Klubbmästerskap i partempo sö 19 sep 2010

ventoux
Posts: 115
Joined: 2009-10-08 20:49
Fornamn: Duncan
Efternamn: Robinson

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 19 sep 2010

Post by ventoux »

We thought that the weather was rather good today compared to Wednesday (storm) when we did a test run of the course. At Fjärås church we were surprised that we hadn´t yet been passed by Henrik and Raymond as they were starting straight after us, you can imagine how disappointed we were to hear that they had started last instead. Dave and I are feeling very humble today having competed with such strong cyclists. A great day out! Thanks to everyone who made it possible.
Duncan & David Team Great Britain
Duncan Robinson
Bibendum70
Posts: 196
Joined: 2010-06-02 11:42
Fornamn: Peder
Efternamn: Blohm Hobik

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 19 sep 2010

Post by Bibendum70 »

Hej på er alla!

Detta var mitt första KM men absolut inte det sista. Så jag tackar alla inblandade.
Detta var otroligt roligt och vem bryr sig då om vädret.

//Peder Blohm Hobik 8-) 8-) =D> =D>
rayka

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 19 sep 2010

Post by rayka »

niclas_y wrote:Stort grattis Henrik och Raymond =D> Glöm bara inte av att träna till nästa år för då ska jag ha revansch :-D
/Niclas

ps hur mycket putsade ni tiden med från förra året? ds
Tack Niclas. 5 sekunder snabbare var vi. Förra veckan körde vi banan 25 sekunder snabbare två gånger. Välkommen nästa år!

;-) Raymond
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 19 sep 2010

Post by mikebike »

:-D
Mats & Lars-Inge + övriga funktionärer!
Ett stort tack till Er för detta härliga event idag!
Kul med vandringspriset och övriga fina tröjor och flaskor.
Från en nybliven dubbel Km-mästare! :lol:
mikebike
ash

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 19 sep 2010

Post by ash »

Stort Grattis Raymond & Henrik !
Riktigt starkt kört idag.


...
KalleH
Posts: 133
Joined: 2009-04-29 11:21
Fornamn: Kalle
Efternamn: Hammarström

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 19 sep 2010

Post by KalleH »

Tack för en fantastiskt trevlig dag och grattis till Raymond och Hendrik. Efter ett heluselt generalrep i lördags fick vi till ett fint lopp med 28,3 i snitt. Vi skall försöka försvara vår KM-titel nästa år och Otto vill gå med i HCKs ungdomssektion för organiserad träning. Inom kort kommer han att dra runt mig runt banan och inte tvärt om.

Varför inte en vårsprint i samma anda som detta fantastiska lopp. Banan är helt perfekt med lite trafik och många backar.


Otto och Kalle Hammarström
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 19 sep 2010

Post by fabbev »

Grattis alla nya och gamla KM-mästare och alla andra som deltagit. Mästerskapet är ett väldigt lyckat arrangemang som vi har Lars-Inge och Mats med funktionärer att tacka för. Själv blev jag av med KM-titeln med futtiga 6 sek. Det kan jag bara skylla på dåligt fokus från min sida. Så vad jag vill säga till de nya KM-mästarna i 45-50 år, ta inget för givet nästa år. Nästa år hamnar vi i 50-55 å, med nya utmaningar.
Forza Lygnare
Fabbe.
FORZA LYGNARE
Fabbe
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 19 sep 2010

Post by Claes-Göran Andersson »

Instämmer med alla föregående inlägg! Är säker på att antalet deltagare på detta arrangemang kommer att öka med tiden. Även om det fokuseras och vinnarskallarna finns där så är bredden och att alla kan vara med utifrån sina egna förutsättningar och tycker det är kul den stora grejen.

Tackar för ett väl genomfört KM!!

Kalle frågade om vårövning och jag har haft den tanken en längre tid men inte på den banan. Jag vill se en tempobana som är platt som innebär andra cykelkvaliteter än att dra backe upp och ner. Gärna samma upplägg med två i ett team och en distans på 20 km. Det finns ju banor som används på onsdagstävlingarna "Kungälv, Lindome-Inseros, Hindås etc." vi kommer säkert på fler bra ställen att kunna genomföra en sådan övning innan Vättern.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 19 sep 2010

Post by molsson »

Försökte ladda över kartan från Garmin så att de som har svårt att hitta skulle få lite hjälp inför nästa år men det går inte att bifoga varesig GPX eller TCX filer. Är det någon som har något tips, kan vara bra även för våra andra banor då de allt eftersom finns fler som kör med GPS och sparar våra banor.
/Magnus
rayka

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 19 sep 2010

Post by rayka »

Mats Gustafsson wrote:Kvarglömda kläder:
En blå jacka med med svarta ärmar "Windstopper N 25"
Columbus byxor med tillhörande knävärmare Craft:

Jag har tagit hand om dessa saker, ring mig
Mats Gustafsson 0708-144492

Någon som har tagit hand om min glömda Elite cykelflaska, röd genomskinlig 1/2 liters?

#-o Raymond
ash

Re: Klubbmästerskap i partempo sö 19 sep 2010

Post by ash »

Magnus:
Bra ide, kan du maila mig tcx filen så kan jag själv läsa in den och kika men sen så vore det bra om Thomas eller nån webansvarig kunde se om det går att läsa in TCX/GPX filer här direkt framöver.
[email protected]

MVH:Ashkan
Post Reply