Inredning av cykelkällare

Forum för att diskutera och debattera om Lygnens Venner, cyklister och cykling i allmänhet. Hur kan våra verksamheter utvecklas och förbättras? osv.
Post Reply
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Inredning av cykelkällare

Post by Hans T »

Hej alla!
I denna klubb inser jag som för året nyinflyttad västkustbo och säsongsny medlem att det måste finnas någon expert på inredning av cykelkällare, eller någon som känner en sådan, eller hur? Typ inredningsarkitekt speziale. Jag har fått äran att leda en grupp med detta ändamål i min brf på eget förslag. Frågan är bara hur fanken det ska kunna bli bra? Mekarhörna godkänt inslag av årsmöte och styrelse, inte illa. Ett riktigt stort samt ett litet rum med delvis något knepig rördragning, element som stör och en del prång står till förfogande.
Tips mottages tacksamt!
Hans Törnblom
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Inredning av cykelkällare

Post by dlridings »

Jag är ingen expert, Hans, men jag hade önskat mig:

1) ett cykelställ, dvs, något man kan hänga upp cykeln på för att meka med den. Detta är viktigt.
2) Kanske ett antal låsbara skåp så att folk kan ha sina egna verktyg, extra slangar, hjälm, osv.
3) Rinnande vatten och avlopp för att kunna tvätta cykeln (och händerna)
4) Någon slags anordning så att man kan hänga cyklarna vertikalt (vid framhjulet) på väggen. Det tar mindre plats.
5) En pump/kompressor ?

Låter som en fin bostadsrättsförening du är med i.

Daniel
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: Inredning av cykelkällare

Post by peter jonsson »

Hej Hans

Gå in på happy mtb och kolla under läsvärt där finns en artikel som heter cykel i lägenhet där kan du få några tips.
Förövrigt är happt mtb en guldgruva för tips om cykel.

//Peter
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Re: Inredning av cykelkällare

Post by Hans T »

Tack till er båda! Trevlig men lite grannlaga uppgift detta. /Hans
Post Reply