Medlemsträff Passlederi Söndag 2014-10-05

Här hittar du information om, och har möjlighet att diskutera, årsmöten, medlemsträffar, kurser, föredrag och andra sammankomster i klubbens regi.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Medlemsträff Passlederi Söndag 2014-10-05

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej ALLA underbara Lyngnarcyklister.

Styrelsen och medlemmarnas önskan är att få våra träningspass att fungera på bästa sätt. Detta gäller oavsett om du kör i en 25-26 grupp eller 30+ grupp.

Under de senaste åren har landsvägscyklingen i Sverige flyttat fram sina positioner och antalet cyklister som vill testa på en mängd motionslopp ökar från år till år. Detta i kombination med att även andra ”konditionssporter” ökar.

Lygnens Venners ambition är inte att bli störst i stan men att ha de bästa och mest välfungerande träningspassen.

Det är då viktigt att passen fungerar och är bemannade i god tid.

I en ambition att få detta att fungera delar vi in vårt geografiska område ”StorGöteborg” i tre regioner /startplatser och delegerar ansvaret att tillsätta passledarrollerna till de som bor i dessa områden.

1. Preem Slottskogen
2. Kviberg (LV6 och Kungälv vid sjukhuset)
3. Lindome (centrum) och Kungsbacka (Aranässkolan)

Vi kommer att utse ambassadörer i respektive område som ansvarar för tillsättningen av passen. Detta innebär inte att ambassadörerna själva måste leda passen.
Detta innebär ca 30 pass totalt från första veckan i april till sista veckan i oktober 10 st pass per startområde.

Första steget på denna resa är vårt event söndag 5 oktober nedan! Se till och anmäl er.

Styrelsen ser till att alla pass är upplagda på lvg.nu.

//Styret

Plats: Järnbrottsmotet pendelparkeringen vid Preem och Burger King.

Tid: 10.00

Datum: Söndagen den 5 oktober.
"He is able who thinks he is able!"
pewe
Posts: 285
Joined: 2009-11-03 22:58
Fornamn: Peter
Efternamn: Wenander

Re: Medlemsträff Passlederi Söndag 2014-10-05

Post by pewe »

Hej på er,
Detta är ett toppen tillfälle att vara med och stärka samt forma våra så viktiga tränings pass.
Tänk på att vi har stor spridning i hur vi vill träna, alla skall känna sig välkomna.
Ses snart
Hälsar
Peter
Roger Leirvik
Posts: 43
Joined: 2007-05-21 21:36
Fornamn: Roger
Efternamn: Leirvik
Location: Göteborg

Re: Medlemsträff Passlederi Söndag 2014-10-05

Post by Roger Leirvik »

Hej.
Hur lång tid tar detta? Skall på Opera kl.15:00.
Vill deltaga vid denna träff men samtidigt inte missa bjudningen till operan.
Mvh
Roger Leirvik
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Medlemsträff Passlederi Söndag 2014-10-05

Post by Claes-Göran Andersson »

Vi kommer att planera lite mer i morgon. Tänker inte att det skall ta så lång tid max till 13.00. Skriver lite mer i morgon kväll.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Henrik Erdalen
Posts: 105
Joined: 2011-06-21 23:32
Fornamn: Henrik
Efternamn: Erdalen

Re: Medlemsträff Passlederi Söndag 2014-10-05

Post by Henrik Erdalen »

Hej!

Jag är bortrest i helgen, hade gärna kommit annars.

Jag tar gärna något 25-27 pass i vår, i första hand något som utgår från Kviberg.

Allt gott
Henrik Erdalen
076-649 95 50
Med vänliga hälsningar
Henrik
Janne B

Re: Medlemsträff Passlederi Söndag 2014-10-05

Post by Janne B »

Det här hade passat mig alltså 25-27 gruppen men eftersom jag återigen är skadad nu i knät där jag väntar på operation får jag hoppa även det här arrangemanget precis som alla turer i höst.
Hoppas det kommer igång en 25-27 grupp som kör kontinuerligt till våren. /Janne B
Karin_F

Re: Medlemsträff Passlederi Söndag 2014-10-05

Post by Karin_F »

Patrik och jag hade tänkt vara med på detta, men vi är båda däckade i höstens förkylning med feber och hela köret så vi får stå över denna gång.
Men det blir kanske mer Passlederi till våren?
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Medlemsträff Passlederi Söndag 2014-10-05

Post by Claes-Göran Andersson »

Välkommen i den trista klubben! :cry: Har precis klarat av en sådan pärs tog tre veckor med antibiotikakur.

Krya på er!

Det kommer fler tillfällen.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Roger Leirvik
Posts: 43
Joined: 2007-05-21 21:36
Fornamn: Roger
Efternamn: Leirvik
Location: Göteborg

Re: Medlemsträff Passlederi Söndag 2014-10-05

Post by Roger Leirvik »

Hej.
Var anmäld till detta men är utslagen av förkylning.
Mvh
Roger L
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Medlemsträff Passlederi Söndag 2014-10-05

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej alla!

Vill passa på och tacka alla som deltog i dag! Vi körde vår övning idag med 17 personer. Startade med allmän genomgång och diskussion. Presentationsmaterialet kommer jag att maila över till er. L-I har gjort en inplastad lathund med de viktigaste pukterna som vi delade ut till deltagarna den kommer med i mailet, då förståss elektroniskt.

Efter genomgången stack vi ut och cyklade i tre grupper. Där vi körde tecken, cykla i tvåpar skifta till ett led och diverse goda tips hur man kommunicerar i gruppcykling. Väl tillbaka i lokalen efter en dryg timma i sadeln återkopplade vi med kaffe och kanelbulle.

Nästa steg som vi håller på med är att dela upp våra träningar i geografiska områden där vi kommer att ha två personer per område som tar ansvar för passledare i sin geografi. Vi kommer att starta i Kungsbacka / Lindome_Preem Slottskogen_Kviberg. Under november månad kommer vi att planera upp alla pass vår/sommar/höst 2015. Målet är att ha alla pass bemannade och upplagda i kalendariet och forumet innan säsongen drar igång.

Flera av oss kände efteråt att det var bra att fokusera några timmar på gruppcykelteknik så en tanke som föddes var att köra "introduktion till gruppcykling" i vår. Vår tanke är att göra detta för alla Lygnare ett par gånger under april månad 2015. Handlar inte om fart bara att cykla tillsammans och förstå hur man cyklar i grupp. Som flera deltagare sa idag det är många komponenter och tekniker som skall sitta för att det skall fungera flytande. Vi återkommer!

Peter W. kunde inte vara med efter sin vurpa häromdagen. Har varit inlagd på Varbergs sjukhus några dagar. Vi visste inget i förmiddags om läget men jag pratade med Peter på em idag allt verkar OK. Peter är hemma igen.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Post Reply