Ingen slipp stream Söndag 2021-03-14 kl. 10:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Ingen slipp stream Söndag 2021-03-14 kl. 10:00

Post by andale »

Ingen slipp stream Söndag 2021-03-14 kl. 10:00
---------------------------------------------------------------------------------------------
Startplats: Anneberg
Karta till startplatsen och anmälan hittar du HÄR eller på knappen "HÄNDELSE ".

Bana: Ingen slipp stream Kort: https://ridewithgps.com/routes/35217251
Passansvarig: Dario Mantino

Bana: Ingen slipp stream Lång: https://ridewithgps.com/routes/35188467
Passansvarig: Roger Andersson

Ingen fika efteråt i dessa coronatider.

Detta är ett vintercyklingspass, läs här vad det innebär :!:

Vid träning med klubben gäller följande regler.
• Godkänd cykelhjälm skall användas.
• Cykeln skall ha ett fungerande bromssystem.
• Vid cykling i mörker skall belysning finnas och gärna reflexväst.
• Vid klubbens normala gruppcykling är inte tempostyre tillåtet.
• Vi följer gällande trafikregler
• Passledarens direktiv skall följas
• Ladda gärna ner appen 112


Läs gärna igenom klubbens träningspolicy oavsett om ni är ny eller gammal i klubben.
/Anders
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Ingen slipp stream Söndag 2021-03-14 kl. 10:00

Post by Dario »

Hejsan,

Och välkomna till söndagens träning! På detta pass blir det nog lite extra svårt att ligga på rulle och få slipstream med tanke på de många höjdmeterna och på mängden grusavsnitt, speciellt på den långa banan. Det blir också svårt att "slippa strömmen", då vi kommer att följa större delen av Lindomeåns sträckning, motströms. Ta gärna en titt på kartorna högst upp i tråden!

Den långa varianten kommer Roger att ta hand om, medan Dario kommer att vara passledare för den korta. Vi har plats för totalt 16 stycken cyklister fördelade på två grupper à 8, in och anmäl er i kalendariet! Det här blir en kul utmaning och vi får cykla på en del nya grusavsnitt med mycket vackra vyer!

Vi hörs senare i veckan med en färskare rapport, bland annat efter torsdagens och fredagens prognostiserade nederbörd.

Ha en bra vecka,

Roger och Dario.
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Ingen slipp stream Söndag 2021-03-14 kl. 10:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Anders, Morgan och jag övningskörde korta utgåvan av Ingen slipp stream idag onsdag. Jag säger som Anders; grusvägarna var i ypperligt skick, hårda och jämna förutom några få ställen där det var grovt rullgrus. För övrigt är det en härlig runda - denna ska ni inte missa! Anmäl dig i kalendariet på stubinen! Vi syns på söndag vid Annebergs pendelparkering.
Lars-Inge
Som gillar grusvägar
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Ingen slipp stream Söndag 2021-03-14 kl. 10:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Så här ser det ut i Partille på 80 meters höjd. Kan tänka mig att höjderna i Ubbhult ser likadant ut.

Blir en utmaning att det skall försvinna till söndag.

CG
DSC_2730.JPG
DSC_2731.JPG
"He is able who thinks he is able!"
rogera
Posts: 132
Joined: 2017-06-04 19:27
Fornamn: Roger
Efternamn: Andersson

Re: Ingen slipp stream Söndag 2021-03-14 kl. 10:00

Post by rogera »

Hur det ser ut i Ubbhult har jag ingen koll på än. Planen är att cykla åtminstone delar av banan på lördag och kolla status. Ubbhult och Bolås är definitivt platser som kommer att kollas upp. Återkommer med en rapport på lördag eftermiddag.
/Roger
rogera
Posts: 132
Joined: 2017-06-04 19:27
Fornamn: Roger
Efternamn: Andersson

Re: Ingen slipp stream Söndag 2021-03-14 kl. 10:00

Post by rogera »

Har nu cyklat långa banan. Två korta bitar med lite snö på vägen fanns det på vägen upp mot Bolås men det gick bra att cykla även i snön. Många av grusvägarna är mjuka på grund av tjällossningen så det gäller att vara uppmärksam och beredd på att farten snabbt kan minska när man kommer till ett mjukt parti.

Det är mycket grusväg, speciellt på långa banan med ca 42 km grus totalt så det kommer att bli en tuff runda så ta med energi för påfyllning längs vägen.
Vi ses imorgon!
/Roger
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Ingen slipp stream Söndag 2021-03-14 kl. 10:00

Post by Dario »

Det här ska bli kul!

För dem som cyklar från stan, Sebastian och jag träffas på Preem utanför Slottskogen kl. 8:30.

Vi ses imorgon,

Dario
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Ingen slipp stream Söndag 2021-03-14 kl. 10:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Varning!
På asfalten utanför mitt i V Hagen är det blixthalt med svartis just nu kl. 07.55. Jag hade tänkt cykla till Anneberg kl. 08.45 men det blir inget med det och om inte halkan försvinner snabbt skjuter jag på min cykling idag och kör en egen runda senare idag-
Lars-Inge

Känner att jag tyvärr måste kasta in handduken för dagens Lygnarrunda, för rädd för att gå i backen. Kör en egen runda vid lunchtid. Ni som kör, ta det försiktigt. Vi ses nästa söndag i Sävedalen.
Lars-Inge
rogera
Posts: 132
Joined: 2017-06-04 19:27
Fornamn: Roger
Efternamn: Andersson

Re: Ingen slipp stream Söndag 2021-03-14 kl. 10:00

Post by rogera »

Vilken härlig dag. Eventuell is hade försvunnit i stort sett överallt och det var inga problem att cykla. Däremot var grusvägarna rejält mjuka och sugande. Det var mycket grus så det blev en utmanande runda :-D

Det var 5 personer som tog sig an den långa banan, Roger A som ledare, Markus E, Håkan L, Martin U och Christian vC. En del valfri fart på grussträckor så de starkaste kunde köra sig trötta. Från Ubbhult och till Allarängen hade vi ett parti med ca 18 km grus och en massa backar och där blev alla trötta. En kort paus för energipåfyllning tog vi på den biten också. Efter några km på asfalt var det dags för det sista gruspartiet. Där valde Christian att fortsätta asfalten och på egen hand medan vi 4 andra tog oss gruset och backarna upp till Lilla Iglakärr där vi såg korta banans deltagare. Efter en kort paus rullade vi iväg igen och körde gemensamt resten av vägen och körde om korta banans gruipp precis när vi kom ut poå asfalten.

Mycket bra cyklat och kämpat av alla, knappt 7 mil och ca 21,5 - 22 i snitt beroende på hur fort man cyklade på fartsträckorna.
Nästa vecka är det start i Sävedalen, vi ses då!
/Roger
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Ingen slipp stream Söndag 2021-03-14 kl. 10:00

Post by Dario »

Helt underbart!

Vi i den korta banans grupp var sex stycken: Magnus, Marco, Peter, Sebastian, Staffan och undertecknad. Fantastiskt väder, vackra vyer och tuffa gruspartier fick vi. Ingen slapp strömmen, och inte leran heller. Bra cyklat alla!

Här är en bild på korta banans gäng, med Västra Ingsjön i bakgrunden:
2021-03-14 16.26.19.jpg
Tack så mycket för idag! Vi ses nästa vecka för fina Burhultsrundan, med Håkan och Magnus som passledare.

Hälsningar,

Dario
Martinu
Posts: 6
Joined: 2018-09-23 13:11
Fornamn: Martin
Efternamn: Utbult

Re: Ingen slipp stream Söndag 2021-03-14 kl. 10:00

Post by Martinu »

Tack för en fin runda😀
Utmanande bana som sög gott!
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: Ingen slipp stream Söndag 2021-03-14 kl. 10:00

Post by mason.linke »

Tack för en trevlig runda alla och super passledning som vanligt Dario!
Och för det fina foto - som visar att våren är på väg även om isen ligger kvar på sjön i bakgrunden.
/Seb
Post Reply