Midsommarkransen Lördag 2010-06-26 kl.10.00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
Ulf Warnefalk

Midsommarkransen Lördag 2010-06-26 kl.10.00

Post by Ulf Warnefalk »

Midsommarkransen Lördag 2010-06-26 kl.10.00
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning landsvägscykling
Passtyp: Distans

Startplats: Slottskogen, Preem
Karta till startplatsen hittar du HÄR.

Längd: 84 km Med Bonus 96 km.
Backighet: Medel

Länk till Karta

Grupp 1
Fartgrupp: Marschfart 28 km/tim (~ medel 25 km/tim)
Passansvarig:
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Tänk på att många trafikanter kan vara på väg hem från Midsommarfirande...

OBS!! Rundan går i motsatt riktning mot hur den är på kartan!!

Rast/vila på Shell i Landvetter



Banan har en Bonus runda på 12 km. Om Bonusrundan körs eller ej bestäms vid starten.
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Midsommarkransen Lördag 2010-06-26 kl.10.00

Post by molsson »

Kommer på Lördag.
/Magnus
torleifsandgren

Re: Midsommarkransen Lördag 2010-06-26 kl.10.00

Post by torleifsandgren »

Som det ser ut nu så kommer jag. Jag cyklar ner. Hör av mig här om det blir ändring. Kliver antagligen av här eller där.
torleif
Bettina Meiners

Re: Midsommarkransen Lördag 2010-06-26 kl.10.00

Post by Bettina Meiners »

Kommer med största sannolikhet.
torleifsandgren

Re: Midsommarkransen Lördag 2010-06-26 kl.10.00

Post by torleifsandgren »

Rullar iväg om en stund. Borde vara framme i tid. Får jag punktering blir jag sen.
Torleif 0705 48 24 19
User avatar
Mats Sarapik
Posts: 368
Joined: 2007-06-05 07:43
Fornamn: Mats
Efternamn: Sarapik

Re: Midsommarkransen Lördag 2010-06-26 kl.10.00

Post by Mats Sarapik »

Däcken pumpade, kortärmat på.
Jag hinner nog också fram i tid.

/Mats
Att försöka är det första steget mot ett misslyckande
torleifsandgren

Re: Midsommarkransen Lördag 2010-06-26 kl.10.00

Post by torleifsandgren »

Fin tur idag. Kul att vi var så många. Passledare fick vi också. Tomas kom ner och kollade att vi kom iväg. Lite trafik, massor av sol och gott humör. Fin medvind.
Torleif
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Midsommarkransen Lördag 2010-06-26 kl.10.00

Post by molsson »

Håller med Torleif, en trevlig runda. Tack till Thomas som gav oss kartan och Putte som lede oss runt med lite hjälp från stigfinnande venner. Torleif och Mats svängde av då vi andra vände in i motvinden men att vi denna dag var 9 som tog oss runt och 11 totalt var överraskande. snittet runt banan var ca:26 trots att fikapauser söktes förgäves på tre ställen innan tappen i Landvetter slutligen gav lite näring.

/Magnus
User avatar
jote
Posts: 136
Joined: 2009-04-25 15:25
Fornamn: håkan
Efternamn: ternow
Location: göteborg

Re: Midsommarkransen Lördag 2010-06-26 kl.10.00

Post by jote »

Kanonfint väder gjorde turen extra trevlig! Hur kunde ni som var hemma missa det här..?
Tack alla som var med.
/Håkan
putte

Re: Midsommarkransen Lördag 2010-06-26 kl.10.00

Post by putte »

En härlig cykling med lika härligt väder. Vi körde i ett lugnt till lagomt tempo. Vid Inseros så fick vildhästarna ett tillfälle att springa av sig hormonerna. En liten splittring uppstod därefter men vid Bertshult och det första fikaförsöket dök en dalmålstalande lygnare upp, paus på vägen och alla samlades igen.

Sen sökte vi energi på 2 ställen till men i Landvetter fick vi napp. Ackompanjerade av raggare som spelade dansband fick vi våran fika i en slänt intill vägkanten.

Strax innan Gustavs källa blev hela klungan omkörd av en dam på damcykel med tillhörande barnsits :shock: :shock: no comments........

Dagens spökplump var den lobotomerade troligen Härrydabo i en risig "bonnpimpad" volvo som körde om så nära att närkontakt hade varit nästa steg :evil: .

Filmat från cykeln:
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/0j18RqZ9oqQ&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/0j18RqZ9oqQ&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=0j18RqZ9oqQ



Lite bilder oxå:


/Putte
Post Reply