Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Timo Springfeldt
Posts: 150
Joined: 2007-04-20 21:53
Location: Timo Savolainen

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Timo Springfeldt »

Ehhh, 0708-380550 är mitt mobilnr. Är du upptagen så sorry :-?

Timo
Rolf Lindkvist
Posts: 320
Joined: 2006-01-01 15:24
Fornamn: Rolf
Efternamn: Lindkvist
Location: Lindome

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Rolf Lindkvist »

Rolf Lindkvist 63 år och C-G Andersson 57 år / 2 = 60 år anmäler sig till denna fantastiska utmaning. Hoppas vi blir några fler i denna klass, eller flyttas vi då ner till 55 årsklassen?
Rolf Lindkvist.
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Ingen flyttas ned till någon klass, man tävlar i den klass man är anmäld i oavsett om det endast är ett par i en klass. Oavsett antal par i en klass korar vi en klubbmästare i varje anmäld klass. Som vi skrev i inbjudan finns det 39 olika klasser att tävla i så det kommer garanterat bli en hel del som efter 27/9 kan titulera sig klubbmästare i Lygnens Venner.

Alldeles oavsett klass - välkomna med era anmälningar. Ni anmäler er som sagt under tråden här på nätet nedanför senaste nytt där det står Klubbmästerskap, gå in där och fyll i er anmälan.
Lars-Inge och Mats i tävlingskomittén
User avatar
Kalle
Posts: 80
Joined: 2005-12-05 09:24
Fornamn: Karl-Olof
Efternamn: Claesson
Location: Flatås

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Kalle »

Hej Cykelvenner
Det verkar som om många har missat poängen med detta "Klubbmästerskap" :-o .
Som jag ser det är det mer ett socialt arrangemang =D> än en tävling.
Att få träffas gamla #-o och nya :-D "Lygnare", cykla lite efter egen förmåga, fika och tjata lite :lol: , knyta ny bekatskaper som kan komma till nytta nu när hösten närmar sig och det blir svårare med träningen, borde innebära att "alla" Lygnare tar fram cykeln och ställer kosan till Fjärås och Lygnen.
Strävar man efter att bli klubbmästare är detta ett gyllene tillfälle. Det gäller bara att para ihop sig med någon Lygnarvenn där kombinationen år och kön plus medlemsskap gör gruppen unik, med titeln "Klubbmästerae" som följd om man lyckas fullfölja hela banan.
Då finns inga större krav på hastighet , cykel eller klädsel.
Är man drabbad av någon form av "tävlingsdjävul" är det bara att spänna bågen och ge er på de svåraste kombinationerna av år, kön och medlemsskap för att plåga livet ur sig de ca 40 min som banan kommer att ta.
Framförallt handlar det om att umgås med likasinnade Venner under cykellikanande former.
För min del kommer jag att försöka var med vare sig jag cyklar eller bara dricker kaffe.
Hur min kombination kommer att se ut om jag cyklar är hemlig än så länge, men risken att jag och min kompanjon kan titulera sig som klubbmästare i vår klass =D> är överhängande.
Mvh Kalle.
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Har som en service för alla er nyfikna medlemmar varit ute i strilregnet och cyklat KM-banan, den är ganska exakt 21,5 km och här nedan skall ni få en guidning/vägbeskrivning

Start: vid Fjärås AIKs klubbstuga som ligger mittemellan Allarängen (på Ubbhultsvägen) och Ålgårda - ni hittar det på kartan som är bifogad inbjudan här på hemsidan
0,2 km platt
1,0 km Utför ned till bron vid Ålgårda, inte speciellt tekniskt svår högerkurva då det börjar gå svagt uppför, men se i vilket fall upp med broräcket
1,0 km Uppför/plant/uppför
0,4 km Utför

VARNING, vid 2,6 km, T-korsning sväng höger ut på vägen mot Fjärås, se upp för trafiken från vänster och att ni inte kommer över på fel vägbana i svängen

2,0 km Uppför, backen kan bäst beskrivas som en lång slakmota som man kallar det i skidspåren
0,5 km Plant
3,0 km Utför i platåer (vissa delar plan väg)

VARNING, utförslöpan avslutas med en mycket lurig lite feldoserad högerkurva och här har man hög fart. Passa på så att ni inte driver ut på fel vägbana, speciellt viktigt då det är en skymd kurva.

0,5 km Brant uppför mot Fjärås skola
Vid Fjärås skola sväng höger, ni har nu kört 8,6 km
0,5 km Plan väg/svagt utför
2,0 km Utför på en fin smal väg med fin asfalt. Se upp i när vägen svänger vänster på sina ställen, skymd sikt, går definitivt inte att gena i kurvorna!
1,5 km Plan väg

VARNING Här har vi efter ca. 12 km en 90 graders kurva till vänster, bra sikt men se ändå upp!

1,4 km Uppför mot bostäderna i Hjälm
0,5 km Utför på slutet brant ned mot bron vid Hjälm

VARNING Utförslöpan avslutas med en ganska lurig högerkurva som är feldoserad och leder ut på en bro, direkt efter denna bro är det ett förhållandevist djupt hål i asfalten vid kanten av vägen.

0,4 km Uppför fram till Ubbhultsvägen, där vi svänger höger. 15,0 km är nu avverkade
1,0 km Uppför i två platåer. Personligen tycker jag att detta motlut är banans tuffaste parti! Hav tröst nu går det utför!
2,8 km Utför, avslutas med en brant kort uppförsbacke och en högersväng upp mot det hägrande målstrecket. 18,8 km är avverkade och knappa 3 km återstår.

1,3 km Svagt uppför/plant
0,6 km Tuff motluta!
0,8 km Utför
0,2 km Uppför som spurtsträcka till MÅL

Har ni möjlighet tycker jag att ni skall testa på den fina banan innan det smäller söndag 27 september.

Jag instämmer avslutningsvis i Kalles inlägg. Detta är ett socialt trevligt initiativ för alla medlemmar oavsett om man vill köra så att tungan lyser blå hängande på styret eller om man vill njuta av den härliga bokskogen som man på sina håll kör under i härliga "trädtunnlar". Efteråt fikar vi och skryter om vilken bra klubb vi alla är medlemmar i!
Skicka in er anmälan, 5 par har hittills gjort detta , vi som har tagit initiativ till detta hoppas på minst 25 par till - ANMÄL ER TILL ÅRETS TREVLIGASTE CYKELARRANGEMANG REDAN IDAG!
Lars-Inge Kjörnsberg, er guide till KM-banan
ash

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by ash »

Timo Springfeldt wrote:Hej Ash....

Kan du tänka dej mej som lok på partempot??? Kass i backarna men "lite "tryck på platten :roll: ??? Nåväl, jag är med iallafall.
Hör av dej isåfall till Timo:: 0708-3805550,elr. 031-885700.

Timo
-----------------------------------------------------------------------------------

Timo: självklart kan vi köra ihop........själv har jag inte kommit på vad jag e bra på ännu men det blir säkert bra....(backar e alltid kul iaf)
Född-77 ifall du ordnar med anmälan !


Nu laddar vi järnet å kör skiten ur xxx (ursäkta språket :twisted: )

/Ashkan
Roald Karlsson
Posts: 160
Joined: 2006-01-31 19:15
Location: Roald Karlsson

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Roald Karlsson »

Hur blev det Jörgen? Löste det sig med barnvakt eller inte? Jag fick ett hett "lead" från mannen i väster på en annan lämplig partner men du har förstatjing så jag vill kolla med dig först! Hör jag inget så ger jag mig ut på jakt igen!!!

/Roald
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Mats Gustafsson »

Härligt med denna händelserika höst. Det är hög tid att dra igång träningen inför Vättern 2010.

Vi noterar med stor glädje att det sakta men säkert fylls på med nya parhästar, inför klubbmästerskapet.
Nu ser det ut som följer !

Anmälda:
KM4 Hans Carlberg Peter Jonsson
KM6 Thomas Hall Joakim Viberg
KM1 Lars-Inge Kjörnsberg Mats Gustafsson
KM5 Rolf Lindkvist Claes-Göran Andersson
KM2 Patrik Rydbeck Mikael Jansson
KM3 Fabio Vecchi Åke Haraldsson

Snart Anmälda?
Åke/Putte, Thor-Leif/Niclas, Timo/Ashkan, Roald/Jörgen är ni på gång ??

Vi hoppas att många Lygnare kommer upp till FAIK Stugan den 27/9. Det går också bra att promenera, plocka svamp eller ta en joggingrunda i skogen runt stugan. Vi ses!

// Mats G. och Lars-Inge
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
niclas_y
Posts: 149
Joined: 2008-03-30 15:33

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by niclas_y »

Anmäld, fast jag har ingen aning om i vilken klass. Snittålder är 42.
Idag tjuvtränade vi i magiskt sensommarväder. =P~

/Niclas
Timo Springfeldt
Posts: 150
Joined: 2007-04-20 21:53
Location: Timo Savolainen

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Timo Springfeldt »

Ashkan 32år, Timo 44år, snitt 38år är anmälda, ska bli kanon roligt det här. :lol:

Timo
Roald Karlsson
Posts: 160
Joined: 2006-01-31 19:15
Location: Roald Karlsson

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Roald Karlsson »

Då var ytterligare ett lag anmält i klassen H45-50. Konkurrensen i just den klassen är ju direkt mördande så vi inriktar oss på att ha det trevligt :lol: och köra runt på :twisted: 35 :twisted: minuter. Hur jobbigt kan det vara?

Mats Sarapik & Roald Karlsson

"Svaga uppför, rullar gärna nerför & håller igen på platten!!!"


Alla ni som lurar i garderoberna, ut med er och anmäl er. Därinne vinns inga KM i partempo!!
Christer Dalgren

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Christer Dalgren »

Hej

Jag har också tänkt köra men saknar just nu både cykel och kamrat.

Men det är ju flera veckor kvar så vem vet.

Christer Dalgren
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Mats Gustafsson »

Christer, kul att vill vara med och köra. Jag tror att Henry Sällylä har satt upp sig som reserv, kolla med honom!
// Mats G.
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Mikael Virtanen »

Det här låter kul. Jag är på men saknar lagkompis. Christer, du och jag?
Mikael V
(48 år och kan väl fixa en sådär 33-34 i snitt under gynnsamma förhållanden)
ErikS

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by ErikS »

Nu är jag och Martin Krook anmälda
Christer Dalgren

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Christer Dalgren »

Hej Mikael V

Klart Vi kör ihop jag är 40.

Christer D
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Mikael Virtanen »

Då är vi ett team till:
Christer Dahlgren & Mikael Virtanen kör så det ryker (nåja) i klassen H 40-44,99. (48 + 40 =88/2=44).
Christer, vi får väl försöka träna ihop någon gång innan? Vi kan ju höras via FB.
Hälsn.
Mikael
User avatar
Åke Johansson
Posts: 220
Joined: 2005-12-05 10:46
Fornamn: Åke
Efternamn: Johansson
Location: Majorna

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Åke Johansson »

Det här är riktigt snygg partempocykling, bara att börja öva.
Partempocykling
Åke
rayka

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by rayka »

Hej. Jag ställer upp om det behövs en hyfsat tränad 48-åring, någon?

Raymond Karlsson, Fjärås :-P
User avatar
Moosebeach
Posts: 23
Joined: 2009-09-13 09:09
Fornamn: Markus
Efternamn: Elgstrand
Location: Kungsbacka

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 27 sep kl 10.00

Post by Moosebeach »

Tjenare

Markus heter jag och skulle oxå vilja cykla detta klubbmästerskap, men jag har ingen att cykla med.
Så finns det nån över till mig, så skulle jag bli glad.
Jag är 34 år och snittar runt 30km/h när jag ute och trampar själv.

/ Markus
Post Reply