Starttider för helgpassen

Här hittar du information om, och har möjlighet att diskutera, årsmöten, medlemsträffar, kurser, föredrag och andra sammankomster i klubbens regi.
Post Reply

Vilken starttid av våra helgpass önskar du mest?

Poll ended at 2006-02-16 22:35

Klockan 8 eller tidigare
0
No votes
Klockan 9
12
46%
Klockan 10
14
54%
Klockan 11 eller senare
0
No votes
 
Total votes: 26

putte

Starttider för helgpassen

Post by putte »

Kära Lygnare!

Jag sitter som samordnare för planeringen av våran träningskalender för säsongen 2006.
Jag undrar helt enkelt vilken tid som vi cyklister helst önskar att ha som starttid på våra helgpass?
En del är så morgonpigga så att dom stör tuppen i hans sömn när dom går upp medans en del helst sover bort hela morgonen eller vill att frukosten skall smälta ett par timmar innan träning.
En del vill inte att träningspassen skall ta hela dagen i anspråk utan vill gärna starta tidigare.
Så rösta på det alternativ som passar er bäst så ska vi ta hänsyn till det i våran planering.

/Putte
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Post by peter jonsson »

Jag tycker att kl 0900 är en bra starttid

Peter
Tobbe R

Post by Tobbe R »

Hej
Klockan 10 vore bra, så frukosten får smälta....
/Tobbe R
putte

Jämn omröstning

Post by putte »

Nu är det mycket jämnt! :shock:

Ser ut som att vi får starta 0930 :lol: :lol: ha,ha!
Göran Töyrä

sovmorgon

Post by Göran Töyrä »

Behöver min skönhetssömn. Skulle kunna rösta på 11, MEN rättar mig i ledet med att rösta på kl 10.
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Post by Bengt Tonnvik »

Alla ni som är morgonpigga, det är nu det är dags att vakna och lägga sin röst på en tidig start! Jag har ju tyvärr bara en röst, så vi behöver hjälpas åt! :wink:

Bengt
Jennie

Post by Jennie »

Jag tillhör "tuppen" så kl09.00 passar mig bra.

Jennie :lol:
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Post by Thomas Franzén »

Det finns några aspekter att tänka på i sammanhanget:
  • Vid tidiga tider tidigt på året är det kallare än senare Det är inget problem för mig som har all nödvändig utrustning och inte heller har ont av kyla (har cyklat i minus 10 grad...) :lol:
    FÖRSLAG 1: Starta senare tidigt tidigt på året, och tidigare senare på året :-k
  • Alltför tidig start KAN (eventuellt) utöra ett absolut hinder för de som MÅSTE ha 2-3 tim mellan morgonmat och cykling. Start kl 8.00 medför uppstigning i värsta fall redan kl 4.30 :-({|=
  • Det verkar vara rätt lika i antal (hitttills) som vill starta tidigt respektive sent.
    FÖRSLAG 2: Blanda med tidigare och senare starter varannan vecka så att det finns tider som passar alla \:D/
  • Dessa förslag kommer naturligtvis att sablas ner av er som måste ha FASTA tider att starta på. Då säger jag: Klarar man av att gå in på hemsidan och läsa vilket pass man ska köra kan man lika gärna kolla klockslaget med. Dessutom har jag märkt att inte alla vet vilken runda som skall köras när dom kommer till starten. Detta kanske "lär" dom att läsa infon om aktuellt pass :mrgreen:
Så det så .z:
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
monica behm

träningspass-tider

Post by monica behm »

Min röst lägger jag på att vi skall börja kl 10.00
Ev kyla och restider och frukost med familjen kräver det

hälsar
User avatar
Åke Johansson
Posts: 220
Joined: 2005-12-05 10:46
Fornamn: Åke
Efternamn: Johansson
Location: Majorna

Re: träningspass-tider

Post by Åke Johansson »

Jag röstar på kl. 9:00 därför att det bl. a. är mindre trafik på vägarna!
Åke
NilsF

Post by NilsF »

Röstar på 9. Men de nya träningsdoktrinerna går det så långsamt att man måste börja i tid!
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Post by Mats Gustafsson »

Klockan 10.00 verkar bra,
Restider (från Kungsbacka) och frukost med familjen.
hälsningar Mats G.
NilsF

Post by NilsF »

Efter att ha cyklat Säröbanan idag (Fjärås slappa) kan jag bara konstatera att ju tidigare på dagen desto bättre. Det dräller av tjocka fotgängare där framåt 10.30.....
Alltså--->kl 9 (eller tidigare)!
thomas jansson

Post by thomas jansson »

Kl 10 är min röst. För kallt kl 9 i alla fall inledningsvis på säsongen. Is i vätskebehållarna.
thomas jansson

Post by thomas jansson »

Jag såg att Åkes argument var mindre trafik vid tidig start. Jag tror att den tidiga trafiken är "farligare", mer bråttom.
cyklop

Post by cyklop »

Jag instämmer helt med Thomas Franz angående starttider. Det ser jämnt ut så ordf. har utslagsröst...
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Post by Thomas Franzén »

cyklop wrote:Jag instämmer helt med Thomas Franz angående starttider. Det ser jämnt ut så ordf. har utslagsröst...
Ja, även fast du verkar lite enögd :^o så tycker jag att du kommer med en klok kommentar. :wink:
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
User avatar
Pontus T
Posts: 188
Joined: 2005-12-14 16:06
Fornamn: Pontus
Efternamn: Terning
Location: Partille

Post by Pontus T »

Startar man tidigare har man mer kvar av dagen efter passet.
Men har man svårt att få kudden från ansiktet :oops: (som i mitt fall) så är det senare startid som gäller. Och skall man då dessutom cykla ca 2 mil för att komma till starten så, puh e redan trött :lol: . Men en bra kompromiss är väl kl 10.
User avatar
Pontus T
Posts: 188
Joined: 2005-12-14 16:06
Fornamn: Pontus
Efternamn: Terning
Location: Partille

Post by Pontus T »

Har funderat lite.
Man kan ju hiva i tvåhjulingen i skuffen och så drar man av en timme och 2 mil.
Så då är 09.00 helt ok.
Post Reply