Ordförande har ordet

Här hittar du information om, och kan tipsa om, andra cykelrelaterade aktiviteter.
Post Reply
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Ordförande har ordet

Post by Hans T »

Hej alla!

Detta måste jag bara skriva efter den helg vi nu varit med om: Jag har fått förtroendet att vara ordförande i CK Lygnens Venner och är väldigt stolt över det. Inte bara jag, utan alla medlemmar kan vara stolta över det vi tillsammans representerar och visar upp vilket blir så tydligt i samband med VR-helgen:

1. Många har satt upp mer eller mindre knepiga mål och vi hjälper varandra dit. Det kan vara allt från att bemästra att cykla i klunga till att susa fram i orimliga hastigheter med VR eller annat motions/tävlingslopp som huvudmål. Vissa träningspass och funktionärsuppgifter kanske måste klämmas in i hål som inte finns i agendan, men likväl går det på något vis.
2. Vi hjälper inte bara varandra utan ser också till att andra får möjlighet att komma till Motala på ett säkert och bekvämt vis. Lygnartågets betydelse för klubbens bild utåt går inte att överskatta. Dussintalet eldsjälar som finns beskrivna i text av C-G under separat Lygnartåget-tråd på forumet kan inte nog uppmärksammas och tackas!
3. Vi är en klubb som välkomnar alla och jag är mycket glad för den mix av klubbtillhörigheter många av oss kan visa upp, jag själv inkluderad. Vi ska hjälpa varandra som klubbar och enskilda medlemmar så att vi får ut så mycket som möjligt av vårt cyklande. Ideell föreningsverksamhet är bra både för den egna (om arbetsuppgifterna fördelas klokt vill säga) och samhällets hälsa tycker jag.

Nu behöver jag bara äta lite till och pumpa cykeldäcken så ses vi på kommande träningspass. Ta gärna med en ny bekantskap så att vi blir ännu fler Venner. Varför inte några som vill cykla grön grupp? Nu kör vi vidare, säsongen har ju bara börjat!

Er för dagen något trötta ordförande
Hans Törnblom
Post Reply