stulen cykel

Forum för att diskutera och debattera om Lygnens Venner, cyklister och cykling i allmänhet. Hur kan våra verksamheter utvecklas och förbättras? osv.
Post Reply
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

stulen cykel

Post by peter jonsson »

Hej alla

Är det någon som ser min specilized Tarmac utan mig bakom styret kan ni höra av er till mig.
Den och min vinter cykel blev stulen i natt i Delsjökolonien.
Tarmacen är svart ljusblå och vit.

//Peter 0767030396
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: stulen cykel

Post by Claes-Göran Andersson »

Så j-a irriterande med all cykelstölder som ökat dramatiskt under pandemin. Gäller att låsa allt med dubbla lås och inte vajrar som de klipper på ett nafs. Kätting eller liknande är det som gäller.

Peter vad hade du för vintercykel?

Fick min el-cykel stulen i maj nere i stan, fick tillbaka den utan batteri och sönderbrutna skärmar. Hittad i Majorna bakom Chapmans Torg. Tog en cykeltur dagen efter stölden med crossen och var troligtvis inte många meter från el-cykeln när jag cyklade efter älven och runt i delar av Majorna.

För en dryg månad sen blev yngsta dottern och svärsonen av med två cyklar i Sävedalen tvärs över gatan där vi startar. Tog sig igenom låset på dörren in till förrådet på något sätt. Dotterns MTB Scott Scale och svärsonen som hade min gamla vintercykel Specialized Sirrus blev stulna med tre andra cyklar.
Sirrusen har vi fått tillbaka genom polisen upphittad i Hjällbo. Satt en gammal Cateye mätare på styret med sladd ner till gaffeln. Istället för att snurra runt sladden på handbromsvajern när de snodde mätaren klippte idioterna av höljet och vajern till främre bromsen! :evil:

Lämna inget utan uppsyn gäller även Bel Parc och annat fika. De går omkring med ryggsäckar där de har kapverktyg.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: stulen cykel

Post by peter jonsson »

Hej CG

Vintercykeln var en Cube svart och blå.

//Peter
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: stulen cykel

Post by Claes-Göran Andersson »

Har du foton på cyklarna? Lägg ut bilder på Cykla i Göteborg och Brottsplats Göteborg. Kan du inte det själv skicka bilder till mig så hjälper jag dig.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: stulen cykel

Post by olof »

Tjena Peter,
Fasen vad tråkigt. Lägg ut bild/text på happyride om stulen cykel så att fsg eventuellt kan stoppas. Även om du är beredd att betala en hittelön.
Mvh
Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
fabbev
Posts: 426
Joined: 2008-12-19 13:08
Fornamn: Fabio
Efternamn: Vecchi

Re: stulen cykel

Post by fabbev »

Fasen Peter. Är så trött på dessa j...a stolpskott som inte vet att skilja på ditt och mitt. Ett rejält rens skulle behövas av sluddret. I vårt område där vi bor har under de senaste veckorna lagts ut diverse saker i våra trädgårdar för att kolla vilka som är hemma.
Hoppas det löser sig snart för din del.
FORZA LYGNARE
Fabbe
peter jonsson
Posts: 1144
Joined: 2005-12-06 11:18
Location: Peter Jonsson

Re: stulen cykel

Post by peter jonsson »

Nu ligger min ena cykel ute till försäljning på Facebook. Det är en kille i nordost som säljer den för 6000kr.
Han heter ju inte Erik eller Johan heller. :twisted: :evil:

//Peter
Post Reply