Corona o gym

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Corona o gym

Post by Sköld »

Hej!

Jag beslutade själv i helgen (självvalt) att jag gjort mitt sista pass på gym på ett tag .
SATS stänger nu sina gym i Norden för att försöka att bidra till att minska smittspridningen om möjligt .
Jag tycker övriga gym ( och Folkhälsomyndigheten..) borde agera likadant.
Jag rekommenderar alla Venner i detta läge att helt gå över till utomhusträning istället ( yoga, Swift, armhävningar o vad som helst för andra övningar hemma är förstås ok) ,
även om Folkhälsomyndigheten inte sagt detta (ännu... :-= )

Så kör ute är mitt tips, både som läkare och cykelven,
Allt gott
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: Corona o gym

Post by Hans Carlberg »

Det blir nog så för de flesta.
Jag och Marine tog samma beslut imorse!
Hasse
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Corona o gym

Post by dlridings »

Jag har avbokat en träningsresa utomlands. Det var en "no brainer" och jag är glad för att UD rekommenderar samma sak.

Gym har jag undvikit sedan i slutet av februari. Som tur är har jag en del redskap hemma i samband med axelskadan för ett litet tag sedan. Så jag kan göra nästan allt hemma som jag gjorde på gym. Inte like bra och krävande, men underhåll går fint.

Det går brevetlopp om någon vill köra utomhus. Titta på Göteborg och Mölndal för lopp som går i närheten. Ur minnet minns jag 4/4, 10/4, 13/4 och 25/4.

https://www.randonneurs.se/Kal2020.htm

4/4 start vid Circle K Backadalen. (vid hotellet)
10/4, 13/4 och 25/4 start vid Circle K Fässbergsmotet (Jolensvägen)

Kl. 8

100 kr utan medalj, 150 med medalj.

Jag är rätt glad i en viss bana. Jag skriver om den i ett annat inlägg. Lite äventyr i närområdet.

Daniel

Edit: Visserligen ett kort inlägg, men jag hann höra min fru ropa från köket när hon gick in i det: "Hur länge har äggen stormkokat???!!!!"

Ooops ...
Post Reply