Vårkänning

Här kan du ställa frågor och ge svar om träning, kost, mekartips osv. Skriva köpes/säljes/bytes/lånas annonser. Tipsa andra cyklister om allt ifrån prylar, cykelrundor, härliga backar, affärer eller hemsidor - ja, allt som är cykelrelaterat.
Post Reply
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Vårkänning

Post by fabbev »

Ciao tutti cyklisti.
Idag tog jag ett klokt beslut. Det som jag skulle göra idag, bestämde jag att det gör jag imorgon istället. Tog istället ut min vinterracer, Bianchin med extravikterna på. Den har för övrigt inte sett utsidan av garaget sedan före Jul. Kl 12 styrde jag från Sävedalen mot Gråbo. Det var en lätt medvind, sol 8 grader VARMT och ingen trafik. Styrkan fanns i benen och flåset hängde med. Livet kändes alldeles underbart. Väl i Gråbo var det tänkt att vända hemåt. Men Det gick inget vidare. Både cykeln och kroppen ville vara ute i detta sköna väder, så dom svängde vänster mot Floda. Vilken dag!!! Synd att Ni var med. Väl hemma blev det cykelvård och en god middag. Passet blev totalt 55 km, 125 min och ett snitt på 26 km/h. Fortsätter det så här, så är det nog färdigspunnet för min del. Men det är nog bara fantasier.
FORZA LYGNARE
Fabbe
Post Reply