Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

ash

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

Post by ash »

Håkan: Du har "turen" att få köra med en riktig bergsget = Cykelbud_Fredrik !
Jag måste tyvärr dra mig ur och kanon om ville köra med Fredrik nu när jag ställer till det i sista stund.


Är det ok ?

mvh:Ashkan
User avatar
Anders.Eriksson
Posts: 67
Joined: 2010-09-13 18:59
Fornamn: Anders
Efternamn: Eriksson

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

Post by Anders.Eriksson »

Hej
Johan Strindö och jag får också tyvärr stå över denna gång.
Johan blev på-körd när han cyklade hem från jobbet för bara några veckor sedan, och har de senaste dagarna haft ont i huvudet, och måste ta det lugnt.
Lycka till
/Anders & Johan
knotan

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

Post by knotan »

Någon som vill köra med mej nu när Ashkan har fått förhinder.

//Fredrik
User avatar
jote
Posts: 136
Joined: 2009-04-25 15:25
Fornamn: håkan
Efternamn: ternow
Location: göteborg

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

Post by jote »

Fredrik, det ska nog gå.
Vi är kvar i klassen 35-39.9 med ett snitt på 38.5.

Nu känner jag mer och mer press. Vi har lite konkurrens som inte går av för hackor...

/Håkan
knotan

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

Post by knotan »

Håkan Ternow och Fredrik Andreasson är ett nytt lag

//Fredrik
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

Post by Mats Gustafsson »

Uppdaterad startlista med funktionärer
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... c&hl=en_US

Eteranmälningar tas gärna emot på plats klockan 09.00 FAIK stugan, Ålgårdavägen. Efteranmälningar startar sist.
Välkomna!
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Varmt välkomna till tredje upplagan av Lygnens Venners Klubbmästerskap i partempo för medlemmar i klubben. I detta mail hittar ni lite korta men viktiga fakta:
1/ 21 par är per idag anmälda, detta tyvärr efter några strykningar av olika skäl.

2/ Går fortfarande bra att efteranmäla sig på plats på söndag 18/9. OBS! Skall ske senast 9.00. Efteranmälda startar sist.

3/ Detta arrangemang har hög social dignitet. Cykelresultaten är för en del viktiga men viktigast är att vi har trevligt vi medlemmar emellan!

4/ Vädret! YR.no och SMHI är som vanligt inte helt överens. Enligt YR blir det uppehåll 10 grader och ostlig vind 4 m/s. SMHI säger 12 grader 0,7-1,2 mm regn och ostlig vind 5 m/s.
Perfekt kortbyxcykelväder kan man också kalla det!

5/ VARNING! Vi vill varna för tre kurvor som alla sker i hög fart.
* Den första när man kör ut på Sätila-vägen åt höger, vi kommer att ha fllaggvakter här för att stoppa trafiken, men se upp ändå, farten är hög och kurvan feldoserad, mycket lätt att kana över hela vägen efter kurvan!
* Nr två är när det går mycket fort utför ca. 500 innan Fjärås kyrka. Här kommer man in i en högerkurva som kan liknas vid att kurvan sker i två steg, skär man kurvan för tidigt kommer man oundvikligen över mot mittlinjen och möter man här en bil som också skär kurvan kan det ske mycket obehagliga saker - Ta det försiktigt!
* Den tredje kurvan vi vill lägga in en varning för är högerkurva över bron i Hjälm. Lurig lutning och en korsning där det kan komma bilar från vänster precis innan man passerar bron - Ta det försiktigt även här!

6/ Pilar på vägen
Vår medlem Thomas Hall har gjort ett superjobb genom att med mycket snygga vita pilar markera banan och inte bara det han har också markerat 5km, 10 km, 15 km, 20 km och start och mållinjen plus även med vitt/orange färg markerat hålor etc. STORT TACK Thomas!

7/ Banans längd är 21 195 m. Banan går i högervarv med start vid FAIK-stugan uppe i Allarängen via Ålgårda ut höger på Sätilavägen upp mot Fjärås kyrka. Sväng höger mot Hjälm, sedan höger mot Ubbhult/Hällingsjö, höger i Allarängen upp mot målet vid FAIK-stugan. Är ni osäkra på sträckningen fråga oss på plats på söndag.

8/ Efter genomförd runda kan man duscha i Fjärås AIKs stuga som vi har fått låna. Här bjuder vi också på kaffe, bullar, korv med bröd och priser till alla startande.

Alla funktionärer samlas senast kl. 9.00 vid start och mål, FAIK-stugan.

Väl mött till en härlig dag i Lygnarsamvaro!

Lars-Inge och Mats
"Vi som håller i KM-et"
User avatar
Janne P
Posts: 529
Joined: 2009-09-14 19:24
Fornamn: Jan
Efternamn: Peterson

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

Post by Janne P »

Tack så mycket Lars-Inge, Mats och alla funktionärer för att ni ordnade ett mycket trevligt KM. Utan regn dessutom. Nu kan man äntligen slappna av och se fram emot vinterträningen.

/Janne
Målet är vägen dit...
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

Post by andale »

Instämmer med Janne fullt ut. Kanonbra och roligt arrangemang =D>
/Anders
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

Post by Claes-Göran Andersson »

Instämmer och det slog mig när vi cyklade till Lindome att vi inte applåderade Lars-Inge och Mats. Ibland blir saker så självklara att man glömmer hur viktigt det är att vi har engagerade medlemmar som gör saker i stort och smått, det är det som gör klubben!!!

Här kommer den =D>

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

TACK!
Alla som kom och cyklade KM, alla nya medlemmar som deltog i KM, alla som var anmälda som tyvärr inte kunna delta i KM, alla som ville delta i KM men utav olika anledningar inte kunde, alla som hjälpte till som funktionärer på KM, alla som hjälpte till att ordningsställa banan inför KM, alla som tittade på KM, alla som har följt KM på nätet/kommentarer, alla i styrelsen som ställer upp med kulor för en trevlig dag i Lygnarsällskap på KM, alla i Fjärås AIK som vi har fått låna orienteringsstugan av för KM, alla andra som är intresserade av KM och alla andra!

REKORD!
Rekordantal som var med på KM, ny rekordtid på KM, nytt rekord i antal människor i FAIK-stugan, rekordbjudning efter KM i form av korv/bröd, baguette, bullar, kaffe, läsk och en hel del annat, rekord i inmundigade av det som bjöds på KM - allt tog slut! Rekordväders-KM = inget regn. Detta KM hade också rekordtrevlig stämning!

NÄSTA ÅR!
Kryssa i kalendern söndagen 2012-09-16 för KM i partempo. NYHET: banan kommer 2012 att vara en klassisk tempobana dvs. väldigt få stigningar (mer eller mindre platt) till skillnad från de gångna 3 åren som ju har varit ett rejält berg-och dalbane-KM. Arrangörsduon återkommer i god tid med inbjudan och bansträckning till 2012 års Klubbmästerskap i partempo.

Mats kommer inom kort att publicera alla tider här på forumet under denna tråd. Tack alla för i år!

Lars-Inge och Mats
"Vi som höll i KM-et"
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

Post by Mats Gustafsson »

Tack till alla för en fin dag.
Det minsta man kan säga att "vi hade i alla fall tur med vädret". När jag lämnade Lars-Inge i Västra Hagen började regnet falla.

Här kommer resultatlistan.
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... E&hl=en_US

En rättelse skall även noteras
Hans Carlberg Göran Töyrö tid: 0:36:33 snitt 34.79


/ Mats och Lars-Inge hälsar er välkomna till KM i partempo 2012
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

Post by olof »

Tack Mats, Lars-Inge och funktionärer för ett ett mkt bra arrangemang. Det blev en härlig förmidddag nere i "södern". Ser framemot nästa års körning för KM´et // Olof =D>
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
Pavo J

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

Post by Pavo J »

Jag fortsätter med applåderna, det var ett kanonfint arrangemang.
Måste även tacka min parhäst Peder för ett gott jobb.

/Pavo
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

Post by Eddy »

Fina fisken, kan väl inte mer än hålla med övriga skribenter om arrets. förträfflighet. ;-) . "Himla mycket tack" som galenskaparna hade uttryck det.. =D>

Ser fram emot nästa års "tempo-bana" som kanske blir en större njutning då jag inte är någon bergsget precis.
Som tur var så hade jag Joakim som peppade mig när backarna försökte ta död på mig ... Tack Joakim ..

/E
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

Post by mikebike »

Hej Lars-Inge & Mats!
Verkligen kul detta med KMet! Inte bara att jag och Patrik äntligen vann(!) tredje gången gillt om än med marginaler.
Utan framförallt att det är en klubbaktivitet som har varit, är och som kommer att bli ett sammanhållnde event som är riktigt bra för Lygnaens Venners medlemmar.
Bockar och bugar för arrangemanget, och jag och mr "Damp", som Anders Karlsson kallar min starka parhäst Patrik är väldigt glada att vi får förvalta de ursnygga tempohjälmarna ett år framåt.
Nästa datum för KM 2012 är redan inbokat.
En väldigt nöjd mikebike :-D
Bibendum70
Posts: 196
Joined: 2010-06-02 11:42
Fornamn: Peder
Efternamn: Blohm Hobik

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

Post by Bibendum70 »

God morgon på er alla!

Jag får tacka jag också för detta trevliga arrangemang.
Och vädret kan vi inte klaga på så här långt söderut.

//Peder 8-) =D> =D> =D> =D>
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

Post by fabbev »

Cari proffessori KM.

PERFETTO, SPLENDIDO, BELLISSIMO, BRAVISSIMI, SUCESSO, MANGIFICO.

Forza Lygnare
Fabbe.
FORZA LYGNARE
Fabbe
Borat
Posts: 93
Joined: 2011-06-20 09:46
Fornamn: Martin
Efternamn: Blohm

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

Post by Borat »

Tackar för ett trevligt arrangemang !
//Martin
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 18 september

Post by molsson »

Stämmer in i hyllningskören. Till och med vädret var bra. Återval av tävlingskommiten anbefalles. =D> =D> =D>
Post Reply