Årsmöte 2017

Här hittar du information om, och har möjlighet att diskutera, årsmöten, medlemsträffar, kurser, föredrag och andra sammankomster i klubbens regi.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Årsmöte 2017

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej

Ser att ingen svarat på Eriks fråga om kläder på Vättern ovan!
Har man ett riktigt Lygnarställ som syns på Bjärefotot till vänster så kan ingen tvinga någon medlem att investera i kläder för att åka i en Sub-grupp. Det är vår officiella klubbdräkt!

Mina åsikter om klubbställ och hur jag ser på Sub 7 inför årsmötet!

När detta med nytt ställ kom upp i höstas var detta med att medlemmar ”tvingas” köpa ett nytt ställ ett av många frågetecken från min sida, drog ett långt mail till styret med mina åsikter. Vi måste vårda det vi har som klubb och inte hålla på och byta kläder för ofta vilket vi gjort för mycket redan i klubbens historia. Det drabbar ekonomin för medlemmar och vi är många redan som har både 3 eller 4 ställ i garderoben.
Föregående byten har handlat om att komma bort från den kycklinggula dressen och vi var många som ville ändra och ha mer svart inslag. Det tog några år. Vår nuvarande klubbdräkt är en av de snyggaste jag sett de senaste åren oavsett klubb.

Det snackas om att följa mode, vilket mode? Jag är långt över medelsnittet när det gäller mode, snygga kläder och skor etc. i vardagslivet. Vill jag ha snygga cykelkläder så köper jag Castelli, Assos, Rapha eller något annat fräckt på marknaden, som för övrigt byter design som jag byter skjorta. Att följa ett cykelmode i en klubb är en omöjlighet det har ingenting med klubbkläder att göra överhuvudtaget.

Sub-dressen är snygg och min kritik är inte personlig mot någon, men att kalla den klubbdräkt är ett hån mot klubben. Ingen kommer att se vilken klubb det är som cyklar på vägarna. Alla Lygnar attribut är borttagna förutom vårt lilla märke på bröstet. Det står inte Lygnens Venner på varken byxa eller tröja vad jag kan se på de små bilderna.

Alla klubbar från proffslagen till rena motionärsklubbar är stolta över sin klubb och sitt namn, följaktligen står det tydligt på både byxa och tröja. Om någon kan ta fram ett exempel på en klubb och ett klubbställ som inte har klubbnamnet synligt på kläderna blir jag väldigt överraskad. Det är ett av de bästa sätten att göra reklam för klubben och visa upp att vi finns.
Ni som är Lygnare och med i vår kärnverksamhet med onsdags och lördags träningar etc. vet vilken klubbdräkt ni skall köpa.

Att detta görs behöver man inte vara raketforskare för att förstå. Senaste 3–4 åren har det bara blivit värre och värre i den snabba Sub-gruppen i vår klubb. Ett gäng ensamcyklister som varje år letar efter en grupp att cykla med utan någon som helst klubbkänsla. Merparten försvinner efter Vättern och nya kommer till nästa år. Självklart ointresserade av att köpa en klubbdräkt med klubbnamn, nästa år cyklar ju merparten någon annanstans.
Deras problem är att de gamla lösa grupperingarna som Mas gänget och andra som lockade cyklister från hela Sverige har försvunnit, lagt ner eller blivit uteslutna från Vättern. Många cykelklubbar är inte intresserade av Sub tanken och har man grupperingar sker det inom klubbens regler med kläder och engagemang.

Jag behöver knappast utveckla detta det är bara och se på våra träningar, klubbtävlingar, sociala event, andra tävlingar, passlederi, träningsläger, Lygnartåget, deltagande på årsmöte etc. Vi ser inte röken av detta gäng förutom några få undantag och ni vet vilka ni är.
Inte ens på Peters Sub 7.15 träning är man med! 40 personer och vi som sitter där är sub-8.15 och andra Lygnare från kärntruppen. Jag vet jag har varit på alla söndagsträningar fram till 29/1, återigen det finns några undantag men av 40 personer är det inte ens 10 i 7.15 gänget som deltager i sin egen träning med sina ledare.

Vad skall vi göra? Diskutera på årsmötet.

Vi måste tillbaka till en ordning där klubben sitter i högsäte och allt fokus är på vår träning och att attrahera motionscyklister genom att skapa ett socialt sammanhang med klubbkänsla där vi ställer upp för varandra och är med i klubbens olika arrangemang.
Om vi inte gör något kommer klubben att var borta om några år när vi som är kärntruppen i klubben avvecklar oss. Vi är ca. 50 cyklister som är med från och till hela tiden och 25 av dessa är med på det mesta i klubben och ca. 10 personer arbetar rejält aktivt i klubben med träningar, passledare, sociala event, KM, Gran Fondo, Lygnartåget, läger verksamhet, hemsida, forum, styrelse etc.

Jag vet att jag inte är ensam om dessa åsikter och vi är flera i den inre kretsen som pratar ofta om den negativa utveckling klubben haft senaste åren.
Uppmanar alla som har en känsla för klubben att engagera sig mer och framförallt gör er stämma hörd.


Jag kommer att ta upp detta på årsmötet vi behöver verkligen diskutera med högt i tak vilken väg vi skall ta som klubb framåt. Nuvarande utveckling leder bara åt ett håll och det är nedåt.

Vi startade klubben slutet av 2005 för att samla ihop ensamcyklister och börja cykla i grupp under trevliga motionsformer och över tiden bygga ett kamratskap och göra cykeläventyr tillsammans varje vecka på året och inte bara fokusering på personliga tider på Vättern. Vi har 52 veckor på ett år låt oss utveckla detta i sann klubbanda!


Några idéer: Som kräver fler ledare i klubben.

Att skapa Sub 10 och 11 grupper med engagerade ledare för att skapa en bredare bas och bygga klubben. Krav på deltagare Sub 10 att klara snitt 29-30, Sub 11 snitt 27-28. Göra reklam för detta på olika medier.

Att starta en damgrupp Sub-12 med något tidsmål ”snitt26 – 28” med erfarna ledare. Göra reklam..

Att starta seniorgrupp 50+ snittfart 26-28. Göra reklam…

Träning med ovanstående grupper någon vardagskväll eller två. I övrigt är man med på lördagsträning. Ingen speciell Sub träning, alla pass skall vara inriktade på gruppcykling.

Att se över våra träningsdagar och träningar. Gruppsammansättning och fartmål.

Att övertiden med en bredare bas bygga upp ledarstaben för passen.

Att skapa fler sociala event utanför cykelträningen.

Att skapa fler resor för cykelträning.

Att cykla och anordna resor till andra lopp i norden och Europa.

Att anordna träning på grus med MTB och Cross.

Slutligen skall vi som klubb ha en grupp cyklister som är fullständigt ointresserade av klubben som s.k. medlemmar? Tål att diskuteras……


Ni behöver inte svara på detta inlägg kom till årsmötet så tar vi en diskussion där!

//CG

"He is able who thinks he is able!"
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Re: Årsmöte 2017

Post by Hans T »

Hej på er,
Håller med CG:s slutkläm, diskutera inte detta inlägg här på forumet. Kom till årsmötet. Samtala gärna "live" när vi träffas eller tag direkt kontakt med styrelsen när goda idéer finns. Alla medlemmar är viktiga, de mycket aktiva liksom de mindre aktiva. Så ser en ideell förening där alla är välkomna ut och så bör Lygnens Venner också fortsätta att vara.
Cykla på, snart är det vår!
Hans Törnblom
Ordförande
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Årsmöte 2017

Post by dlridings »

Nämen ... så kan man inte göra.

Här finns idéer från en enskild medlem, inte en agenda från styrelsen. Det är självklart att de som känner sig engagerade i frågorna ska kunna lufta sina synpunkter. Detta säger jag utan att vara en av dem som känner mig starkt engagerad i frågorna. Det handlar väl om ganska vanliga synpunkter som kan uppstå under olika faser i en förenings liv.

Jag är en av dem som har varit med ett tag, inte från början men jag har suttit i styrelsen, engagerat mig i klubbens aktiviteter ideellt och haft att göra med hemsidan. Jag har också varit en av dem som har, för några år sedan, varit kritisk. Men jag kan också säga, med några års erfarenheter, att klubben är ganska dynamisk. Nya människor kommer och sätter sin prägel på klubbens inriktning och fokus och när man tittar tillbaka, så har det alltid gått fint.

Visst finns det fokusområden som jag inte är intresserad av. Det är ingen hemlighet att jag alltid har varit kritisk inställd till fokus på VR (jag cyklar bara långlopp). Många, många år har jag alltid väntat på juli, för att det tråkiga passerar. Sedan redan i augusti har diskussionerna om anmälningar och träningar för året därpå kommit igång. Jag har lärt mig att acceptera att VR är viktigt, viktigt för många i klubben. Jag kan också acceptera att jag håller på med ett väldigt smallt område och att det området är lika intressant för många andra, som VR är för mig. Om ett intresse för långa lopp ska uppstå bland andra, så hänger det väl på mig. Helt ok.

Men det beståendet intrycket jag har av klubben är att trots alla olika inriktningar och fokusområden, så finns det ett stabilt och växande antal fina människor i klubben. Jag ser inte att de försvinner. Jag ser bara det tillkommer fler. För mig är det dessa människor som Lygnen utmärker sig för, inte den ena eller den andra aktiviteten. Tänk bara på Gran Fondo. Där strålar vi tillsammans från alla våra hörn och organiserar ett lopp i klubbens namn och har kul (snart får jag väl frågan: vad ska vi sätta upp dig på i år, Daniel?)

Jag ser inte att klubben har någon kris. Vi har rotation i styrelsen. Det är ju bra. Jag blev nyckelfigur i den "nya" webbsidan i ett par år, men kunde lämna över till Anders, som var ännu bättre, och Anders kunde lämna över i sin tur. Vi har inte något problem med andra som "pinkar i mitt revir". Istället har vi alltid haft någon annan som går in, när en annan medlem tycker att det är dags att dra sig tillbaka. Vi har haft helt konfliktfria ordförandebyten, nya styrelsemedlemar, ny general för Gran Fondo.

Det finns något i klubben som fungerar. Det ska vi också tänka på. En sak som verkligen fungerar är klubbens satsning på en snabb subgrupp till VR. Det intresserar, som sagt, inte mig, men jag vet att Lygnens framgång märks även av andra helt utanför klubben. Man måste förstå att dessa framgångar kräver en speciell cyklist, många speciella cyklister. De är mindre intresserade av motionsrundor. Att klara av den stora presationen som de gör, kräver sin egen inställning. Det respekterar jag. Mycket. Det jag gör kräver också sitt fokus. Det intresserar inte dem, men jag har alltid bemötts med respekt.

Vi är inte en tävlingsklubb, vi är en cykelklubb. Det är vi som har valt den inriktningen. Att "cykel" kan omfatta så många olika inriktningar: race, distans, cross, terräng ... att det är så, betyder, per definition, att vi kommer att ha många olika inriktningar och det är inte alla inriktningar som är relevanta för alla. Men vi kan gott njuta av varandras framgång. Det tycker jag.

Dräkten ... det var ju, från början, tänkt för just dessa snabba (slimmade :-) ) cyklister. Jag tror inte att någon kommer att undgå att den snabba gruppen som tar sig runt Vättern är just Lygnare. Det har klubben börjat bli känd för, oberoende av hur de klä sig. Ingen kommer att diskutera Lygnens kläder efter VR i juni, utan Lygens prestation. Jag tycker vi kan gott heja på dem och låt dem bära sina kläder (fixa gärna det gula, om det går ... ska kunna gå :-) )

Detta skriver jag nu, därför att jag inte har någon som helst lust att sitta på ett långdraget möte där olika röstar försöker lägga fram sina synpunkter och allt görs för första gången. Gärna lite behandling i förväg. Så kan vi fokusera på annat. Det är aldrig kul med överraskningar på ett möte och det är inte heller nyttigt att någon som känner sig träffad av diskussionsunderlaget som har lagts fram, behöver gå och grubbla fram till mötesdatumet.

My 2 cents ...

Daniel

(jag språkgranskar efter åt ... jag är för lat för att göra det nu).
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: Årsmöte 2017

Post by Sköld »

Hej !
Tror också att det är bra att ett Forum får vara just det , dvs. ett Forum.
Ett "torg" där alla synpunkter får mötas.
Alla i en förening har inte möjlighet att gå på ett årsmöte, av olika skäl,
man har olika mycket tid för olika saker i olika faser av livet , och det kan vara av värde att finnas med i ett sammanhang även om man inte är mitt i navet.
Andra perioder är man mer aktiv.
Som Daniel skriver verkar det har fungerat bra med "växlingarna" i klubben över tid , inte bara på cykeln, så den biten känns ju "stabil" som man säger..
Det har förvisso ett värde att träffas på riktigt och prata igenom saker, men båda möjligheterna måste få finnas.
Ha det gott , även solen är gul idag :-)
/Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Årsmöte 2017

Post by Claes-Göran Andersson »

Hej igen

Nu tvingar ni mig att svara fastän jag bett alla att ta med sina tankar till årsmötet för diskussion. Det var hela syftet med inlägget att få medlemmar och styret att tänka till, reflektera och ta en diskussion på mötet. Mitt inlägg ovan är i två delar första delen med min åsikt om klubbkläder och konsekvenser det är min privata åsikt.

Den andra delen som handlar om hur klubben fungerar idag och hur vi kan förbättra den är ingen personlig åsikt. De som känner mig veta att jag är prestigelös, avskyr makt och politik men jag har ett långt liv inom föreningslivet och en klar åsikt hur man skall uppträda och vad som krävs när man är medlem i en klubb . Alla information i diskussioner skall vara sakligt, opersonligt och baserat på fakta.

Min information ovan är bara fakta baserat från mitt arbete i klubben med Bjäreläger, Lygnartåget, passledare, Öland Fyr till Fyr och mycket annat bakom kulisserna. Jag har deltagit i 80-90% av alla träningar så jag vet faktabaserat hur det ser ut och det är illa sett över årets 52 veckor.
Daniel vet inte vad han pratar om den informationen bara desinformerar våra medlemmar vilket Bengt är bra exempel på ovan. Det finns ingen fakta om klubbens tillstånd i Daniels inlägg har man inte varit med i klubbens verksamhet på åratal så skall man inte skriva att det fungerar bra. Kan inte ens komma ihåg när jag såg Daniel på ett pass senast.

Visst får vi många nya medlemmar det ser jag varje dag när mailen kommer och jag aktiverar men var är de någonstans? Staffan och jag rensade bort över hundra medlemmar för en månad sedan för utskick av Bjärelägret till medlemmar. Det var 345 medlemmar i den orensade listan när vi rensade bort alla som inte betalt medlemsavgiften 2016 var det 236 medlemmar kvar utav dem var 36 relativt nya medlemmar från slutet av 2016 tar man bort dessa 36 så gick vi från 345 till 200 medlemmar. Så ser den verkliga situationen om man använder fakta från vår medlemsmatrikel. Hur många som betalat för 2017 vet vi inte just nu. Det visar återigen som jag har skrivit att rundgången på medlemmar är väldigt hög och det är inte svårt att se i vilka grupperingar rundgången är störst.

Årsmötet är vårt högsta beslutsorgan där vi som medlemmar klargör åsikter och beslutar de övergripande frågorna i klubben. Självklart skall vi ta diskussionen där oavsett om det tar 5 minuter eller 1 timma.

Slut på diskussion på denna länk. Daniel om du har någon fakta bakom dina påståenden ovan kan du dra dem på årsmötet!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Årsmöte 2017

Post by olof »

Herregud,

Detta är bara en ideell cykelklubb.

Mitt förordnande går ut nu och jag vill passa på och tacka för mig. Jag har gjort många år i föreningens styrelse och det har varit en trevlig tid.

Med vänlig hälsning

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Årsmöte 2017

Post by dlridings »

olof wrote:Herregud,

Detta är bara en ideell cykelklubb.

Mitt förordnande går ut nu och jag vill passa på och tacka för mig. Jag har gjort många år i föreningens styrelse och det har varit en trevlig tid.

Med vänlig hälsning

Olof
Tack ska du ha för dina insatser, Olof. Jag tror att du och jag gick in i styrelsen samtidigt och jag såg på nära håll hur du fick ordning på ekonomi och bokföring. Den som tar över efter dig får det mycket enklare än vad du fick.

Det har alltid funnits gaphalsar. Vi som har varit med länge känner till det och vet att vi kan ta det med en nypa salt. Det är, som du skriver, bara en ideell cykelklubb.

Hoppas vi ses på vägarna!
Daniel
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Årsmöte 2017

Post by olof »

Daniel,

Vi kommer säkert att köra ihop. Jag har många cyklar och dem skall användas.

En annan puck, det talas alltid om subgrupper hit eller dit och jag är en medlem som tycker om detta med subgrupper även om jag kanske inte är lika fokuserad som många andra men träningen dit är kul. Det triggar oss andra att köra på. Detta med fartgrupper har alltid varit på tapeten men ingen vill ta hand om de lägre grupperna/hastighet/längd.

Det som jag tycker är viktigt är hur man beter sig ute på vägarna, ibland så har jag verkligen tyckt att vissa uppträdande har varit bedrövliga. Är man otrevlig mot sina cykel kompisar kommer dem inte tillbaks. Detta oavsett ambitionsnivå.

Vill man att klubben skall vara en cykelfika klubb så låt den bli det. Cykelfikagrupp eller subgrupp spelar ingen som helst roll, det är människorna i klubben som spelar roll. De som är mer träningsvilliga hittar andra forum. Förr så var man trogen sin klubb men nu byter man klubb/grupp lika lätt som man byter kalsonger....de som söker utmaningar söker sig till olika eventmöjlighter. Den tidigare lojaliten som fanns inom den ideella sfären tynar tyvärr bort. Alltmer idag blir projektinspirerat. Att inte ha en klubb som lockar till sig bra cyklister är heller ingen bra väg framåt speciellt nu när klubben i 4 år skall sponsra 4 unga framtida cyklister. (1 varje år).

Men som sagt det får styrelse/årsmötet diskutera fram.

Själv vill jag bara ut nu till våren och "kötta på" fullt ös och fika efteråt på Villa bel Parc.

Med vänlig hälsning

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: Årsmöte 2017

Post by Sköld »

Hej C-G , och övriga Venner!
Jag har inte gått igenom i detalj vad som är fakta eller inte, historiskt eller i nutid, och tagit någon typ av ställning i det, känner mig vare sig desinformerad eller vilseledd, bara lite missmodig :-?
Jag uppskattar verkligen som relativt ny , det arbete som du och övriga i kärntrupp och styrelse lagt ner , och lägger ner, för att få saker att fungerar, det betyder allt i en ideell klubb som vår.

Vad jag menade var att det är svårt att ha ett Forum om man inte kan diskutera frågorna även där ,
det är ju intressant att följa diskussionen även för de som inte av olika skäl kan gå på årsmötet, eftersom det gäller högst aktuella saker till exempel då tröjorna som ska beställas just nu.
Ser fram emot rapport från mötet , då jag själv inte kan gå , och hoppas att diskussionen lägger grunden för en fortsatt bra verksamhet i klubben.
Varför gör vi detta?
För att det är skoj att cykla.Och fika .Och cykla fort. Och långt.
Ha det gott
Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Årsmöte 2017

Post by olof »

Hej Daniel

Tanken slog mig. Om du skall ut på någon kortare tur under våren typ 20 - (30) mil eller liknande får du höra av dig.

Mvh

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Årsmöte 2017

Post by dlridings »

Nu när känslorna har lagt sig (eller brist på socialkompetens, det beror på hur man ser på det) ...

Den här utvecklingen i klubben. Det är ju inget nytt. Jag och några andra, inte många som vågade prata högt, har varit inne på samma linje i flera år. Men då snackades vi ned. Jag har alltid tyckt att VR är pest för klubben. Men jag har lärt mig att acceptera att det är så bara. Det stör mig inte längre. Men utvecklingen, om det nu ser ut som ovan beskrivet, saknar inte historik, utan kan tolkas som en naturlig utveckling till följd av en ogenomtänkt fokus, fokus på VR.

Klubben blir inte något som inte medlemmarna gör det till. Vi kan komma med alla slags förslag, men det leder ingenstans. På många årsmöten har vi haft vackra ord om kommande verksamhetsår och sedan har vi klippt och klistrat föregående års verksamhetsrapport för att ge sken av att vi genomförde de vackra orden.

Nya förslag, nya inriktningar måste komma direkt från medlemmarna. Det är då hjälpsamt att ha en styrelse som inte domineras av enstaka individers privata åsikter. Men det räcker med det. Att ha en styrelse som inte motarbetar medlemmarnas önskningar är ju en framgång.

Den krassa, arroganta stilen, som Lygnens Venner är trots allt känd för, har jagat bort dessa kvinnor och andra "mjuka" åkare. Inga vackra ord kommer att locka dem tillbaka, utan ett vänligt bemötande. Många i Lygnen har just den inställningen. Men det som sätter spår i folk och det som de minns är den oborstade hanteringen de kan råka ut för. Det raderar alla andras vänliga ton. Vissa, som jag, är tjockhudad nog att strunta i undantagen, men alla är inte det.

Vi har ju ett exempel på vad jag menar ovan.

Om man vill något på årsmötet, är tidsfristen för motioner 27/2. Lämnar man in något, finns det något att diskutera. Gör man inte det, ska vi inte slösa tid på saker som inte kräver ett beslut. Årsmötet är föreningens beslutande organ.

Daniel
User avatar
T.F
Posts: 200
Joined: 2012-01-03 19:00
Fornamn: Thomas
Efternamn: Forsberg

Re: Årsmöte 2017

Post by T.F »

Hoj alla Venner!
Rådande diskussion här i forumet och denna tråd bäddar för ett mycket bra och intressant årsmöte i år,ta nu chansen att göra er egna röst hörd med fina förslag inför cykelsäsong och närstående framtid för klubben. Jag som medlem är stolt och glad över att ha möjlighet att få deltaga i träning och lopp..eeh..motionslopp i klubbfärgerna gult och svart i olika procent av de färgerna i nya och gamla ställ,nytt o fräscht och klassiskt vackert äldre sådant. Vi som cyklar i de olika grupperna,ja,
det är olika grupper pga olika inriktningar i säsongens ankommande lopp..eeh..motionslopp pga att vi som tränar cykel av div anledningar har olika tider att träna på och får hitta de som är inriktade mot likadana mål som man själv har,vissa har många personer som strävar så,vissa har få. Nu på årsmötet är det lämpligt att yttra sin åsikt så gör dig hörd lygnare! T.F
pewe
Posts: 285
Joined: 2009-11-03 22:58
Fornamn: Peter
Efternamn: Wenander

Re: Årsmöte 2017

Post by pewe »

Får tyvärr avboka mig till årsmötet pga job.
//Peter W
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Årsmöte 2017

Post by andale »

Första inlägget är uppdaterat med avseende på program. Träffa vår stipendiat Carl Ryttsén bland annat.
/Anders
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Årsmöte 2017

Post by dlridings »

Gärna valberedningens förslag i förväg.

Daniel
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Årsmöte 2017

Post by andale »

dlridings wrote:Gärna valberedningens förslag i förväg.

Daniel
Valberedningens förslag till ny styrelse finns nu med i första inlägget.
/Anders
staffans
Posts: 93
Joined: 2013-10-13 12:30
Fornamn: Staffan
Efternamn: Stenfelt

Re: Årsmöte 2017

Post by staffans »

Hej,
Kan inte komma som planerat p.g.a jobbresa.
Mvh
Staffan
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Årsmöte 2017

Post by fabbev »

HalHoj.
Kan tyvärr inte komma på årsmötet.
FORZA LYGNARE
Fabbe
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Årsmöte 2017

Post by dlridings »

andale wrote:
Valberedningens förslag till ny styrelse finns nu med i första inlägget.
Tack! Det ser fint ut.

Daniel
Speedrobby

Re: Årsmöte 2017

Post by Speedrobby »

Tar med Göran Emanuelsson på årsmötet. Han har problem med anmälningsfunktionen.. :-=
Post Reply