Varla Plus Onsdag 2020-08-26 kl. 18:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Varla Plus Onsdag 2020-08-26 kl. 18:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Varla Plus Onsdag 2020-08-26 kl. 18:00
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: Landsvägscykling
Passtyp: Fartlek, Tempo

Karta till startplatsen och anmälan hittar du HÄR eller på knappen "HÄNDELSE ".

Längd: 61 km
Backighet: Låg

Länk till Karta
Länk till Varla Plus bonus Bonus Längd 70 km

Fartgrupp:
Passledare: Dario Mantino
Hjälpryttare:

Information från Passledaren:

Vid träning med klubben gäller följande regler.
• Godkänd cykelhjälm skall användas.
• Cykeln skall ha ett fungerande bromssystem.
• Vid cykling i mörker skall belysning finnas och gärna reflexväst.
• Vid klubbens normala gruppcykling är inte tempostyre tillåtet.
• Vi följer gällande trafikregler
• Passledarens direktiv skall följas

Läs gärna igenom klubbens träningspolicy oavsett om ni är ny eller gammal i klubben.
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Varla Plus Onsdag 2020-08-26 kl. 18:00

Post by Dario »

Hej,

Och välkomna till Varla Plus! Det här är en kanonrunda, speciellt för den som vill köra intervaller och spurtar i olika former.

Väderprognosen till på onsdag är tyvärr inte alls rolig, det verkar som att det ska bli flera millimeter regn. Jag tänker göra som vi har gjort denna helg. Vi följer alltså upp prognosen under de följande dagarna och ifall vädret till på onsdag ser ut att bli lika uselt som enligt dagens prognos men bättre till på torsdag kommer jag att skjuta upp passet till 27 augusti. Jag återkommer på tisdag med besked.

Vi hörs,

Dario
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Varla Plus Onsdag 2020-08-26 kl. 18:00

Post by Dario »

Hejsan,

Prognosen till imorgon ser bra ut, vi kör på onsdag som planerat. In och anmäl er nu, vi är bara två anmälda i dagsläget!

Vi syns imorgon,

Dario
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Varla Plus Onsdag 2020-08-26 kl. 18:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Tjena Dario!
Jag hänger på i kväll, men kommer inte in till Slottskogen. Siktar på att möta er vid Snipen där ni gissningsvis är vid ca. 18.30. Kör ni enligt kartan?
Sedan hänger jag med varvet runt tillbaka till Snipen och vänder sedan söderut hemåt.
//Lars-Inge
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Varla Plus Onsdag 2020-08-26 kl. 18:00

Post by Dario »

Ok! Vi kör Årekärr också men vi kommer till Snipen Vi ses senare, något senare än 18.30. Dario
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Varla Plus Onsdag 2020-08-26 kl. 18:00

Post by Dario »

Stort tack Andreas P., Christian v. C., Duncan R., Lars-Inge K., Sebastian L. och Thomas F. för ett fantastiskt onsdagspass! Vi var 7 venner som körde många temposträckor, både individuellt och i lag. Och det kändes i benen! Vinden var inte jättesnäll men det var nog inte det jobbigaste.

Efter avslutat pass hade vi kört 73,5 km och över 30 km/timme i snitt. Mycket starkt och säkert cyklat alla! En sak att tänka på framöver är att ha lampor, nu blir det mörkt snabbare och snabbare på kvällen. De flesta hade baklampa ikväll och bara en hade lyse fram. Från nästa onsdag behövs nog både och för alla.

Glöm inte att anmäla er till Inlandsbanan, det är nu på söndag! Vi hörs och ses,

Dario
Post Reply