Mallis för förstagångare/nybörjare

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
Ulf Warnefalk

Mallis för förstagångare/nybörjare

Post by Ulf Warnefalk »

Hej där alla förväntningsfyllda, men ändå kanske lite frågande/oroliga resenärer.

Mitt syfte med denna länk är att ni med lite mindre vana av cykling i grupp skall kunna ha ett ställe att kunna ställa lite frågor inför mallislägret
Jag hoppas att vi här slipper praktiska detaljfrågor som hanteras av arrangören. Vad jag då menar är frågor som har med boendet, andra aktiviteter, transfer mm. att göra.

Har ni däremot frågor som är cykelrelaterade så är detta rätta stället, cykelstället (s.k. Ggb vits..)

Vi skulle uppskatta om vi kunde få en något sånär bild av er, innan vi är på plats på mallis, som har för avsikt att deltaga i våra lugna-/nybörjarepass, så vi har en möjlighet att i alla fall hamna "nära" vad gäller våra cykelrundor. Alltså inga berg eller distanser över 80 km t.ex. Eller är jag helt fel ute?
Därför detta inlägg för att få era frågor om-/oro för-/förväntningar på cyklingen på mallis.

Jag vill samtidigt passa på att meddela "riktiga" cyklister att det är inte det minsta "skämmigt" att cykla lugnt.
Bernt Johansson är av just den uppfattningen, så har ni OS-guld och tycker annorlunda så är ni välkommna att argumentera!

/ulf
Post Reply