Vällsjön Runt Lördag 2007-01-26 kl. 10:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Vällsjön Runt Lördag 2007-01-26 kl. 10:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Vällsjön Runt Lördag 2007-01-26 kl. 10:00
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: Landsvägscykling
Passtyp: Vintercykling

**** Obs! Start vid Kviberg ****

Startplats: Kviberg
Karta till startplatsen hittar du HÄR.

Distans: 50 km

Backighet: Hög

Fartgrupp: Marschfart 25 km/tim (~ medel 23-24 km/tim)

Karta saknas. Se vägbeskrivning nedan!

Passansvarig: C-G
Hjälpryttare: Putte

Info från Passansvarig:
Detta är ett vintercyklingspass, läs här vad det innebär :!:

Vägbeskrivning:
Kviberg - Munkebäck - Skår - Kallebäckslide - Lackarbäck - Helenevik - Säterivägen "Mölnlycke" - Mölndalsvägen "Pixbo" - Runt Vällsjön - Mot Mölnlycke - Djupedalsäng - Benarbyvägen - Mölnlycke Centrum - Gamla Boråsvägen (mot Landvetter) - Landvettervägen - Kåsjön - Partille C - Utby - Kviberg

Vi startar från Kviberg mot Munkebäck genom Skår till Kallebäckslide. Uppför till Lackarbäcksmotet ner genom Lackarbäck till Gunnebogatan vänster mot Helenevik gamla Boråsvägen in på Säterileden efter Rådasjön höger Mölndalsvägen höger mot Pixbo backarna runt Vällsjön, vänster på Mölndalsvägen mot Mölnlycke höger genom Djupedalsäng via Musikvägen, Djupedalsängsvägen. Vänster på Bernabyvägen mot Mölnlycke Centrum upp till gamla Boråsvägen mot Landvetter, Landvettervägen mot Partille Centrum via Utby till Kviberg.
Last edited by Claes-Göran Andersson on 2008-01-28 17:18, edited 1 time in total.
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Vällsjön Runt

Post by Hans Carlberg »

Min vinterhoj "Univegan" blev utdömd hos cykeldoktorn. :(
Jag försöker nu hitta en skaplig beg. mtb.
Har ni en "for sale"? :lol:
Jag tänker ändå göra ett försök på lördag iallafall,
senast trampade jag luft i 5 sek vid några tillfällen,
så är det ju som en spurtträning i sig..
Och så tränar man ju humöret oxå. :oops:
Vi ses i Kviberg.
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
putte

Post by putte »

Jag är tvungen att utebli från träningen :(
Är lite däckad av en magsjuka/matförgiftning från igår.
Den enda träningen jag får är spurterna till toaletten. :x

Image



/Putte
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Räkna med mig - jag kommer till morgondagens varmdusch!

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

I morgon är det utlovat +6 grader och vatten från ovan = en rimligt varm dusch. Jag laddar upp med varm saft i flaskorna lite olja på kedjan och möter upp starx före 10 på Kviberg i morgon. Jag hoppas också på ännu fler än de 7 vi var i blåsvädret förra lördagen.
Lars-Inge i V. Hagen
Michael Richert

Post by Michael Richert »

Jag kommer också, men efter att tagit del av förra söndagens föreläsning om 'Stenålderskost' och följt kostråden, dragit ner kolhydrats intaget till i stort sätt noll, så det kommer att bli mycket intressant och se hur detta kommer att gå :?: . Det lär ta ca en månad att vänja kroppen att få fart på fettförbränningen :shock: .


Michael 'Släpvagnen'
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Sicket skitväder!

Post by Claes-Göran Andersson »

Det var åter järngänget Lars-Inge, Mats G., Hans C. och CG som trotsade vädergudarna. Denna gång toppat med Michael R.

Förra året kunde vi inte cykla banan som tänkt p.g.a. snö under natten så vi gick på plattlandet ner mot Lindome istället.

Idag var det +5 när jag startade i Partille. Premiär för denna bana och den har rejält tuffa backar upp och ner hela tiden.
Frågan är om inte Vällsjön runt är den tuffaste banan vi har på vinterprogrammet.

I Mölnlycke mot Landvetter över Tahult till Partille fick vi snöslask på vägarna och tempen var nere på 0:an.

Jag hoppade av i Partille med en mätare som visade ca. 55 km, tid, 2.40 och ett snitt på 20.5.

Mätaren la av stundtals p.g.a. blötan så det är lte preliminära siffror. Vi får se om någon annan kan skriva in från och till Kviberg.

//CG
Göran Töyrä

Tuffa killar.

Post by Göran Töyrä »

Jag är full av beundran. Inget väder kan stoppa er.
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Post by Mats Gustafsson »

Ganska imponerande faktiskt att vi tog oss runt allihop. Handskarna var som boxhandskar fyllda med 0-gradigt vatten. Det gick knappt att lyfta dom från styret. Skorna fyllda till bredden med iskallt vatten och halvmeter djupt vatten att cykla genom på hemvägen under broarna.

Vi har ju hållit humöret uppe hela vintern, med glad tillrop som "det finns inget dåligt väder" - "en härligt runda trots 20 m/s rakt i nosen".

Vi får väl hålla stilen även denna gång med, "en fin runda i omväxlande väder - och det bästa var att ingen fick punktering" (Det hade varit omöjligt att laga med fingrar som tappat känseln för 4 mil sedan).
/ Mats G
Michael Richert

Post by Michael Richert »

Ville tacka för en trevlig tur!
Trots vädret var det himla skönt att komma ut på vägarna igen, visst CG, det var en tuff bana, du har nog prickat in de flesta häftiga backarna öster om Göteborg :), Kallebäcks 18% backe, ett varv på Pixbo GP osv, bra gjort!

Efter snart en vecka med 'stenålderskost' och tre gjorda träningspass, känns det fortfarande bra, men visst var det lite märkligt idag, att starta träningen med kroppen nästan tömd på kolhydrater redan från början, först tänkte jag vända och åka hem bara efter en kvart men allt eftersom gick det ändå bättre. Så jag fortsätter nog den inslagna vägen ett tag till...

/Michael
Post Reply