Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

I morgon är det 1 september och många har nog inte sett KM-inbjudan som las in här på hem,sidan i slutet av juni månad. Så många har säkert funderat på:
När är det dags för KM i partempo? Svaret är att vi kör söndag 20 september, med andra ord fortfarandev gott om tid att fila på partempotekniken. I år blir det 7:e gången på raken och precis som de sista åren kommer banan att ligga kring Åsa. Ni kan räkna med ca. 20 km på småvägar med minimal trafik.

Som vanligt på KM i partempo gäller vanliga racercyklar dvs. inga tempostyren/bågar och heller inga täckta disc-hjul. Detta är ett kul socialt Lygnar-arrangemang och självfallet bjuder klubben på mat och prisutdelning till alla efteråt.

Precis som tidigare år kommer vi ha massor av klasser så chansen att kunna titulera sig klubbmästare är rimligt stor. Vi kör i dam, mix och herrklasser enligt nedanstående åldersklasser.
20-29,9 år, 30,0-34,9år, 35,0-39,9 år, 40,0-44,9 år, 45,0-49,9 år, 50,0-54,9 år, 55,0-59,9 år, 60,0-64,9 år, 65,0-69,9 år, 70,0-74,9 år, 75,0-79,9 år, 80,0-84,9 år, 85,0-89,9 år, 90,0-94,9 år, 95,0-99,9 år, 100,0 år>

Ni går ihop med en partempokompis, en utav er går in här på kalendariet på hemsidan under rubriken KM Partempo 2014 och anmäler er. Ni fyller i båda era namn och i kommentatorsfältet ERA BÅDA RESPEKTIVE FÖDELSEÅR.
Exempel: Är du gubbe och själv född 1960 och din kompis 1971 är ni 55+44 år= 99 år/2 = 44,5 år. Vilket alltså innebär att ni kör i klass H 40,0-44,9 år.

I år har vi hyrt Kuggavikens STF Vandrarhem, med adress: Varbergsvägen 1894, 439 55 ÅSA. Vandrarhemmet ligger några hundra meter från ÅSA IF:s klubbstuga där vi har varit för ombyte, dusch etc. de sista tre åren. Till start och mål är det också några hundra meter.
Här finns alltså möjlighet till ombyte och efteråt bjuder klubben på mat etc. - mer info kommer!
Och ALLA FÅR PRIS! Naturligtvis klubbmästartröja till vinnarna i respektive klass. Kan ni eller vill ni inte vara med och cykla, får ni mycket gärna hjälpa oss som funktionärer. Vi behöver 6-7 personer som tidtagare och flaggvakter för att göra arrangemanget så säkert och roligt som möjligt.

Välkomna!
Lars-Inge Kjörnsberg och Mats Gustafsson
Race Directors KM - tillika KM-mästare 2013 och 2014
Last edited by Lars-Inge Kjörnsberg on 2015-08-31 20:39, edited 1 time in total.
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Tjolahopp! Bara tre veckor kvar till årets höjdpunkt: Klubbmästerskapet i partempo. Hög tid att anmäla er och börja fila på formen!
Se inlägget här ovan med alla info och anmäl er omgående i kalendariet!

Välkomna
Lars-Inge och Mats
Race Directors KM i lagtempo
pewe
Posts: 285
Joined: 2009-11-03 22:58
Fornamn: Peter
Efternamn: Wenander

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Post by pewe »

Japp då är man anmäld och klar.
Vem vågar att utmana mig och Fabbe i 55 klassen?

Peter
Heidi Rydbeck

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Post by Heidi Rydbeck »

Jag har tyvärr förhinder i år och kan inte vara tidtagare. Hoppas det finns någon som kan tänka sig klocka alla snabba cyklister, det är nästan lika kul som att cykla.

Lycka till!
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Post by Thomas Franzén »

Ehh-huumm, eh-host, ehhh....
Ni kanske inte känner igen mig?

Det är jag som är den där tjockisen som påminner om han som var ordförande i Lygnens Venner en gång i tiden! Fast han som var ordförande var ju en slank och vältränad :---) djävul (ha-ha), så det kan väl inte vara han som skriver nu - liksom! Nåja, nog om detta, det kommer att klarna för er vad det lider.

Jag tänkte bara berätta att jag anmält mig till middagen, det var iaf vad jag trodde att jag gjort! Men när jag tittar efter under "Anmälda" så finns man inte med. Och varför det blev så här begriper jag inte :oops:, det är bara att ställa sig i kön med folk som blivit lurade av våra datorer - fan ta dem!

Om det inte ännu framgått, så är detta rätt mycket ett nödrop! Nej, det är mer, det ÄR ETT NÖDROP!

Hallå, jag vill vara med på middagen men anmälan gick inte in! (eller gjorde den?)
Finns det någon som kan hjälpa en vilsegången Lygnare?

Edit:
PS!
Nope! Ingen idé att någon försöker lobba för något partempo för min del - det går tyvärr inte - OM min rygg pallar med att jag börjar cykla igen, då börjar jag med något som betydligt mer påminner om en liten söndagsutflykt i det gröna!
Men till er som ska köra önskar jag: LYCKA TILL!
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Post by andale »

Hej Thomas!

Klickade du på "Anmälningsbekräftelse" också efter att du klickat på Anmäl. Man måste verkligen vara helt säker på att man vill komma :-D Om du var inloggad och gjorde dessa manövrer och ändå inte blev registrerad får vi gräva djupare i systemen :-). Om inte så prova igen.

Hjärtligt välkommen såklart och roligt att du kommer!
/Anders
KalleH
Posts: 133
Joined: 2009-04-29 11:21
Fornamn: Kalle
Efternamn: Hammarström

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Post by KalleH »

Kalle och Otto anmälda. Lite för lite träning dock så nu är det dags att komma igång. Hoppas för Ottos del att han har kvar lite från cykelvasan. Vi kör i 30-35 års klassen. Kul med middag efter.
User avatar
Sköld
Posts: 244
Joined: 2013-08-14 11:12
Fornamn: Bengt
Efternamn: Sköld

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Post by Sköld »

Kommer att vara med i någon form , vi håller bara på att toppa ö-laget ,
så att vi hamnar i en klass där vi kan få lite motstånd...
anmäler i dagarna !
Mvh!
Bengt
"It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and coast down them." –Ernest Hemingway
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Vadå Ö-laget Bengt? Ni kan väl få fram minst 5 olika partempogäng, så många som ni är! Seså anmäl er nu och det gäller även alla er andra som sitter ute i stugorna och väntar, på vadå? ANMÄL ER NU!!!
Lars-Inge och Mats
Som har börjat sin formtoppning
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Post by Hans T »

Janne P + Hans T anmälda i den erkänt tuffa åldersklassen 50-54,9 år. Slipas på ett mycket avancerat träningsupplägg som ska kompensera för åldersrelaterade krämpor där tekniklösningar från off-shorebranschen och akutsjukvård ska kombineras. Ingen av oss har ännu riktigt kommit på hur det ska gå till dock.
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Post by andale »

Undertecknad och Bengt Sköld anmälda i åldersklass 55,0-59,9 år. Räknar med att det kommer att gå betydligt snabbare än vanligt med ny hjälm och nya glasögon. Bengt uppskattade det till flera km/tim. Jag tror att han har rätt!
2015-09-05 14.39.06.jpg
/Anders
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Post by mikebike »

Anders Carlsson och jag kommer tyvärr inte köra i år, men undertecknad är på plats för att hjälpa till med tidtagning etc och framförallt för att lämna ifrån mig den översnygga mästarehjälmen som jag nu haft senaste året
( totalt tre inteckningar!! )
Vilka blir det värdiga vinnarparet i år när Anders och jag abdikerar!?
Spänningen stiger....... :lol: :shock:
mikebike
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Post by dlridings »

Detta kommer att bli spännande. Jag var ute idag och råkade se ett par Lygnare som såg väldigt starka ut och var i mycket fin form.

Jag kommer på söndag 20. september för att hjälpa med det som arrangörerna behöver hjälp med.

Daniel
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Perfekt Daniel! Vi återkommer med info.
Lars-Inge
Hans T
Posts: 192
Joined: 2012-07-09 19:49
Fornamn: Hans
Efternamn: Törnblom

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Post by Hans T »

För alla som tröttnat på backar efter Tre Berg - KM banan är platt som en lätt felgräddad pannkaka ju.
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Post by olof »

Tjena

Vill härmed anmäla Magnus O och Olof T till KM et (om Magnus kommer hem från Sälen). I år kommer jag inte att gå med dum kamrat som lurar i likaledes dum på massa pilsner och Max Raabes Palatsorkester.

Skall bli kul.

Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Post by Claes-Göran Andersson »

Det är lugnt Olof vi planerar att åka hem på lördag em. Tar vi husbilen upp så står vi troligen parkerade över natten på vandrarhemmet och tar emot er på morgonen. \:D/

Rolf och jag kan ju inte lämna från oss seniortiteln på KM:et. Efter massa backar under tre dagar i Sälen med ögongodis och lugn fin cykling. :-D Skall det bli kul att cykla på KM banan även om den kan vara skitjobbig vid vind!

//CG
"He is able who thinks he is able!"
ventoux
Posts: 115
Joined: 2009-10-08 20:49
Fornamn: Duncan
Efternamn: Robinson

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Post by ventoux »

Duncan and Raimo now In the 55-59 age group.
Looking forward to it.
Duncan Robinson
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Post by Claes-Göran Andersson »

Nu har CG och Rolf anmält sig till KM. CG är 63 och Rolf 69 132 år/2 = 66 år.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Magnus Johansson
Posts: 210
Joined: 2012-08-18 11:37
Fornamn: Magnus
Efternamn: Johansson

Re: Klubbmästerskap i partempo söndag 20 september 2015

Post by Magnus Johansson »

Hej på er.
Magnus Johansson och Mikael Rydström anmälda, 47år+52år, =49,5år och kör så asfalten krullar sig.


Med vänlig hälsning.
Magnus Johansson
Post Reply