Problem med hälsenan

Forum för att diskutera och debattera om Lygnens Venner, cyklister och cykling i allmänhet. Hur kan våra verksamheter utvecklas och förbättras? osv.
Post Reply
aderklint

Problem med hälsenan

Post by aderklint »

Hej alla Lygnare!

Som rubriken lyder har jag efter sommarens cykelstrapatser dragit på mig något som med största sannolikhet är dubbel hälseneinflamation. Det finns mycket att läsa om det på nätet men jag söker erfarenheter, råd och tips från er som har råkat ut för något liknande och så att säga "tillfrisknat".

Jag har inte ännu pratat med läkare så personliga erfarenheter av bra kliniker och läkare etc. i Göteborgstrakten mottages gärna. Allt som snabbare för mig ut tillbaka på vägarna!

Tack på förhand!

Mvh
Alexander
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: Problem med hälsenan

Post by fabbev »

Hej Alexander.
Jag hade själv en hälseneinflammation för några år sedan Dock inte pga. cyklingen, utan av att min fru och jag var på en "prova på" dans i Lindyhop. Efter några veckor när det inte släppt fick jag gå till doktorn. Han skrev ut Voltaren eller Diklofenak, samma skit fast i olika högar. Sedan skickade han mig till en sjukgymnast där jag fick ett program med tre rörelser som jag skulle göra hemma morgon och kväll. Ingen träning var tillåtet. Och vips, efter 2-3 veckor var jag bra. Mjuk uppstart med träningen och sedan dess har jag inte haft problem. Med hälsenan alltså. Det finns andra problem. Jag har en sjukvårdsförsäkring, så dom skickade mig till Cityläkarna på Engelbrektsgatan. Det viktiga är ett Du gör rörelserna, de inflammationshämmande medicinerna vet jag inte om man behöver. Så en sjukgymnast är nog bra att Du kontaktar. Om Du inte vill att jag visar Dig dessa tre rörelserna. Dom är helt okomplicerade.
Lycka till.
FORZA LYGNARE
Fabbe
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Problem med hälsenan

Post by Mikael Virtanen »

Fabbe, lite schyssta Lindy Hop-moves vore ju kul att se. Eller kanske inte... :-)
Mikael
aderklint

Re: Problem med hälsenan

Post by aderklint »

Tack Fabbe för dina svar!

Jag följer dina råd och hoppas på en bra sjukgymnast.
Om inte annat så får jag be dig om lindyhop-movesen. :)

/alexander
Post Reply