BRM 200 Jubileumslopp

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

BRM 200 Jubileumslopp

Post by dlridings »

BRM 200 Jubileumslopp i Göteborg. 11 september. Markera datumet i kalendern.

Den 11 september 1921 ordnade Audax Club Parisien det första 200km brevetlopp. Paris-Brest-Paris hade redan gått några år (sedan 1890-talet) men brevetverksamheten drog i gång 1921.

I år håller vi ett jubileumslopp för att fira. Planerna håller på ta form, men man kan anmäla sig redan nu, och måste göra det om man vill få den speciella jubileumsmedaljen. Det finns bara 5 kvar i skrivande stund. Möjligen kan flera komma till, om en annan startplats inte gör slut på sina. Men det ser inte lovande ut. Vi var tvungna att beställa 9 månader i förväg och de flesta av oss gick in med måttliga beställningar.

Något är på gång. Den 11 september ser det ut som vi startar i Lindome och kör ut 100 km, kretsar tillbaka till Lindome för en kontroll (och lite gott) och sedan sticker ut på andra halvan för att komma i mål igen efter 100 km, i Lindome igen.

Jag har tagit kontakt med en ... hemligt än så länge ... Förmodligen står det en food truck vid kontrollen och kanske möjlighet att smaka på bygdens produkter.

Tanken är att ha två starttider. Startar alla samtidigt, blir det för stor spridning vid 100 km, så jag försöker få till det så att man kommer till kontrollen mellan 12.30 - 14.00 oberoende av hur snabb man än. Lite festligt får man ha, och då får man vara fler.

Något är på gång, alltså.

Det står kl. 08.00 på anmälan. Det är för de som vill ta det lugnt. Jag lägger inte upp den andra tiden ännu. Det beror på vem som kommer. Det räcker med att anmäla er till kl. 08 så ordnar vi startgrupper sedan.

Man kan anmäla sig här

Välkomna!
Daniel
klas utbult
Posts: 28
Joined: 2014-04-02 21:19
Fornamn: klas
Efternamn: utbult

Re: BRM 200 Jubileumslopp

Post by klas utbult »

Hej
det skall bli en fin runda Anmäld
klas :-D
dlridings
Posts: 798
Joined: 2010-02-28 22:07
Fornamn: Daniel
Efternamn: Ridings
Location: Lindome
Contact:

Re: BRM 200 Jubileumslopp

Post by dlridings »

HCK har nu fått anmälningar som är lika med antal specialmedaljer som vi har.

För att garanterat få en specialmedalj, kan det vara en god idé att anmäla sig via Randonneur Väst. De har kvar några.

HCK och Randonneur väst kör ändå samtidigt, från samma startplats och samma bana osv.

Det kan hända att jag kan få tag i fler, men det är långt ifrån säkert.

http://www.randonneurvest.se/


20210817_182348.jpg
Daniel
Post Reply