Harestads Rundan Söndag 2020-06-28 kl. 08:40

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Harestads Rundan Söndag 2020-06-28 kl. 08:40

Post by Claes-Göran Andersson »

Harestads Rundan Söndag 2020-06-28 kl. 08:40
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: Landsvägscykling
Passtyp: Distans L

OBS! Start 08.40 för att hinna till färjan i tid!

Startplats: Sävedalen
Karta till startplatsen hittar du HÄR.

Backighet: Låg
Längd: Se resp. grupp nedan!

Grupp Grön

Länk till Karta
Längd: 88 km

Passledare: Anders Alexandersson
Hjälpryttare:

Info från passledaren:


Grupp Gul

Länk till Karta
Längd: 100 km

Passledare:
Hjälpryttare:

Info från passledaren: Se tråden


Grupp Röd

Länk till Karta
Längd: 107 km

Passledare:
Hjälpryttare:

Info från passledaren: Se tråden


OBS! Vi kommer att starta 08.40 för att hinna färjan som går ca 9.40
Färjan avgår 9.35 från Kornhallsidan. Överfarten tar ca 5 min. Färjan avgår Gunnesby från Hisingsidan, där vi står, så fort den lastat, runt 9.40-45. Vi brukar ha ca 50 min cykling från Sävedalen till färjan.


Fika på Cederleufs i Sävedalen efter passet!

• Godkänd cykelhjälm skall användas.
• Cykeln skall ha ett fungerande bromssystem.
• Vid cykling i mörker skall belysning finnas och gärna reflexväst.
• Vid klubbens normala gruppcykling är inte tempostyre tillåtet.
• Vi följer gällande trafikregler
• Passledarens direktiv skall följas

Läs gärna igenom klubbens träningspolicy oavsett om ni är ny eller gammal i klubben.
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Harestads Rundan Söndag 2020-06-28 kl. 08:40

Post by Dario »

Hej!

Jag gillar denna bana väldigt mycket men hittar tyvärr inte så bra. Jag cyklar gärna den om någon kan visa vägen.

Vi hörs,

Dario
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Harestads Rundan Söndag 2020-06-28 kl. 08:40

Post by Claes-Göran Andersson »

Jag kommer troligtvis att cykla på söndag. Har inga problem att hitta har ju ritat originalbanan.

Tycker vi skall göra en ändring att inte gå höger i Kärna till Ytterby och vänster i rondellen mot Marstrand några km sedan höger mot Skårby.
Istället går vi rakt fram i Kärna till Tjuvkil höger några km på Marstrandsvägen mot Ytterby men svänger vänster mot Solberga. Mycket finare väg och lite trafik. Kör den ofta själv.

CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Harestads Rundan Söndag 2020-06-28 kl. 08:40

Post by Dario »

Låter alldeles utmärkt, CG! Hoppas att fler anmäler sig. Vi ses på söndag, Dario
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Harestads Rundan Söndag 2020-06-28 kl. 08:40

Post by Claes-Göran Andersson »

Kör man som jag skrev från Kärna till Tjuvkil mot Vävra på Marstrandsvägen dryga 3 km sedan vänster mot Solberga kommer man in på originalbanan i Granneby alldeles innan krysset till Rörtången. Röd bana som går till Kärna bli knappa 20 km över Ytterby till Granneby. Mitt förslag blir 15.7 km på den delen. Blir röd bana med gul distans och fart för min del.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Harestads Rundan Söndag 2020-06-28 kl. 08:40

Post by andale »

Håller med om det. Har ändrat röd bana.
/Anders
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Harestads Rundan Söndag 2020-06-28 kl. 08:40

Post by andale »

Hej!

Om det är någon som vill köra i grön grupp så tar jag hand om den. Det blir en fin tur vill jag lova!
/Anders
User avatar
Magnus Lindh
Posts: 49
Joined: 2014-08-15 23:28
Fornamn: Magnus
Efternamn: Lindh

Re: Harestads Rundan Söndag 2020-06-28 kl. 08:40

Post by Magnus Lindh »

[Regn! Vi var tre man i röda gruppen som återvände till startplatsen.
Attachments
4F2C9BB1-C1F9-4041-B077-24D76F4D2920.jpeg
rogera
Posts: 132
Joined: 2017-06-04 19:27
Fornamn: Roger
Efternamn: Andersson

Re: Harestads Rundan Söndag 2020-06-28 kl. 08:40

Post by rogera »

En fjärde person kom tillbaks strax efter, det var jag!
När jag skulle iväg hemifrån så var det det ingen luft i bakdäcket :-( Bara att byta och skippa starten i Sävedalen och försöka hinna ikapp gänget vid färjan. Det lyckades jag med.
Efter färjan delade vi oss i en röd och en gul grupp. Den röda gruppen på 9 personer tog jag tog hand om. Ganska snart kom regnet och som det regnade! Jag har cyklat mycket i regn men sällan så kraftigt regn som det var nu. Som tur var så var det behaglig temperatur även i regnet så vi lät bli att stanna för att ta på jackor. Vi cyklade på och körde beroende på väg och trafik på ett eller två led. När vi svängde in mot Svartedalen tog vi ett kort stopp för diverse ändamål och några tog även på sig jackor så det kanske vi skulle stannat för tidigare men ingen sade det innan! Regnet kom och gick, och på något ställe var det till och med torrt på vägen.

I Kungälv vek 2 personer av ut mot Öckerö och vi var 7 som fortsatte.
En liten felnavigering gjorde att vi fick en liten extra backe upp mot Angeredsbron. Strax efter Angereds Arena fick jag punktering igen, den här gången fram :-( Jag bad de andra fortsatte utan mig så kanske de skulle hinna fram innan nästa regnskur. Dessutom var det ingen som skulle fika och alla skulle som Magnus skrivit inte tillbaks till Sävedalen. Jag fixade min punka och körde via Sävedalen och sedan hem. Hoppas övriga kom hem på ett bra sätt också.

Enligt Magnus & Stefans Strava så var det 100 km och ca 30 i snitt.

/Roger
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Harestads Rundan Söndag 2020-06-28 kl. 08:40

Post by andale »

"En fin tur vill jag lova" skrev jag innan :-=

Nåja, det blev ändå ganska bra till slut. På väg till färjan delades vi lite onödigt i två grupper eftersom vi fyra som hamnade några 100 meter efter i stort sett körde lika fort fram tills Magnus fick problem med bakväxeln. Efter lite meckande fick vi ordning på det och då hade Roger anslutit. Med en gynnsam vind i ryggen så hann vi ändå till färjan.

Väl på andra sidan delade vi oss i röd och gul grupp och i den sistnämnda blev vi 7 Venner som körde ihop. Torrt så långt, men vid Harestad kom regnet rejält och vi stannade för att anpassa oss efter det. Några tog regnjackor, andra enbart väst och Dario låtsades som att det inte regnade :-D .

Det var inte så kallt, men det regnade desto mer av och till. Vi hade god stämning och tolkade varje liten ljusning eller lättande på skvalet som att det snart skulle sluta regna, men det dröjde till Angered innan det hände.

Cyklingen flöt (japp) på fint med omväxlande tvåpar och ett led beroende på trafiksituationen. Inga som helst malörer eller incidenter. Vi tog det mycket lugnt i kurvor och utförskörningar. I mörkaste Svartedalen stannade vi till helt kort för att korrigera vätskebalansen och ta kort. Inte helt lätt med touch i det läget.

Magnus avvek och styrde mot Lerum strax innan vi var framme men övriga anlände i gott skick till parkeringen. Christian var nöjd men vi andra belönade oss med fika och tjöt på Cederleufs.

Kanske inte en fin tur, men minnesvärd i alla fall. 99 km och 26,9 km/tim i snitt.

Tack alla för bra och disciplinerad cykling \:D/ .
20200628_111441.jpg
20200628_111441.jpg (367.14 KiB) Viewed 8746 times
/Anders
Post Reply