Vättern Rundad 2016-06-23

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
Post Reply
User avatar
Henrik Erdalen
Posts: 105
Joined: 2011-06-21 23:32
Fornamn: Henrik
Efternamn: Erdalen

Vättern Rundad 2016-06-23

Post by Henrik Erdalen »

På torsdag tar jag mig en ledig dag för att per cykel ta mig till midsommarfirandet i Sommarstugan i Bunn, Gränna.

Jag tar denna gång en sydlig sväng och planen är att cykla Lanvetter-Hindås-Rävlanda-Hyssna-Seglora-Fritsla-Sexdrega-Länghem-Norra Unnaryd-Bondstorp-Taberg-Jönköping-Kaxholmen-Bunn.

Om någon har pulver kvar i benen efter helgens bravader och vill göra sällskap en bit så häng gärna på!
Det är ca 23 mil. Jag tänkte komma iväg ca 7:30 från hemmet i Björkekärr.
Med vänliga hälsningar
Henrik
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: Vättern Rundad 2016-06-23

Post by Hans Carlberg »

Jag och 3-4st till hängde med för "några år sen".
Lite finfika på kondis hann vi med också samt efter att vi sagt hejdå i Borås kom vi in på fel väg
och körde sydväst ur stan men ett vägarbete gjorde att vi fick vända om in till centrum.
Lite extra träning är aldrig fel...

Ha en trevlig tur och en fin midsommar!
Hasse
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Re: Vättern Rundad 2016-06-23

Post by Eddy »

Var med den gången och det var trevligt ända tills vi delade på oss på tillbaka vägen i Bollebygd. Det regnade hiskeligt från Rävlanda och hem till Lindome. Men vilken fika vi fick på det där lilla kondiset bara det värmde att tänka på i vätan...
//E
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
User avatar
Henrik Erdalen
Posts: 105
Joined: 2011-06-21 23:32
Fornamn: Henrik
Efternamn: Erdalen

Re: Vättern Rundad 2016-06-23

Post by Henrik Erdalen »

Vägvalet jag valde för att få ny väg var utmanande kanske väl ambitiöst vägval. 23 mil och en massa höjdmeter. Vackert men väldigt backigt mellan alla åar i nord-sydlig riktning i södra Västergötland. Och lite väl grusigt för fincykelns smak. Två slangbyten och efterhand svårt att hitta något att dricka. Gott med vila idag.
Med vänliga hälsningar
Henrik
Post Reply