Töllsjörundan Söndag 2021-05-30 kl. 09:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Töllsjörundan Söndag 2021-05-30 kl. 09:00

Post by andale »

Töllsjörundan Söndag 2021-05-30 kl. 09:00
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: Landsvägscykling
Passtyp: Distans

Startplats: Landvetter
Karta till startplatsen och anmälan hittar du HÄR eller på knappen "HÄNDELSE ".
Gör anmälan i kalendariet!

COVID19-restriktioner.
Det är viktigt att göra anmälan i kalendariet så att vi vet hur många som kommer. Max 8 per grupp och den regeln tummar vi inte på. Alla som vill vara med skall komma till starten på distansrundorna så vi vet att hur många det är i varje grupp. Vid startplatsen delar vi upp oss direkt i respektive grupp. Det görs inget stopp för fika under rundan så se till att ha med tillräckligt med energi i fickorna.

Grupp Grön
Bana: https://ridewithgps.com/routes/26878611
Passledare: Roald Karlsson
Hjälpryttare:

Info från passledaren: Lugnt och fint i 23-25 km/t.

Grupp Gul
Bana: https://ridewithgps.com/routes/26878602
Passledare: Dario M.
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Grupp Röd
Bana: https://ridewithgps.com/routes/26877309
Passledare: Fabio A.
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Vid träning med klubben gäller följande regler.
• Godkänd cykelhjälm skall användas.
• Cykeln skall ha ett fungerande bromssystem.
• Vid cykling i mörker skall belysning finnas och gärna reflexväst.
• Vid klubbens normala gruppcykling är inte tempostyre tillåtet.
• Vi följer gällande trafikregler
• Passledarens direktiv skall följas
• Ladda gärna ner appen 112

Läs gärna igenom klubbens träningspolicy oavsett om ni är ny eller gammal i klubben.
/Anders
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Töllsjörundan Söndag 2021-05-30 kl. 09:00

Post by Dario »

Hej,

Och välkomna till Töllsjörundan! Till denna fina runda har vi ledare för röd grupp (Fabio) och gul grupp (undertecknad).

Vi i gul grupp kommer att köra en sträcka på 104 km i fantastiskt vackra landskap och med ganska många höjdmeter. Det ser också ut att bli vackert väder och högre temperaturer än vad vi upplevt under större delen av våren :-). Ta med mycket mat och vätska! Vi kommer att göra minst två stopp, efter 34 respektive 80 km, se länk ovan i tråden. Inga fikastopp på kaféer och dylikt, dock. Jag har tänkt mig en frifartsstäcka, 8-900 meter uppför, efter Eskilsby, 93,6 km in i banan. Finns det önskemål om fler frifartssträckor kan vi prata om det på samlingen på morgonen i Landvetter. Annars kör vi ett lugnt och fint distanstempo.

Just nu är vi 11 stycken anmälda, det är bra men vi har plats till 5 till så in i kalendariet och anmäl er, ni som vill vara med!

Vi ses på söndag kl. 8:50 i Landvetter! Hälsningar,

Dario
Roald Karlsson
Posts: 160
Joined: 2006-01-31 19:15
Location: Roald Karlsson

Re: Töllsjörundan Söndag 2021-05-30 kl. 09:00

Post by Roald Karlsson »

Hejsan!
Om det finns intresse för en grön grupp så kan jag leda en sådan.

/Roald
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Töllsjörundan Söndag 2021-05-30 kl. 09:00

Post by Dario »

Bra Roald!

Jag uppdaterar med ditt namn uppe i tråden. Vi ses på söndag,

Dario
Roald Karlsson
Posts: 160
Joined: 2006-01-31 19:15
Location: Roald Karlsson

Re: Töllsjörundan Söndag 2021-05-30 kl. 09:00

Post by Roald Karlsson »

Hejsan!
Provkörde gröna rundan idag och den var i stort sett bra med undantag för backen ner från Ubbhult till sjöarna. Där pågår vägarbete från v20-23 så jag vände och cyklade ner till Hällingsjö igen och körde på nedsidan. Det verkade vara beläggningsarbete med tjära + lite finkornigt singel. ingen höjdare att köra nerför på ett sånt underlag bedömde jag det som så det blir nedsidan på söndag om det blir en grön grupp.

/Roald
User avatar
Jörgen
Posts: 137
Joined: 2016-10-19 19:40
Fornamn: Jörgen
Efternamn: Stadler

Re: Töllsjörundan Söndag 2021-05-30 kl. 09:00

Post by Jörgen »

Tyvärr gick växelörat av på racern idag... har inget i reserv. så jag får hoppa av Töllsjörundan och cykla på något annat sätt... TRÅKIGT!!! :evil:
Ha en fin tur!
/Jörgen
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Töllsjörundan Söndag 2021-05-30 kl. 09:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Fixade du inte det förra året. Bakväxeln var ju skev när jag låg bakom dig.

Cyklar banan i morgon startar 10 minuter innan vi får se om Rolf möter mig i Töllsjö han kommer från Lindome.

CG
"He is able who thinks he is able!"
Roald Karlsson
Posts: 160
Joined: 2006-01-31 19:15
Location: Roald Karlsson

Re: Töllsjörundan Söndag 2021-05-30 kl. 09:00

Post by Roald Karlsson »

Den gröna gruppen bestående av undertecknad och Peder fick en underbar snackerunda i ett helt otroligt väder. Eftersom vi bara var två så fick farten bli vad den blev så vi var ute i cirkus 2.5 timme med ett par fotostopp. Stundtals mycket trafik men alla skötte sig så rundan avverkades utan incidenter.

Stort tack till Peder som räddade mig från att köra gula rundan :-D

/Roald
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Töllsjörundan Söndag 2021-05-30 kl. 09:00

Post by Dario »

Hej,

Och tack för en underbar dag på cykel! I morse var vi över 20 cyklister som samlades i Landvetter centrum och vi fördelade oss i 4 grupper. Utöver Roald och Peders gröna grupp blev det en röd grupp ledd av Fabio samt två gula grupper, en med Lars-Inge och den andra med mig som ledare.

I min gula grupp var det Anders, Björn, Håkan, Magnus, Micke och undertecknad. Det hela flöt det på bra, vi hann med en hel del snack och vi njöt stort av landskapet. Två pauser, ett kort stopp och en frifartssträcka tog vi. Utöver det andra gula gänget fick vi möta CG och Rolf på vägen. Strax efter Rävlanda körde Rolf ikapp oss och anslöt till vår grupp ända till Inseros. Tillbaka i Landvetter hade vi ett snitt runt 28 km/timme.

Här kommer en bild på den ena gula gruppen:
20210530_120022.jpg
Tack alla för idag! Nästa vecka är det nationaldag och då kör vi Nationaldagsbanan, med Magnus Olsson som ledare. Anmäl er i kalendariet!

Hälsningar,

Dario
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Töllsjörundan Söndag 2021-05-30 kl. 09:00

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

I det andra gula gänget var vi överens om att detta var årets hittills trevligaste runda med fin bansträckning, ett fantastisk vackert försommargrönt Väst-Sverige och naturligtvis ett underbart cykelväder med dryga 20 grader, klarblå himmel, minimalt med vind och massor av sooool!

För övrigt strålande bra cykling av hela gänget bestående av Peter, Christian, Max, Stefan, Magnus och undertecknad. Vi höll ihop gänget förtjänstfullt och precis som det andra gula gänget körde vi lite frifart åtminstone andra delen av Eskilsbybacken. Inga som helst tillbud och jämn och fin cykling från start till mål =D>

Som sagt nästa söndag nästan samma väg som idag fast från andra hållet med Nationaldagsrundan som sig bör på Nationaldagen den 6 juni. In och anmäl er på hemsidan - det har jag redan gjort!

Tack alla för idag och en trevlig start på en varm (?) juni månad!
Lars-Inge
2021-05-30 11.57.59.jpg
2021-05-30 12.12.29.jpg
User avatar
FAbIo2
Posts: 145
Joined: 2012-09-19 11:17
Fornamn: Fabio
Efternamn: Abate

Re: Töllsjörundan Söndag 2021-05-30 kl. 09:00

Post by FAbIo2 »

Hej och Tack alla i röd grupp Sebastian, Per, Björn, Christoffer, Murray, Johan och Tony.

I början blev det full gas på platta sträckor och nerför. Många starka ben hade hittad sin plats i gruppen och den diskret vind pushade bara viljan att köra snabbare.(har såklart ingen emot men rundan var liksom bara i början) då beslöt vi att trycka ordentligt men vi skulle återhämta oss på backarna.
Efter lite tjat provade vi köra med en jämn tempo på platt max 40Km/h men då pushade vi upp på backarna Och backarna var många och långa så det gick åt mycket kraft där också..
Men det verkade funkar bättre så.
Två stopp och en fin fri fart upp till Ubbhult.
Alla fick i alla fall en fin träningspass. Några trötta i slutet men det får man tänka innan. Hur man ligger men sin egen vardagsträning och förmåga.
Några cyklade mot Lindome och resten avslutade rundan mot Landvetter med en fin 33 i snitt på 114km och 3,5 timmar cykling.
Bra cyklat !!

Fabio
Post Reply