UCI World Tour Vårgårda 17-18 augusti

Här hittar du information om, och kan tipsa om, andra cykelrelaterade aktiviteter.
Post Reply
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

UCI World Tour Vårgårda 17-18 augusti

Post by Dario »

Hejsan,

Och trevlig midsommar alla! I vår region arrangeras ett stort elitlopp varje år. Den 17 och 18 augusti är det även i år dags för Postnord UCI Vårgårda West Sweden:

http://www.vargardacycling.se

Den absoluta världseliten på damsidan kommer att vara på plats och tävla! Första dagen kommer ett lagtempo, på söndagen går ett linjelopp. Tänk att toppen på resultatlistan på linjeloppet såg ut såhär förra året:

1. Marianne Vos
2. Kirsten Wild
3. Lotta Pauliina Lepistö
4. Elena Cecchini
5. Barbara Guarischi
6. Christine Majerus
7. Maria Giulia Confalonieri
8. Coryn Rivera
9. Letizia Paternoster
10. Eugenia Bujak

Fler stora cyklister deltog, exempelvis Emilia Fahlin, Sofia Bertizzolo, Elisa Balsamo, Marta Cavalli, Cecilie Uttrup Ludwig, Lucinda Brand, Marta Bastianelli, Chantal Blaak och Anna van der Breggen!!!

Det vore roligt att åka och titta på loppet (eller loppen). Man skulle kunna tänka sig flera upplägg, t.ex. åka upp på lördagen och delta i vackra motionsloppet Velofondo:

https://www.velofondo.se

och stanna i Vårgårda, övernatta och titta på linjeloppet dagen därpå. Fler varianter är möjliga, till exempel åka/cykla upp direkt på söndagen. Man kan dessutom ta cykeln gratis på pendeltåget, om man inte vill ta bilen.

Vad tycker ni, kan det vara intressant? Jag tycker det vore kul att tillbringa en helg tillsammans nära där vi bor, köra ett motionslopp i vackra landskap och kolla på elitcykling. Skriv gärna om ni är intresserade.

Hälsningar,

Dario
User avatar
Mikeryd
Posts: 638
Joined: 2012-05-21 19:18
Fornamn: Mikael
Efternamn: Rydström
Location: Sävedalen

Re: UCI World Tour Vårgårda 17-18 augusti

Post by Mikeryd »

Jag kommer eventuellt cykla på lördagen. Då skulle man kunna se lite av tempoloppet efter Velofondo. Dock avhängigt av vädret.

Solskenscyklisten
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: UCI World Tour Vårgårda 17-18 augusti

Post by dlridings »

Jag kör Paris-Brest-Paris med start 18. augusti. Men jag hoppas att ni som kan får det fint.

Vädret ... det förtränger vi.

Den lata cyklisten
Post Reply