Randonneur 30-milare den 10/4

Här hittar du information som du bör läsa som ny användare av forumet, samt information om viktiga förändringar och funktioner.
Post Reply
Linher
Posts: 57
Joined: 2018-11-19 10:27
Fornamn: Linus
Efternamn: Hermansson

Randonneur 30-milare den 10/4

Post by Linher »

Hej Venner!

Lördag den 10/4 går det ett Randonneurlopp med väldigt fin banstäckning, kolla här: https://ridewithgps.com/routes/34406886!

Jag tänkte köra, med ett behagligt tempo, rullsnitt ca 25/h. Det vore roligt om vi blir fler Lygnare till start! Prognosen lovar sol och medvind, så det finns inga skäl att tveka! Starten går mellan kl. 07.00-08.00 vid Circle-K Backadalsmotet. Föranmälan krävs och det kostar som en parkering i Göteborg; 100sek. Jag bifogar länkar till anmälan: https://forum.hisingensck.se/viewtopic. ... 92&t=14540

Häng på en trevlig dag i sadeln!

/Linus Hermansson
Linher
Posts: 57
Joined: 2018-11-19 10:27
Fornamn: Linus
Efternamn: Hermansson

Re: Randonneur 30-milare den 10/4

Post by Linher »

P.S Min fru lovar kaffe med dopp i närheten av Munkedal D.S
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Randonneur 30-milare den 10/4

Post by Dario »

Utmärkt förslag, Linus! Väldigt fin bana och mycket intressant upplägg. Jag ska försöka se till så att jag kan vara med. Vi hörs, Dario.
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Randonneur 30-milare den 10/4

Post by Dario »

Nu är jag anmäld och har betalat in avgiften. Ser framemot detta!
Linher
Posts: 57
Joined: 2018-11-19 10:27
Fornamn: Linus
Efternamn: Hermansson

Re: Randonneur 30-milare den 10/4

Post by Linher »

Snyggt Dario!

Nu hoppas vi på några fler Lygnare!

/Linus
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: Randonneur 30-milare den 10/4

Post by mason.linke »

Vad kul Linus!! Det låter jätte härligt, jag är med!!!
Seb
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: Randonneur 30-milare den 10/4

Post by mason.linke »

Har också anmält mig och betalt!
User avatar
Jörgen
Posts: 137
Joined: 2016-10-19 19:40
Fornamn: Jörgen
Efternamn: Stadler

Re: Randonneur 30-milare den 10/4

Post by Jörgen »

Hej Linus,
Jag lägger en blänkare till alla i sub-10 gruppen.
Vi får väl åka max 8 i varje grupp om restriktionerna fortsätter gälla.

Frågan är om jag pallar själv... men jag vill gärna. Får känna mig för när racercykeln kommer fram om ett par veckor!

/Jörgen
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Randonneur 30-milare den 10/4

Post by dlridings »

Linher wrote: 2021-03-03 20:26 Föranmälan krävs och det kostar som en parkering i Göteborg; 100sek. Jag bifogar länkar till anmälan: https://forum.hisingensck.se/viewtopic. ... 92&t=14540
Ett litet förtydligande. Loppet kostar 100 kr. Föranmälan kostar ingenting och den är inte bindande. Den gör bara att jag vet hur många brevetkort jag ska förbereda. Kommer ni inte trots föranmälan, så kostar det inte. Kommer ni utan att föranmäla er, så finns det tyvärr inget kort och då kan man inte köra.

Jag har lagt loppen i år så att det går två serier. En serie är 200, 300, 400 och 600. Den ena serien börjar i början av april. Den andra börjar i början av maj.

Jag är rätt förtjust i 300 som går i mitten av maj också. Den passerar Torpa stenhus med många vackra, fina småvägar.

Välkomna!
Daniel
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Randonneur 30-milare den 10/4

Post by dlridings »

Jörgen wrote: 2021-03-07 16:35
Jag lägger en blänkare till alla i sub-10 gruppen.
Vi får väl åka max 8 i varje grupp om restriktionerna fortsätter gälla.

Frågan är om jag pallar själv... men jag vill gärna. Får känna mig för när racercykeln kommer fram om ett par veckor!
I år kör jag med ett "fönster" för start, ett fönster om 1 timme (möjligen 2 timmar om behovet uppstår).

Jag kommer att göra som förra året. I stället för att folk står och dräller i väntan på starttiden ... när en grupp som ska cykla tillsammans är på plats, så skriver jag den exakta starttiden på korten och släpper iväg gruppen. Nästa grupp är kanske klar 10 minuter senare. Då gör jag samma sak. Så jag släpper iväg grupper (eller solocyklister) när de är klara. Det blir en spridning på starterna och folk står inte och väntar i onödan.

Banan har jag plattat till jämfört med förra året. Det finns en färja, två färjor, man måste anpassa tiden till. Missar man precis (Malö och Svanesund) blir det lite väntan (15 minuter om jag minns rätt, men det är ingen garanti att jag gör). Det och några backar gör att detta inte passar för att sätta personlig rekord. Men fin bana är det.

Daniel
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Randonneur 30-milare den 10/4

Post by dlridings »

mason.linke wrote: 2021-03-05 13:32 Har också anmält mig och betalt!
Man kan betala med Swish vid starten, kvällen innan eller så. Gör gärna det istället för långt i förväg. Pengarna går inte till mig, så jag har svårt att betala tillbaka om ni inte kommer. Svårt lika med nästan omöjligt.

Men anmäl er. Föranmälan är ett måste, men inte förtidsbetalning. Som jag skrev tidigare, är föranmälan inte bindande.

Daniel
Hogren
Posts: 27
Joined: 2017-07-23 12:23
Fornamn: Jesper
Efternamn: Bogren

Re: Randonneur 30-milare den 10/4

Post by Hogren »

Jag är anmäld men är änså länge inte helt hundra på dom jag kommer kunna vara med
Men tar det säkra före det osäkra
Mvh Jesper
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Randonneur 30-milare den 10/4

Post by dlridings »

Ni kan hitta anmälningsläget här
Linher
Posts: 57
Joined: 2018-11-19 10:27
Fornamn: Linus
Efternamn: Hermansson

Re: Randonneur 30-milare den 10/4

Post by Linher »

Tack för förtydligande Daniel!

Jag öppnade tråden eftersom det verkade vara en trevlig runda att köra och gick på den information som jag hittade. Bra att du såg det och kunde komma med input som erfaren randonneur! Hursomhelst ska det bli härligt att köra långt och roligt att vi verkar bli några Lygnare till start!

/Linus Hermansson
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: Randonneur 30-milare den 10/4

Post by dlridings »

Avvakta: ny information kommer

Detta pga av smittskyddsläkarens uttalande:
Det finns egentligen bara en uppmaning som gäller nu – undvik alla andra kontakter än de du bor tillsammans med. Det gäller oss alla oavsett ålder. Där människor träffas, där sker smittspridning. Precis så enkelt är det, säger smittskyddsläkare Thomas Wahlberg i ett pressmeddelande.
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Inställt: Randonneur 30-milare den 10/4

Post by dlridings »

Det är trist, men jag känner mig nödgad till att ställa in BRM 300.

Det är datumet som är inställt. Loppet kommer att schemaläggas senare, men just nu vet jag inte när. Det beror helt och hållet på läget med smittspridning.

Ni som redan har betalat med Swish kan inte ni läsa i historiken i Swish, notera beloppet och datum/klockslag ni har betalat och skicka mig informationen tillsammans med ert telefonnummer (det som är kopplat till Swish). Jag samlar dem och går vidare till kassören. Jag har inte insyn i kontot själv (vill inte ha det).

Om ni vi köra loppet senare, kan ni ha det till godo. Säg till i så fall. Jag har, som sagt, inte insyn i kontot och vet inte vem som har betalat.

Ni kan lika gärna begära pengarna tillbaka och sedan betala igen när det är dags.

Kan ni skicka det till: [email protected]

Så samlar jag allt och går vidare.

Beklagar,
Daniel
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Randonneur 30-milare den 10/4

Post by Dario »

Hej Daniel,

Tack så mycket för informationen. Jag kör gärna loppet en annan gång så jag behöver inte få tillbaka pengarna.

Hälsningar,

Dario
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: Randonneur 30-milare den 10/4

Post by mason.linke »

Hej alla potentiella randoneur cycklare!
Jag pratade just med Linus - vi bestämde att vi ska försöka cyckla banan imporgon ungefär som ritat, fast att vi startar vid 7:00 vid Shell-macken i djurgårdsgatan, sedan cycklar vi ut via Sävedalen (vid Glashuset då ca. 7:30 för er som vill ansluta där).
Vi ska äta något gott, t.ex. pizza senast halvvägs och kan ju anpassa banan efter behov/önskan/trötthet \:D/.
Skriv gärna här i tråden om ni kommer!
Hälsar, vi ses,
Seb
Linher
Posts: 57
Joined: 2018-11-19 10:27
Fornamn: Linus
Efternamn: Hermansson

Re: Randonneur 30-milare den 10/4

Post by Linher »

Hej!

Tack för info Daniel! Jag kan ha pengar innestående till ett lopp i framtiden.

Som Seb skrev träffas vi imorgon vid Shell Djurgårdsgatan kl.07.00. För någon hugad själ (Rydström?) kommer vi passera Glashuset i Sävedalen ca 07.30.
Vi kommer att ha vinden sida/med de första 16 milen sedan verkar det bli sida/mot men då är vi ju uppvärmda så det ska inte vara några problem:
/Linus
mason.linke
Posts: 180
Joined: 2013-01-24 16:41
Fornamn: Sebastian
Efternamn: Linke

Re: Randonneur 30-milare den 10/4

Post by mason.linke »

Hej,
här kommer kort rapport från vårt randonneur runda i lördags: det var Linus, jag och Carlo som rullade iväg tidigt på lördag från Gbg, fint medvind österut och Carlo vände i Ålingsås för att vara tillbaka vid lunch i Gbg. Linus och jag följde rundan vidare, vi plockade upp en gubbe i Trollhättan som cycklade rundan ensamt och vi cycklade alla tre hela vägen via Uddevalla, Valbo Ryr, förbi Munkedal och ut via Bokenäs till Målö - färja och tillbaka österut på Orust (vilken skillnad det blev i medvind), sen över med färjan igen från Svanesund och i Stenungsund bestämde Linus och jag att vi ta tåget hem (efter exakt 27 mil, det var för blåsigt, kallt och blev mörkt och ingen prestige att cyckla hela vägen tyckte vi...). Allt i allt en jättefin tur, underbara vägar, en härrligt bansträking som kan verkligen rekomenderas, särskild i lite bättre väder (dvs lite varmare och mindre vind).
/Linus & Sebastian
Post Reply