Inlandsbanan Söndag 2021-06-27 kl. 09.00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Inlandsbanan Söndag 2021-06-27 kl. 09.00

Post by andale »

Inlandsbanan Söndag 2021-06-27 kl. 09.00
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: Landsvägscykling
Passtyp: Distans

Karta till startplatsen och anmälan hittar du HÄR eller på knappen "HÄNDELSE ".

Cykelsäkerhet och Covid-19
Det är viktigt att göra anmälan i kalendariet så att vi vet hur många som kommer. Styrelsen anser att det ur cykelsäkerhetssynpunkt är bra att fortsätta med max 8 till 10 per grupp. Det ökar hanterbarheten, säkerheten och gör det lättare för andra trafikanter att passera oss. Alla som vill vara med skall komma till starten på distansrundorna så vi vet att hur många det är i varje grupp. Vid startplatsen delar vi upp oss direkt i respektive grupp. När det gäller fikastopp är det serveringsställets restriktioner och begränsningar som gäller och det blir lätt fullt. Därför är det bra om alla tar med energi i fickorna och alla läser det som gäller för den aktuella rundan i forumet.

Grupp Grön
Bana: https://ridewithgps.com/routes/33955655
Passledare:
Hjälpryttare:

Info från passledaren:


Grupp Gul
Bana: https://ridewithgps.com/routes/26877244
Passledare: Magnus Olsson
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Grupp Röd
Bana. https://ridewithgps.com/routes/33938332
Passledare: Dario Mantino
Hjälpryttare:

Info från passledaren:

Banan har en bonusrunda på 11 km. Om Bonusrundan körs eller ej bestäms vid starten.


Vid träning med klubben gäller följande regler.
• Godkänd cykelhjälm skall användas.
• Cykeln skall ha ett fungerande bromssystem.
• Vid cykling i mörker skall belysning finnas och gärna reflexväst.
• Vid klubbens normala gruppcykling är inte tempostyre tillåtet.
• Vi följer gällande trafikregler
• Passledarens direktiv skall följas
Ladda gärna ner appen 112

Läs gärna igenom klubbens träningspolicy oavsett om ni är ny eller gammal i klubben.
/Anders
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Inlandsbanan Söndag 2021-06-27 kl. 09.00

Post by molsson »

Välkomna till det som vi kallat Midsommarkransen, ser ut att bli sol och cirka 18 grader. Tänk på att ta med lämplig färdkost då det inte blir fikastopp på kafé.

Överbliven sill är inte lämpligt!

/Magnus
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Inlandsbanan Söndag 2021-06-27 kl. 09.00

Post by Dario »

Hejsan,

På söndag kommer jag att leda röd grupp. Väl mött!

Hälsningar,

Dario
User avatar
Dario
Posts: 352
Joined: 2017-08-06 21:50
Fornamn: Dario
Efternamn: Mantino

Re: Inlandsbanan Söndag 2021-06-27 kl. 09.00

Post by Dario »

Röda gänget bestod av Carlo P., Fabio A., Ingemar S., Magnus J. och undertecknad. Ingemar anslöt vid ÖIS-gården och var med till Lindome, Magnus tog sig hem direkt mot Mölndal när vi kom till Högsbo på tillbakavägen. Vi tre som cyklade tillbaks till Preem hade samlat ihop 95 km med ett snitt på 32 km/timme. Lite småkyligt var det under hela rundan men ändå var det behagligt tycker jag, eftersom vi fick cykla på mycket fina vägar, och det har en sådan effekt på mig att det värmer hjärtat. Sträckan mellan Härryda och Inseros är en av mina absoluta favoriter.

Bra cyklat alla och tack för trevligt sällskap! För min del kommer vi att ses igen någon gång i augusti. Ha en bra sommar allihopa! Hälsningar,

Dario
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Inlandsbanan Söndag 2021-06-27 kl. 09.00

Post by molsson »

I den idag gröna gruppen var vi 4 stycken, lite strul och mekaniska problem men förhoppningsvis inget allvarligt men flera stopp för att kolla, ändra inställningar mm. Lite för få för att få till ett bara två par så när det var öppen landsväg och inte uppför cyklade vi på ett led. Farten blev inte så hög men det kändes inte så viktigt, det var bara skönt att komma ut och trampa.

Regnet verkade hänga över oss hela rundan men inget som kom på vägen även om jag kände enstaka droppar i ansiktet. En rolig runda är det även utan paj i Eskilsby.

/Magnus
Post Reply