Brevet Premiär

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
Post Reply
jabo

Brevet Premiär

Post by jabo »

Lördag 1 september blev det randonneur premiär genom ett 20 mila brevet lopp.
Start vid Statoil fässbergsmotet och söderut via fjärås, kinna, bollebyggd, sätila och hemmåt.

http://app.strava.com/rides/20510541

Tydligen sista tillfället för brevet cykling i gbg området i år. 17st cyklister till start, tror vi blev 6 st i den makligare gruppen och resten ville köra lite snabbare.
Mycket trevliga småvägar med lite trafik och sällskapet var det heller inget fel. Det blev även en hel del höjmeter också ca. 1687 enligt min gps.
Halvvägs intog vi pizza och lättöl vid restaurang pizzera framnäs, berömd efter en silvermedalj i pizza SM 2008. Här fick vi även förstärkning av 2 cyklister som böt ner sig
till den lite lungnare gruppen.

Som sagt makligt tempo hela dagen och fri fart i backarna; dessutom så får man en mini paus vid varje stämpling efter ca. var 5'e mil med chans för mat intag och kläd ombyte.

Eftersom det var mitt första brevet lopp såg jag det mest som en ny och kul grej i cykel världen och chans på bra distansträning.

I år var det 4'e gången jag körde vätternrundan, så distansen 20 mil var inget skrämmande men att cykla både 40 och 60 kräver väl både mer träning fysikt och mentalt.

Så PBP 2015! Ja vem vet, det är 3 år dit...

En blivande randonneur // Jan
Post Reply