Sub 8+ Vättern 2010

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Sub 8+ Vättern 2010

Post by andale »

Hej

Jag har kört 4 rundor och hållt mig mellan 8:42 och 9:21 men känner nu att jag skulle vilja spänna bågen lite hårdare. Under våren hängde jag med på en av era rundor med Lars-Inge som passledare och tyckte det kändes bra att hänga med. Ser fram emot att få komma med i nästa års satsning med många fina träningsturer i både vått och torrt :).

/Anders
/Anders
ErikS

Re: Sub 8+ Vättern 2010

Post by ErikS »

Jag som lovat mig själv att inte köra vättern nästa år är ändå sugen, räkna inte bort mig ännu! :oo:

Gött med fler öbor i Lygnen Anders! \:D/
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Sub 8+ Vättern 2010

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Som jag tidigare har uttryckt här på forumet åtar jag mig gärna att vara sammankallande/lagledare för 8+-gänget.
Av denna anledning kallar jag därför samman till ett första "taktik"-snack som vi tar efter KM i partempo söndag 27 september. Jag är klar över att en del av er av olika anledingar inte har möjlighet att vara på plats då men det går fler tåg...
1/ Grunden för målsättningen är att många utav oss på årets Vättern lyckades klara av 8,42 och naturligtvis vill man då spänna bågen ännu lite tuffare. Den fråga ni alla nu skall ställa er är vad ni tycker att vår målsättning skall vara, med den utgångspunkt att målet självklart skall vara en bättre tid än årets.
2/ Ta med er denna åsikt till 27/9 så tar vi en diskussion och ganska omgående spikar vi mer exakt vår målsättning. För er som inte har möjlighet att vara med skulle jag vilja att ni meddelar er inställning/åsikt till en av era kompisar som kan vara med på mötet och som kan företräda er.
3/ När vi väl har spikat målet tar vi en första diskussion hur vi skall nå detta mål dvs. hur mycket/ofta skall vi träna ihop i detta gäng inför Vättern 2010. En sak är tämligen säker oavsett hur stark man är kräver denna målsättning ett ordentligt och väloljat samarbete. Det betyder också enligt min mening att vi alla skall vara samkörda, det går alltså inte att komma dan före och säga att man vill vara med.
4/ Min åsikt är att vår grupp skall starta kl. 9.48, då Vättern-rundan inför 2010 har infört just detta, att de som satsar på en åktid på 7-9 timmar har fått startider på lördag förmiddag. Det är redan 7 st som har anmält sig och med fördel anmäler ni er alltså på denna startid om ni liksom jag satsar på att susa runt sjön på 8+.

Jag kommer att köra ut en mailinglista på de jag tror vara intresserad av att vara med i denna grupp både i förberedelser för och genomförandet av Vättern 2010. Jag skull vilja att ni mailar tillbaka till mig dels med besked om att ni kommer på partempot, ni är väl anmälda!? och dels om ni kan se att jag har missat någon som eventuellt kan vara intresserade av en sån här satsning som jag har missat på min maillista.

Välkomna till "susar"-gruppen runt sjön 17 juni 2010

Lars-Inge Kjörnsberg
User avatar
Janne P
Posts: 529
Joined: 2009-09-14 19:24
Fornamn: Jan
Efternamn: Peterson

Re: Sub 8+ Vättern 2010

Post by Janne P »

Även jag har blivit LV:are efter några positiva tidigare pass med klubben. Jag anmälde mig i måndags till 9:48-starten med sikte på sub8+gruppen. Har oxå kört 4 VR-rundor tidigare och mest tränat tillsammans med Öckerö-Anders. Målet är att få träna med gänget under året och genomföra 2010-rundan som en vältrimmad sub8+klunga. Min bästa tid hittills är 8.34 och jag spänner gärna bågen lite hårdare om det blir gruppens ambition...

Jan Peterson, Floda
Målet är vägen dit...
Speedrobby

Re: Sub 8+ Vättern 2010

Post by Speedrobby »

Hej alla,

Kul att så många personer redan bestämt sig för att spänna bågen ytterligare till nästa säsong!

Även jag har nu bestämt mig för att vara med på denna tuffa utmaning.

Skall bli oerhört spännande att träna i vinter och kommande vår tillsammans med alla duktiga cyklister i Lygnens Venner.

Med bästa cykelhälsningar

/Robert
Lars-Inge Kjörnsberg
Posts: 1016
Joined: 2007-08-13 10:44

Re: Sub 8+ Vättern 2010

Post by Lars-Inge Kjörnsberg »

Härligt - vi är nu 15 pers anmälda! Fler som vill vara med i detta superteam? Släng in er anmälan på stört, innan någon annan tar er plats...
L-I Kjörnsberg
ErikS

Re: Sub 8+ Vättern 2010

Post by ErikS »

Nu har jag fått tummen ur r**** och anmält mig! Nu ska det bara tränas också! :88:
ash

Re: Sub 8+ Vättern 2010

Post by ash »

Halåååå,

Jag har en kompis från Borås som är sugen på att vara med i våran sub 8+ gäng. (Emil)
reservera gärna en plats åt honom, om ok ? så kommer anmälan snart.



/Ashkan
Henrik Kärnbratt

Re: Sub 8+ Vättern 2010

Post by Henrik Kärnbratt »

Hej

Jag har följt med på Lygnartåget ett par gånger, men inte kört i någon av era fartgrupper.
Körde på 8:40 förra året, och tycker att det skulle vara mycket kul att få hänga med i denna satsning.

Jag är beredd på att köra på era träningar och att ställa upp som funktionär när det behövs.

Dyker upp på Recks förläsning på söndag, för att snacka mer med er.

Mvh
Henrik Kärnbratt
Henrik Kärnbratt

Re: Sub 8+ Vättern 2010

Post by Henrik Kärnbratt »

Hej

Efter moget övervägande, så har jag beslutat mig för att starta 3.42 istället.

Mvh
Henrik
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: Sub 8+ Vättern 2010

Post by Bengt Tonnvik »

Hej!

Nu är även jag med! Sa i somras att det var sista gången, och har tvekat länge, men kunde inte hålla emot längre, det är en alldeles för bra satsning, och alldeles för roligt att cykla med ett sånt här gäng, för att kunna låta bli! Har egentligen ingen aning om ifall det kommer att finnas tid för träningen, men det visar sig väl…

Mina argument emot står sig fortfarande: Det är för långt och för platt runt Vättern; om det även är för farligt, som jag också tyckt, återstår att se. Med den nya starttiden behöver vi ju inte åka om så många, och då borde en hel del vara vunnet i säkerhet. Och, som sagt, argumenten för blev starkare än de emot!

Vi ses! Det har varit lite klent med satsningen för mig under september, men jag startar om med spinning i morgon! \:D/

/Bengt
niclas_y
Posts: 149
Joined: 2008-03-30 15:33

Re: Sub 8+ Vättern 2010

Post by niclas_y »

Betalt
:-D /N
User avatar
Janne P
Posts: 529
Joined: 2009-09-14 19:24
Fornamn: Jan
Efternamn: Peterson

Re: Sub 8+ Vättern 2010

Post by Janne P »

5 mån och 16 dagar kvar till Vättern 2010. Ville bara skaka liv i tråden. -17 grader, sol och och 2 dm snö i Floda, kanske inte direkt optimalt för lvg-träning utomhus. Hur går vinterträningen för er?

/Janne
Målet är vägen dit...
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Sub 8+ Vättern 2010

Post by andale »

Efter att ha kämpat mig igenom november och december utan allt för stort förfall så känner jag mig lite mer motiverad nu. Senaste veckorna har det i huvudsak varit cykel, längdåkning, löpning och styrketräning på menyn. Känns som om jag har en ganska hyfsad grund inför de kommande månaderna. Det kommer att bli fokus på skidor (med tanke på öppet spår) och benstyrka närmaste tiden. I första hand blir det antagligen MTBn som får stå till tjänst med cykelträningen när landskapet ser som det gör nu.

Dessutom skall en del julpraliner jobbas bort :-D
/Anders
User avatar
jote
Posts: 136
Joined: 2009-04-25 15:25
Fornamn: håkan
Efternamn: ternow
Location: göteborg

Re: Sub 8+ Vättern 2010

Post by jote »

De e för kallt å cykla! Risk för att jag inte kör en meter förrän Mallorca-lägret i april :-?

Motivationen är annars bra. Tyvärr har jag ett par trilskande knän som bråkar sedan i höstas, men jag springer, styrketränar och spinner så mycket jag vågar. Blir inte knäna värre kommer jag vara fit-for-fight för tider under 8.12 i juni.

/Håkan
patryd

Re: Sub 8+ Vättern 2010

Post by patryd »

Hej, föreslår/uppmanar alla i 8+ gänget att skaffa sig konto på Funbeat.se. Sök sedan upp oss som redan finns där (se nedan) och lägg till oss som träningskompisar. Jättebra att hålla kontakten, peppa varandra till träning och samtidigt få en bra dagbok/statistik över sin egen träning.

Vi kan både "hänga" på funbeat och hålla denna forumtråd aktuell.

Jan Petersson, http://www.funbeat.se/person/overview.a ... nID=184155
Henrik Miltén, http://www.funbeat.se/person/overview.a ... nID=145518
Anders Alexandersson, http://www.funbeat.se/person/overview.a ... sonID=4736
Erik Sjöström, http://www.funbeat.se/person/overview.a ... nID=183981
Ashkan Fivrin, http://www.funbeat.se/person/overview.a ... nID=163315
Dennis Forsmark, http://www.funbeat.se/person/overview.a ... nID=153368
Patrik Rydbeck, http://www.funbeat.se/person/overview.a ... nID=182732
User avatar
jote
Posts: 136
Joined: 2009-04-25 15:25
Fornamn: håkan
Efternamn: ternow
Location: göteborg

Re: Sub 8+ Vättern 2010

Post by jote »

Patrik, det är en utmärkt idé.
Håkan Ternow http://www.funbeat.se/person/overview.a ... nID=183972

Kör egentligen en annan träningskalender på internet och har tidigare varit lite för lat för att fylla i dubbelt. Men, nu är det ifyllt för ett par månader tillbaka :-)
patryd

Re: Sub 8+ Vättern 2010

Post by patryd »

Toppen Håkan, bra om du lägger till oss som kompisar (lätt att vi som finns där redan missar att lägga till dig). Kul!
torleifsandgren

Re: Sub 8+ Vättern 2010

Post by torleifsandgren »

Turen hem idag var tuff. Var kom all snön ifrån. Skulle det råka vara lite kyligt i Juni är jag beredd.
torleif
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: Sub 8+ Vättern 2010

Post by Bengt Tonnvik »

Efter drygt två veckors förkylning var det äntligen dags att börja röra på sig igen. Trots att Lygnarpasset gick från Kviberg idag, så föll valet i stället på Öijareds golfbana. Två timmar i mycket fina spår, och ett fantastiskt vinterlandskap! \:D/ Och mycket lättare att hålla fingrar och tår varma! Så länge vintervädret består väljer jag gärna skidorna, vi får inte ofta så fina vinterdagar i Göteborg!

Också jag finns på Funbeat nu. Har inte bestämt om jag orkar lägga min träningsdagbok där, har en egen redan.
http://www.funbeat.se/person/overview.a ... nID=191550

/Bengt
Post Reply