SportSpec : tack!

Här kan du ställa frågor och ge svar om träning, kost, mekartips osv. Skriva köpes/säljes/bytes/lånas annonser. Tipsa andra cyklister om allt ifrån prylar, cykelrundor, härliga backar, affärer eller hemsidor - ja, allt som är cykelrelaterat.
Post Reply
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

SportSpec : tack!

Post by dlridings »

Jag behövde ett par saker, en väska och en kassett, sådana saker som man reflexmässigt beställer från Tyskland, Bike24 eller liknande, eftersom butikerna i Göteborg oftast inte har så mycket på lager.

Men jag kom ihåg SportSpec, kollade deras webbsida och de hade precis det jag ville ha. Jag åkte dit, plockade grejorna från hyllan och frågade försiktigt vid kassan om Lygnens Venner fortfarande hade en rabatt. "Det har de", svarade killen.

En väldigt trevlig upplevelse. Jag fick hjälp med väskan (Ortlieb à 1.500 kr) och köpte en kassett (11-32, 11-delad).

Med rabatten har jag nu betalat 4 kronor för mitt medlemskap i Lygnens Venner.

Man kan höra att folk säger att de är dyrare, men det tyckte inte jag och även om de är det, så har de grejorna på hyllorna och trevlig, kunnig personal. Sådant är inte gratis. Så slipper man väntan och porto också.

Tack styrelsen för att ni har fixat detta. Det är en liten pärla som man borde lyfta upp mer. Det är det jag vill göra nu.

Daniel

Rättelse: Jag fick för mig att medlemskapsavgiften var 350 kr. Jag har faktiskt fått betalt för att vara med i klubben istället för att betala 4 kronor :-)
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: SportSpec : tack!

Post by Claes-Göran Andersson »

Så är det Daniel det samarbetet med Micke och gänget har vi haft i många år nu.
Även på Lygnartåget är de med och säljer på uppresan plus att de mekar och hjälper våra resenärer hela fredagskvällen inför start.

CG
"He is able who thinks he is able!"
Post Reply