Ubbhults Kapell Lördag 2010-03-13 kl. 10:00

Här hittar du Lygnens Venners kommande och genomförda träningspass och träningsläger, med kartor, information och träningsberättelser.
Post Reply
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Ubbhults Kapell Lördag 2010-03-13 kl. 10:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Ubbhults Kapell Lördag 2010-03-13 kl. 10:00
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Träning: Landsvägscykling
Passtyp: Vintercykling

**** Obs! Start i Lindome. Vi har bytt ut Ålgårda Rundan mot Ubbhult som är en mer omväxlande runda ****

Startplats: Lindome Centrum
Karta till startplatsen hittar du här.

Distans: 60 km

Backighet: Medel

Fartgrupp: Marschfart 26 km/tim (~ medel 24-25 km/tim)

Länk till karta

Passansvarig: Rolf L.
Hjälpryttare: Henry S.

Info från Passansvarig:

Detta är ett vintercyklingspass, läs här vad det innebär :!:

Vägbeskrivning:
Lindome Centrum - Hällersåker -Inseros - Hällingsjö - Höger mot Ubbhult - Tölö - Gamla E6 - Anneberg - Lindome Centrum
"He is able who thinks he is able!"
Rolf Lindkvist
Posts: 320
Joined: 2006-01-01 15:24
Fornamn: Rolf
Efternamn: Lindkvist
Location: Lindome

Re: Ubbhults Kapell Lördag 2010-03-13 kl. 10:00

Post by Rolf Lindkvist »

Cyklade Ubbhultsrundan på Lördagen, helt ok utom en bit efter Ubbhult där det förekom is-vallar i körbanan mellan hjulspåren efter bilarna. Har troligvis blivit bättre nu efter gårdagens + grader, kontrollerar rundan på Fredag om det inte blir snöoväder.
Vi ses Rolf Lindkvist.
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Ubbhults Kapell Lördag 2010-03-13 kl. 10:00

Post by molsson »

Cyklar ned från Kviberg, Startar vid Kvibergsrondellen 08:50, därefter, GC-banan längs Delsjövägen till St Sigfridsplan, St sigfridsgatan till Mölndalsvägen, Mölndalsvägen söderut till Lana, Över bron förbi Ericsson och följer sedan järnvägen söderut till till Lindome. Tar det lungt ned så man inte blir trött innan träningen.

/Magnus
Rolf Lindkvist
Posts: 320
Joined: 2006-01-01 15:24
Fornamn: Rolf
Efternamn: Lindkvist
Location: Lindome

Re: Ubbhults Kapell Lördag 2010-03-13 kl. 10:00

Post by Rolf Lindkvist »

Cyklade Ubbhultsrundan idag, helt ok utom några sprickor i vägbanan och några små isvallar som vi får se upp med.
Jag kommer att köra odubbat imorgon och tror att väglaget är ännu bättre efter dagens + grader.
Vi ses i morgon .
Rolf Lindkvist.
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: Ubbhults Kapell Lördag 2010-03-13 kl. 10:00

Post by Bengt Tonnvik »

Magnus!

Det passar mig bra att åka tidigt i morgon för jag behöver hem tidigt. Ansluter till dig vid Kvibergsrondellen. Eventuellt får jag med mig nån mer från Partillehållet? Följer sen med så långt jag hinner på den ordinarie rundan. Kanske blir det inte längre än till Inseros (!), men bättre än inget!

Vi ses!
Bengt
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Ubbhults Kapell Lördag 2010-03-13 kl. 10:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Jag ställer bilen på jobbet imorgonbitti, P-platsen är mitt emot Kristinedal. Cyklar upp till Munkebäcksmotet är där c.a 08.55.
Kommer att köra dubbfritt för första gången sedan november :twisted: gott!!!! Bara att gå från 42 till 28 sulor :-D .

//CG
"He is able who thinks he is able!"
torleifsandgren

Re: Ubbhults Kapell Lördag 2010-03-13 kl. 10:00

Post by torleifsandgren »

Jag cyklar ner och försöker pricka tio i Lindome. Är jag sen så möter jag er. Det blir nog snarare så än tidig så slipper jag bli kall. Jag har fortfarande 240 dubb och halvfulla däck. Känner gruppen för att dra på så deppar jag inte ihop, Jag hittar. Känner jag mig i fin form hänger jag på söderut och tar södra sidan på Lygnern hem.
Torleif
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Ubbhults Kapell Lördag 2010-03-13 kl. 10:00

Post by mikebike »

:-D
Hej, Kommer från jobbet, Svingeln.
Söker ansluta på vägen ned vid St Sigfrid eller någon annanstans.
See You \:D/
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Ubbhults Kapell Lördag 2010-03-13 kl. 10:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Just nu innan läggdags har vi -2 i Partille och det är snorhalt på vägarna! Får se hur tempen utvecklar sig på morgonen risken verkar stor att det blir järnhästen med 42 sulor och dubb iallafall.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Janne P
Posts: 529
Joined: 2009-09-14 19:24
Fornamn: Jan
Efternamn: Peterson

Re: Ubbhults Kapell Lördag 2010-03-13 kl. 10:00

Post by Janne P »

Sen övertid på jobbet idag spolierar LV-passet för min del. Behöver distansen så det får bli eget långpass från Floda efter lite sovmorgon. Hoppas oxå på odubbat i morgon men jag körde hem från jobbet för en halvtimma sedan och det var riktigt halt på småvägarna i Sävedalen, Partille.

Hoppas ni får en bra runda,
/Janne
Målet är vägen dit...
Rolf Lindkvist
Posts: 320
Joined: 2006-01-01 15:24
Fornamn: Rolf
Efternamn: Lindkvist
Location: Lindome

Re: Ubbhults Kapell Lördag 2010-03-13 kl. 10:00

Post by Rolf Lindkvist »

-5 grader kl 08:00, det får hända något radikalt med temperaturen på 2 timmar men det tror jag inte så det blir dubbat på framdäcket.
Rolf Lindkvist.
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: Ubbhults Kapell Lördag 2010-03-13 kl. 10:00

Post by Claes-Göran Andersson »

Sitter och skriver med ispåsar på lårkakan och armbågen. Det är OK svider och är ömt inget brutet.
Tog dubbdäcken idag för att inte riskera något och så händer en sån här skitgrej.

Någon 10 dels sekunds ouppmärksamhet från min sida samtidigt som någon strular med farten i klungan.

Det blev ändå 4 timmar i sadeln och 90 km för min del.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
Rolf Lindkvist
Posts: 320
Joined: 2006-01-01 15:24
Fornamn: Rolf
Efternamn: Lindkvist
Location: Lindome

Re: Ubbhults Kapell Lördag 2010-03-13 kl. 10:00

Post by Rolf Lindkvist »

Vi var 13 stycken som startade från Lindome C underbart väder sol och + 4 grader.Jag fick ihop 63 km 2:41tim m/h ca.24 km i tim.Is-vallar upplevde inte jag som några problem men dom rejäla sprickorna ivägbana är inte att leka med, (undra hur Vägverket skall lösa det)C-G 42 mm hade lätt fått plats. Vi har en del och träna på vad det gäller paråkning, hålla jämn fart t.e.x det var lite ryckigt stundtals idag och därav kom det en vurpa på slutet tyvärr.
Rolf Lindkvist.
User avatar
Janne P
Posts: 529
Joined: 2009-09-14 19:24
Fornamn: Jan
Efternamn: Peterson

Re: Ubbhults Kapell Lördag 2010-03-13 kl. 10:00

Post by Janne P »

Oj, hoppas det gick bra trots allt med vurpan, CG. Det där med ryckig körning är ett otyg...

För min det blev det egen 16-milarunda från Floda via Tollered, Edsås, Alingsås, Vårgårda, Herrljunga, Vedum, Nossebro, Sollebrunn, Gråbo. Vägarna var fina hela vägen, inga potthål, få tjälskador och bara is på höjderna i Nationaldagsbackarna mellan Tollered och Lövhultsvägen. 7 tim cyklad tid. Odubbat.

/Janne
Målet är vägen dit...
Post Reply