TreÅker Lördag 2007-11-03 kl 10:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

TreÅker Lördag 2007-11-03 kl 10:00

Post by Claes-Göran Andersson »

TreÅker Lördag 2007-11-03 kl 10:00
----------------------------------------------------------------------------------------
Träning landsvägscykling
Passtyp: Distans M

Startplats: Slottsskogen
Karta till startplatsen hittar du HÄR.

Längd: 79 km
Backighet: Medel

Karta öven rundan: http://www.lvg.nu/kartor/treaker.htm

Grupp 1:

Fartgrupp: Marschfart 28 km/tim (~ medel 25-26 km/tim)
Passledare: Mats G.
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Grupp 2:

Fartgrupp: Marschfart 32 km/tim (~ medel 29 km/tim)
Passledare: Robert B
Hjälpryttare:

Info från passledaren:
Med tanke på att dagens pass betecknas som "Distans M" så kör vi med ovanstående fartspecarna. Vi håller jämn fart så att vi som vintertränar kan hålla låg puls. Välkomna.
Last edited by Claes-Göran Andersson on 2007-11-02 20:12, edited 1 time in total.
thomas jansson

Post by thomas jansson »

fin sträckning, kommer om det inte ösregnar.
Fler förhoppningsvis ?
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Post by Mats Gustafsson »

Tänkte komma oxå!
Kan agera passledare för det lugna passet om det skulle behövas.
(vet inte hur man skriver in sig i huvudtexten)
Hoppas att vi blir några till.
/ Mats G
henry sällylä
Posts: 46
Joined: 2007-08-16 07:53
Location: henry sällylä

Post by henry sällylä »

Jag kommer oxå, men nu gäller vintercykel o sakta mak? :x
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Jag kommer cyklandes till Slottskogen från Onsala

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Har just nu kommit hem från Lanzarote och en veckas cykling i 22-25 graders graders värme och är laddad inför morgondagens fina pass i som det ser ut drägligt väder/temperatur.
Kommer att cykla från Onsala/Västra Hagen kl. 8.30 in till Slottskogen, om någon vill hänga på ring mig (070-288 48 69).
På hemvägen viker jag av i Särötrakten.
Lars-Inge i Västra Hagen
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Post by Mats Gustafsson »

12 pers kom idag. Jätteroligt!
Fin runda i höstsolens sken och kraftig nv vind 13 -14m/s. Efter Hällesåker delade vi upp oss i två grupper. Fyra man i lugna gruppen. Hasse, Thomas J. Henry S ( på vintercykeln ) och Mats G. Vi kämpade på i en byig och kantrig vind på väg ned till Anneberg och fikat.
På mätaren hade jag 79,35 km och 25 i snitt. Bra jobbat i den motvinden.
Tack för en fin dag på cykeln.
/ Mats G
robert

Post by robert »

... och så rapporten från den "snabbare gruppen", som bildades vid Hällesåker. Vi var som mest 8 cyklister, med målsättning att hålla lugnt tempo och jämn fart. Det funkade rätt så bra tycker jag. Cirka 5 km efter Inseros fick vi dock punka, varpå den långsamma gruppen körde om oss och blev den snabba gruppen - åtminstone fram till Anneberg.

Problemet med vindarna löste vi i vår grupp genom att köra snabba byten framme, så att man inte behövde svettas när man drog klungan för att sedan frysa längst bak. Vi fick ett bra samarbete, som vi fortsatte med efter Anneberg, genom Kungsbacka och mot Särö. Vi släppte av några "hemma" i Vallda och andra stack för att vi uppfattades vara för långsamma, men vi som var kvar parerade kantvindarna genom teknikövningar t.ex enkla echelonlinjer (en av oss blev lite ansträngd så han fick köra grindvakt mellan vi andra körde stegrad formation, framför).

En mycket trevlig dag i vinterträningens anda och vi t o m lyckades hålla ihop klungan på ett tillfredsställande sätt. /Robert
Post Reply