STRAVA

Forum för att diskutera och debattera om Lygnens Venner, cyklister och cykling i allmänhet. Hur kan våra verksamheter utvecklas och förbättras? osv.
Post Reply
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

STRAVA

Post by dlridings »

En kollega till mig i Norge har precis visat mig ett fantastiskt system:

http://www.strava.com

Det påminner om Runkeeper men med så, så, så mycket mer.

Det skulle vara väldigt kul om vi var några stycken som körde det på våra måndag- och onsdagpass. Efter några gånger kan vi jämföra egna resultat med sig själv, och med andra.

Aha ... han maskar ... han kom ju inte upp i samma puls den här veckan som förra ... :-)

Daniel
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: STRAVA

Post by dlridings »

Detta är väldigt kul. När man har gått med, kan STRAVA hämta all data från Garmin Connect. Sedan kan man gå in och titta på sina rundor. Inget nytt där.

MEN ... man kan också titta på alla andra som har kört längs samma runda och jämför tiderna de har haft uppför Gröningebacken, Kyrkbacken (Fjärås), Gällingebacken osv osv. Jag leder inte packen i några av backarna :-) Men nästa gång man kör, kan man jämför med sig själv också för att se om man fick bättre tid.

Det är många i Göteborgsområdet som använder STRAVA, så man får många att jämföra med och motiveras av. Rätt kul.
jabo

Re: STRAVA

Post by jabo »

Skit kul, jag är 2'a i gällingebacken, lite förvånad då jag har ett litet vikt handikapp i backarna.
Laddade upp data från lars-inges fartträningen i kungsbacka (25 juni).
Kanske berodde det på att vi körde intervaller men också att jag blev jagad av mats g.

Heja Lygnen
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: STRAVA

Post by fabbev »

STRAVA.
Du har helt rätt Daniel.
Nu har jag kört med Strava.com ett tag och är väldigt nöjd med hur man kan mäta sig med andra cyklister på olika delsträckor under sin ordinarie runda. Efter ett tag lär man sig var dessa förutbestämda sträckor finns och då kör man av bara h-e på dessa. Det blir ett väldigt bra intervallpass. Det vore kul om fler i klubben laddar ner denna App och att vi blir "träningskompisar". Ett kanske bättre förslag är att vi i vår profil efter vårt efternamn skriver till LVG, så kan man lätt se och känna igen sina klubbkompisar utan att behöva lägga till sig på kompislistan. Jag har gjort det.
Så vad väntar Ni på. Det är bara att ladda ner så blir all träning en utmaning och inte en utflykt.
FORZA LYGNARE
Fabbe
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: STRAVA

Post by dlridings »

Ja, jag tycker det är jättekul och visst skulle det vara ännu roligare med fler i klubben som använder det. Vi cyklar ju oftast runt samma sträckor någon gång, även om vi inte gör det tillsammans. Ett roligt sätt att hålla kontakten.

Sedan ... på dessa sträckor ... "Du är 29 av 34" ... det är klart man blir motiverad att flytta sig upp i listan nästa gång man kommer till just den sträckan. Gröningebacken, flera runt Fjärås, upp till Ubbhult ... det finns många kända.

Jag har inte gjort det ännu, men man kan definiera egna "segment". Men i mitt fall så har någon annan oftast varit framme först (båda framme till toppen av backen och framme vid att avgränsa ett segment :-) )

Det är ett utmärkt sätt att hålla "virtuell kontakt".
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: STRAVA

Post by dlridings »

Jag ska stressa till ett möte nu (i Danmark), men jag tror att jag gjorde som du föreslog, Fabbe. Jag heter nu "Daniel Ridings LVG". Var det så du menade?
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: STRAVA

Post by fabbev »

Just precis så menade jag. Då kan vi lättare identifiera oss i klubben.
FORZA LYGNARE
Fabbe
jabo

Re: STRAVA

Post by jabo »

Har börjat logga lite turer i strava och även bytt namn till Jan Bodman LVG.
Man kan ju följa andra cyklister och även lägga till en cykel klubb.
Den enda ck klubben på strava inom sverige är än så länge happymtb, så om någon känner sig manand att lägga upp lygnen som klubb på strava...
User avatar
JohanG
Posts: 106
Joined: 2014-04-09 22:06
Fornamn: Johan
Efternamn: Gustafsson

Re: STRAVA

Post by JohanG »

Hej!

Ser att detta är en gammal tråd, men jag kunde inte hitta någon Lygnens Venner klubb på Strava, och är lite sugen på att lägga upp den. Några åsikter?

http://www.strava.com/clubs/Lygnens Venner

Mvh, Johan G
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Re: STRAVA

Post by Hans T »

Snyggt Johan. Jag är med, men inte du??
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Re: STRAVA

Post by Hans T »

Hmm, blindstyrevarning där för mig.
Post Reply