13 dags cykling

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
Post Reply
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

13 dags cykling

Post by molsson »

Kallt och klart spås för onsdagen . Varför inte en stilla cykling i och runt Skatås. Jag tänkte starta 10:00 vid Sävedalen och sedan upp på skogsvägen från Sävedalen till Björndammen och vidare mot Bertilssons stuga osv... cirka 2,5 timmar cykling

Med tanke på temperaturen (-10 och 5-10 m/s) ett lugnt tempo mest för att få vara ute i solen.

Vill ni hänga på så skriv något i tråden.

/Magnus
staffans
Posts: 93
Joined: 2013-10-13 12:30
Fornamn: Staffan
Efternamn: Stenfelt

Re: 13 dags cykling

Post by staffans »

Hej Magnus,
Jag hänger på, kan vara vid glashuset kl 10?
Mvh
Staffan
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: 13 dags cykling

Post by Hans Carlberg »

Jag kommer till starten!
Hasse
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: 13 dags cykling

Post by Claes-Göran Andersson »

Är inte 100 men förbereder mig för cykling. Troligtvis MTB utan dubbar. Sprang runt Delsjöarna i förra veckan det är i stort sett rent med vissa partier där isen ligger dold i gruset som små pucklar. Idag var det kallt på morgonen sedan gick det upp under dagen till -3. Troligtvis samma imorgon.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Rolf Lindkvist
Posts: 320
Joined: 2006-01-01 15:24
Fornamn: Rolf
Efternamn: Lindkvist
Location: Lindome

Re: 13 dags cykling

Post by Rolf Lindkvist »

Hej !

Klä på er rätt det är kallt och blåsigt, var ute och körde en runda på 2 timmar idag höll mig så mycket jag kunde i skogen på grusvägar för att komma "unna vin". Djursjön, Bolås och Allarängen var platser jag besökte och 2 timmar räcker för det blir kallt helst om fötterna, har äntligen fått tillbaka känseln i dom. Morgondagen låter bra Magnus men tyvärr har lite att göra och Ronny min son fyller 48 år (börjar komma ikapp mig) och han skall uppvaktas (fyller alltid år på en helgdag de du) men ha det så roligt och se upp för isfläckar helst i nedförsbackar, hade några idag och dom är luriga.


Rolf Lindkvist.
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: 13 dags cykling

Post by Hans Carlberg »

-12,5
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: 13 dags cykling

Post by Claes-Göran Andersson »

Hoppade idag! Det blir cykling inne framför TV:n och skidåkningen på em. Kläderna framme, dubbdäck på Crossen och MTB:n i ordning men för kallt får vara rädd om luftrören.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: 13 dags cykling

Post by molsson »

Blev 3 till start, jag, Hasse och Staffan. Lite kallt och skugga i Sävedalen och Hasse frös om händerna och vände tillbaka. Jag och Staffan fortsate upp och genom Delsjöområdet och ned till Örgryte och sedan upp igen. Då hade övriga Göteborg vaknat och bestämt sig för att ta en promenad så cyklingen blev lite hämmad av barn, hundar och andra men vilken dag det var i solskenet :-D . Lite små isfläckar och något ställe med svallis. Tillbaka i Sävedalen efter drygt 2 timmar och då började kylan kännas av i fötter och ansikte, gick jättebra uppe i skogen men längs landsvägarna blev det kallt. Vid parkeringen i Sävedalen stod Hasses bil kvar så han tog väl i vanlig ordning en egen lika lång tur efter att släppt "klungan" :-?

/Magnus
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: 13 dags cykling

Post by Hans Carlberg »

Kallt om händerna var ordet!!
Hämtade en extra tröja i bilen och tog en kaffe
på Statoil och gjorde armövningar.
10min senare var allt OK med händerna.
Körde sen via Munkebäck, Apslätten, Delsjön,
Bertilsson, Råda, Kallebäck, Munkebäck, Sävedalen
utan problem med händerna!! Så kan det va!!
34km men ingen vidare snittfart!
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
Post Reply