 Uddevalla, Brudfjället
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Post by andale »

Bra kämpat Daniel!
/Anders
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Post by dlridings »

Tack Anders,

Nu är det nästa lopp, 1/4, en 30-milare från Trollhättan som ska hanteras. Jag har kört det tidigare också, och den är också en backig rackare. Jan-Erik i Trollhättan är en riktig bergsget. Kolla in höjdprofilen under kartan:

Trollhättans 30-milare

HCK har en liknande, det som kallas "300 N". "N" betyder bara att den startar från norra startplatsen, Circle K Backadalen. Förut hade HCK en mildare 300 S (S = start vid Circle K Fässbergsmotet). Men den har blivit styg med tiden. Den går lite sen för min planering, eftersom jag vill köra 400 km i slutet av april. Så jag försöker peta en detta med 300 km redan nu. Sedan borde jag ha en rimlig chans att utnytta träningsdagarna på Mallorca. Efter det, borde en 400 km kunna gå.

Jag hoppas på hyggligt väder bara. Det var lite väl kallt i lördags och det kändes att vinden blåste från kallare regioner.

Förra gången, för ett par år sedan, jag körde Trollhättans 300 var det så kallt att vattnet i flaskorna frös till runt munstycket. Det värmdes upp en aning så smångingen.

Jag har bara 3-4 möjligheter för träningspass före den 1. april. Det känns inte optimalt, men det får gå.

Om någon undrar över packning ... jag tog en vanlig racer, med "clip-on" stänkskärmar, en extra ylle undertröja, en regn jacka och 3 reservslangar + pump.

Daniel
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Post by Sköld »

Bra kört i ruggvädret Daniel!

Med vänlig hälsning!
Bengt
=D>
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Post by dlridings »

Planen håller. Jag körde Trollhättans 300 igår. Den har jag kört förut och den är en av de tuffaste. I går hade jag sällskap med Sveriges i alla tiders yngste Super Randonneur, Freddie Carlsson från Vänersborg. Han var 19 när han körde sin första SR serie, 200-300-400-600. Vi körde 400 tillsammans förra året också. Det flytter på mycket bättre med sällskap. Jag kom in 1,5 timme tidigare än förra gången.

If it ain't on Strava, it didn't happen

Men planen ändrades lite. Jag var lite uppstressad över brist på träningstillfällen, så jag cykelpendlade till jobbet i Odense. Jag kom hem med färjan från Grenå kl. 6.15 på fredagmorgon. Färjan seglade kl 1 på natten. Det blev ingen kvalitetssömn, om man får säga så. Det, kombinerad med 33+ mil under veckan gjorde att jag funderade på om det var klokt att köra en 30-milare dagen därpå. tidschemat är pressat och jag ville inte hamna efter. Jag såg inte många möjligheter att få in de loppen jag vill ha framöver. Så jag körde.

Danmark : Grenå - Odense
Danmark : Vejle - Grenå

Jag kunde inte komma ifrån arbetet i tid på hemvägen, så jag tog tåget till Vejle för att spara tid. Tur det också, det regnade och blev två punkteringar på de första 30 km. Jag hade bara en slang kvar och små förhoppningar om att kunna lappa de punkterade slangarna i regnet. Jag hann precis till Fri Bikeshop i Horsens innan de stängde och köpte 5 extra slangar. Jag ville inte riskera något med tanke på att jag hade en färja att hinna fram till. Hemvägen är alltid lite mer stressigt med tidspress.

Flintsten ... sylvassa flintsten. Ingenting hjälper mot dem.

Daniel
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Post by Sköld »

Bra kört Daniel, du ligger ju väl framme i planeringen.
Jag kör första kvalificeringsloppet för SBS för min del på långfredag, Mölndals 20-milare.Har inte riktigt förstått hur man anmäler sig, men det löser sig nog...
På lördag distanspass med gänget , och race tillbaka för dop kl. 14 , men det ska väl gå... Även köpt lite käcka småväskor att ha på det längre turerna, 20-milaren tänker jag köra så fort jag kan som träning för Vättern.
Värre var i helgen jag var uppe i Skaraborg o jobbade , och passade på att köra backträning på Kinnekulle, i nästan 70 knyck nerför började cykeln wobbla, så jag precis undgick att gå i backen , det är ju så pass brant
också. Är kanske hjul eller styrlager , koll i morgon.Riktigt läskigt! :oo:
Vi hörs, ha det bra på Mallis!
/Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Post by dlridings »

Planen håller, mer eller mindre. Jag skippade en 20-milare dagen före avresan till Mallorca, men Mallorcaträningen överträffade mina förväntningar. Första dagarna cyklade jag i grupp, med sedan höll jag mig till bergen. Jag kom upp till Piggen 3 gånger, körde hela bergskedjan en gång, via Alaró, Orient och Sollér en gång och en gång österifrån.

Jag upptäckte att vägen upp till tankstället från Pollenca istället för från Caimari var bättre träning för min del. Det är inte lika spännande, men det är väl så krävande, om inte mer krävande, än serpentinerna. Fina vägar hur man än åker.

Veckan efter hemkomsten körde jag Trollhättans 40-milare. Ni som var på Bjäre i lördags, den 29e, ni vet hur det var. Vi vara bara två. En tredje man föll tillbaka efter 2-3 km. Kraftig sidvind till Vårgårda och sedan drygt 5 mil direkt i vinden från Vårgårda till Falköping. Därefter var det lite skog och skydd från vinden till Gällstad. Vi tog banvallen istället för vägen. Gällstad till Dannike, Hillared, Sexdrega, Roasjövägen till Fritsla, Kinna, Skene, den absoluta värsta vägsträckan, 156 ut ur Skene, till Sätila, sydsidan Lygnern, Fjärås, förbi mitt hus, Göteborg och tillbaka till Trollhättan.

Vi lämnade Göteborg något efter midnatt och från och med Kungälv, var det minusgrader hela vägen till Trollhättan. Ni som har åkt längs älven vet att det inte finns någon som helst avlastning (värme) längs den vägen. När jag frös som mest och lampan fladdrade som kraftigaste över vägbanan, hela kroppen skakade, och tittade på datorn ... 35 km kvar ... det kändes tungt.

Men vi kom i mål. Kl. 05.26 kom vi i mål. Jag satte mig i bilen och sov bakom nedfrostade rutor i ett par timmar. Vaknade med ont i nacken pga den dåliga ställningen, men någorlunda pigg.

https://www.strava.com/activities/964568374

Nu väntar Malmös 60-milare. Den går norröver inne i landet (stämpling i Hyltebruk), stämplar i Kungsbacka och sedan vänder den tillbaka till Malmö längs kusten. Jag hoppas verkligen på medgörliga eller åtminstone hövliga vindar. Men det finns 8-10 mil mellan Edinburgh och London som är oskyddat och berömt för sina kulingaktiga vindar. Allt i träningens namn.

Det lutar åt att jag åker en 30-milare 13/5, nästa helg, för att hålla formen någorlunda på plats.

Det har varit en mycket kall vår. Jag hoppas på bättre tider.

Daniel
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Post by Hans Carlberg »

Respekt ! =D>
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Post by andale »

Väl kämpat Daniel och tack för att du delar med dig =D>
/Anders
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Post by dlridings »

Tack Anders och Hasse.

Det finns flera skäl att jag delar med mig. Dels, så tänker jag högt och får det noterat. Då har jag möjlighet att komma tillbaka till det och se om det håller över tiden. Planering är en sådan sak.

Men jag bygger också upp argument mot att bryta. På det här loppet, kommer jag att ångra att jag gav mig in på det flera gånger. Det händer alla. Man får "dippar". I det läget behöver man samla all kraft och mental motivation som man har i reserv, och ännu mer som man inte hade en aning om. På vägen upp till Trollhättan, mitt på natten i -4,9 och 4-mil till målet ... fick jag sådana demoner. "Ska du verkligen göra LEL? Hur tänker du egentligen?" Men jag påminde mig om att det inte kommer att vara -4,9 på LEL. Det finns en film från när det gick förra gången, 2013. I filmen klagar en cyklist mycket bittert om hur kallt och eländigt det var ... 7 grader. Svensk sommar, alltså. Så tänkte jag "klarar du detta, så klarar du det när det inte är så kallt."

I filmen pratar de med en man, min ålder, som kommer in till en kontroll. Han kommer ensam, som jag kommer att vara. Han är trött. De växlar ord om hur tufft natten är. Det var han som klagade över 7 grader, och regn.

Väl vid bordet fortsätter de intervjun, som går i samma stil. De försöker vända det till något positivt.

"Are you enjoying it?"
Han stirrar bort på något annat, rör tankelöst i en tallrik gröt.
"No. Not now. It's difficult. Very difficult."

De följer en annan cyklist, en ung kille, en mattenörd direkt ur skolan. Han har aldrig cyklat två dagar i rad, dvs, aldrig cyklat långt, sovit litet och sedan cyklat vidare. Han har fruktansvärt ont, käkar ibuprofen som smågodis. Han kör på en singelspeed.

"Right now I'm chasing time limits. Now I have to go out," blicken vänder bort och han fortsätter långsamt, "in to the cold, dark, wet, miserable, miserable night and try to get one step closer to London."

Man följer honom genom hela resan och ser hur kämpigt han får det, hur han har funderat på att ge upp, men det är inget alternativ. Nu väntar hans föräldrar vid målet.

I slutet rullar han fram till målet, klivar av cykeln och lutar den mot ett ställ. Han vänder sig om, tittar upp i mörkret, armarna skjuter upp i luften ...

"Awesome!"

Den känslan. Den känslan att ha kommit fram. Men om man är helt ensam och lämnad åt sina egna beslut, är det lätt att ge upp. Om man, mitt ut i mörkret, förstår att man inte är ensam, att det man tar beslut om kommer att följas av andra ...

Det är också därför jag delar med mig.
Banprofilen : första halvan
Banprofilen : första halvan
Banprofilen ena vägen, London till Edinburgh.
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Post by Sköld »

Härligt Daniel.
Själv kört 20-milaren från Mölndal innan Mallis, var roligare än jag trott att stämpla kort . Cykelproblem andra dagen på Bjäre, men en privat 25-milare norrut på söndagen som tröst.
Tyvärr har jag av jobbskäl fått lägga ner Vätternsatsningen , men ska nu köra 30, 40 o 60 så fort jag hinner . Man hinner reflektera en del under långpassen , är som en sorts plågsam meditation.
60 lär väl bli ett elände, men spännande.
Ha det gott
/Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Post by dlridings »

Sköld wrote:Härligt Daniel.
Själv kört 20-milaren från Mölndal innan Mallis, var roligare än jag trott att stämpla kort . Cykelproblem andra dagen på Bjäre, men en privat 25-milare norrut på söndagen som tröst.
Tyvärr har jag av jobbskäl fått lägga ner Vätternsatsningen , men ska nu köra 30, 40 o 60 så fort jag hinner . Man hinner reflektera en del under långpassen , är som en sorts plågsam meditation.
60 lär väl bli ett elände, men spännande.
Ha det gott
/Bengt
Hej Bengt,
Vi är många som tycker att 40-mil är mer krävande än 60-mi. Med rätt bana, och många arrangörer siktar på att skapa en "rätt" bana, så har man möjlighet att lägga sig och sova runt mil 35 på en 60-milare. Man har tid till det och fortfarande hinna före maxtiden. När man vaknar, ser det lite tajt ut, men man cyklar ganska snabbt in goda marginaler igen när man kommer ut på vägen.

När jag skriver "rätt" bana, så menar jag att det finns ett vandrarhem eller B&B just runt 35-36 mil.

Men en 40-milare vill man gärna bita av allt i ett svep, så man stannar inte.

Kontrollerna är lite uppiggande. Man får en inplanerad liten paus. Man träffar många trevliga, nyfikna människor. Det är lite socialt.

Just meditationsmomentet, det är så jag hanterar långa lopp. Det är bäst att inte ha några konflikter i sitt privata eller i arbetslivet. Man vill ju inte mala på negativa saker i timtal. Det tär.

Jag vet inte hur Skövde lägger upp sina 60-milare. Jag vet att Mölndal brukar ta hänsyn till en övernattning. Det gör Örebro också. HCK har två banor, och båda har ett bra läge för en övernattning. Trollhättan har en tradition att köra rakt igenom. I år är det Vänersborg som står för 3-stads 60-milare. Det är tveksamt om den har en övernattning, och om den har det, så blir det i Norge (läs: dyrt).
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Post by dlridings »

Bettina och jag kör en 30-milare imorgon, med start i Mölndal:

http://www.randonneurvest.se/aktivitet/ ... nce_id=385

Det var inte med i den ursprungliga planeringen, men jag känner att jag måste hålla igång lite. Bettina har tränat, så det kan blir lite kämpigt.

Nästa vecka är Malmös 60-milare ... sedan får jag hitta på något att underhålla formen. Får jag ihop det, kommer jag att pendla till jobbet (i Danmark).

Hoppas ni andra har det fint. Slutet av vår runda passerar delar ni kör på förmiddagen.
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Post by dlridings »

Det börjar bli lite tröttsamt att SMHI missar så grovt. Det blev INTE några 16-20 grader i lördags, och det var lite väl mycket regn för min smak. Jag hade klätt mig för att det skulle bli varmare med vanliga handskar, knäskydd och en vindjacka. Redan på väg till starten i Mölndal ville jag vända tillbaka och hämta upp mina vinterhandskar, men jag ville inte bli stressad vid starten, så jag lät bli. Det tänkte jag på några gånger under dagen.

Just den här rundan lär Bettina ha ritat. Hon var trött på transportsträckan mellan Kungälv och Trollhättan. Det är också jag, så det passade. Det var fina vägar mellan Lerum och Lilla Edet. Det fanns några sträckor jag aldrig hade cyklat på förut. Lugna fina vägar.

Vi åt pizza/lasagne i Lilla Edet, inget speciellt i Trollhättan och lite på måfå i Alingsås. Vi visste att vi hade Edsås, Ödenäs, backarna ut från Sätila och södra sidan Lygnern till nästa kontroll i Fjärås. Ingen kände för något, så det var bara att stoppa i sig det man kunde.

BRM 300 Mölndal

Nästa vecka är det start i Malmö, upp till Circle K i Kungsbacka via vägar inne i Halland och sedan tillbaka till Malmö längs kusten. Jag hoppas på bättre väder.

Jag cyklade inte på min vanliga distanscykel (Surly Cross Check). Jag testar ut andra istället. Jag är trött på pansarbilen i backarna. Det här kan straffa sig. Man ska trimma in just den cykeln man tänker använda på loppet man tränar för, men jag känner mina cyklar så pass väl att jag hoppas det ska kunna gå. Jag cyklade på min Wilier Izoard. Det var jag glad för i backarna.

Edit: Vi såg den gröna gruppen i Lerum. Det var kul och lite uppiggande.
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Post by dlridings »

Ok, nu vet jag det ... en 60-milare kan vara tufft, även när det, på papper, ser ut att vara lättare än andra.

Den första halvan var kuperad, men den andra halvan var ganska platt med bara Hallandsåsen och Glumslöv som bröt mot mönstret.
ta
Jag undrade hur det skulle vara att vända i Kungsbacka, men det gick ok. Det var en liten fördel, faktiskt. Man får inte ha support utifrån på banan. Får man mekaniska problem, måste man lösa det själv eller med hjälp av andra cyklister. Men på kontrollerna kan man få assistans från någon annan.

Vädret vände så att det blev kallare och blåsigt istället för varm och soligt. Min fru körde till kontrollen med en torr undertröja och jag satte och sov i bilen en timme. Egentligen borde jag ha sovit minst två eller tre.

Det blev så kallt, så kallt på natten och jag var trött. Jag försökte sova i en busskur runt Väröbacka, tror jag att det var, men det släppte in alldeles för mycket drag och det var bara kallt, kallt. Den gamla typen av trä är bättre. De är tättare. Men jag låg och skakade en halvtimme och cyklade vidare. När solen väl kom upp och värmde på kroppen gick det bättre och jag lyckades somna tre gånger, 20 - 30 minuter åt gången.

Rumpan gjorde ont. Först idag (måndag) upptäckte jag att rälsen gled ur på vänster sidan av sadelstopen så sadeln var lite på glänt.

Vägen tillbaka, från Kungsbacka till Malmö, är perfekt för de som vill hålla hög fart. Inga småvägar är inblandade. Det är bara att köra på. Men från och Med Falkenberg betyder det också "E 6 S", den med blåa skylar, inte med gröna. Dvs, 90-väg och bilar som ständigt blåser förbi. Det är inte optimalt för en trött, vinglig cyklist. Sömn var inte lux, utan försvar.

Jag spårade rundan med en handhållen Etrex Vista HCx. Den tar 2 AA batterier så man slipper tänka på att ladda GPSens batteri i tid och otid. Jag kommer att använde den på LEL, inte en modern Edge.

Så här ser det ut:

BRM 600 Malmö 20.5.2017

Jag fick inte så få dippar. Det kan helt enkelt vara så att jag är för gammal för detta. NÅgon gång kommer det.

Det var uppiggande att träffa en gammal vän i Glumslöv. Jag har inte sett henne på över 10 år. Hon och sin kille stod vid sidan av vägen. Jag stannade och vi pratade ganska länge, säkert någon timme. Men jag mådde så mycket bättre efteråt.
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Post by Sköld »

Hej Daniel!
Låter tufft, imponerande hur du hanterar det ändå.
Ha det gott !
/Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Post by dlridings »

Tack Bengt,

Så här efteråt har jag kunnat tänka tillbaka och analysera.

Jag lärde mig en läxa, på riktigt, en läxa som jag kände till, men bara som floskler.

"Man ska ha respekt för distansen."

Det har gått rätt bra på tidigare lopp. Jag är ingen nybörjare på detta. Jag kan gå in i 200, 300 och även 400 km lopp och köra på rutin. "Det här har jag gjort förut, det är bara att cykla på."

Ungefär den kaxiga mentala inställningen hade jag även till helgen. Men det är inte smart att vara kaxig inför 600 km. "Man ska ha respekt för distansen." Nu har jag tagit till mig internt, sådant som jag hade hört tidigare och nickat bifallande till. Man pressar sig hårdare än en liten pulshöjare på dessa rundor. Visst, man ska gå in i loppet med en positiv strategi, men man ska ha respekt för distansen. Den tar ut sin rätt.
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: LEL : London-Edinburgh-London 2017

Post by Hans Carlberg »

Det skall jag ta med mig till Vättern Daniel.
Respekt för distansen var det ja...
600km! Hujedamej #-o
Du är en riktig hårding!!
Hasse
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
Post Reply