Cykla i Rwanda

Här hittar du information om, och kan tipsa om, andra cykelrelaterade aktiviteter.
Post Reply
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Cykla i Rwanda

Post by Sköld »

Hej Venner !
Jag och Marie har fått förmånen att åka till Rwanda och cykla ett par veckor över nyår.
Vi ska åka tillsammans med Christer Höglund (Fredrikshof, Stockholm) som jag lärt känna när vi cyklat ihop på Mallis.
Jag har varit i Rwanda tidigare å jobbets vägnar , så när Christer frågade var jag inte sen att hänga på.
Christers fru , Rosemary , är från Rwanda , så vi kommer att få lokalkännedom och fin guidning.

Våra guider kommer att vara "Team Rwanda" (googla dem) , som är deras proffsteam , och de håller på och bygga upp en fin
verksamhet ihop med organisationen Raising Africa, och en cykelguidningsfunktion för cykel och ekoturism.
Vi kommer att bo på deras camp i Muzanse andra veckan och i Kigali första . Turerna blir med racer på asfalt.

Det skulle vara jättekul om vi kunde lämna över några klubbgrejor som presenter , vi kanske har ett par ställ över , eller andra saker?
Jag ska ta med lite däck från Lars-Inge , kanske ni har några andra cykelprylar, tröjor eller annat som skulle passa?
Jag kommer att rapportera mer från resan efter hand.

Ha det gott s länge
//Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Cykla i Rwanda

Post by dlridings »

Bengt,

Jag fick en del från klubben som jag förmedlade till Malawi.

Men privat har jag nog lite kläder, bland annat en tröja som jag slarvade och beställde utan att prova storleken först. Den har, tyvärr, mitt namn på. Men jag är lite känd runtomkring där, så det kanske inte gör så mycket. Jag ska titta efter flera grejor. Jag antar att dubbdäck är ointressant? :-)

Daniel
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: Cykla i Rwanda

Post by Sköld »

Tack Daniel , det blir kanon, vi hörs !
Med vänlig hälsning!
Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
Post Reply