SUB 8-9 träning Söndag 25 April kl. 09.00 Lindome

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
Anders Öhlund

Re: SUB 8-9 träning Söndag 25 April kl. 09.00 Lindome

Post by Anders Öhlund »

Hade tänkt att köra imorgon, det är ju hemmaplan och allting. Får dock inte ihop planeringen. Det blir istället bilmekande, trädgårdsjobb och barn-skjutsningar.
Tack för dagens tur för övrigt. Är säker på att det blir en kanonrunda imorgon .
/ anders
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: SUB 8-9 träning Söndag 25 April kl. 09.00 Lindome

Post by andale »

Vad säger man. Hade sett fram emot detta pass men helt missat tiden! Kom som jag trodde i god tid 09:30 men började ana oråd när ingen kom. Klantigt av mig själv. Jag tog bilen till Fjärås för att se om jag kunde haka på men det var givetvis försent det också. Nu blev det en singelrunda runt Lygnern istället. Hoppas ni fick en fin tur.
/Anders
User avatar
Claes-Göran Andersson
Posts: 3869
Joined: 2006-04-25 13:53
Fornamn: Claes-Göran
Efternamn: Andersson
Location: Partille

Re: SUB 8-9 träning Söndag 25 April kl. 09.00 Lindome

Post by Claes-Göran Andersson »

Sub-9 gänget blev 8 st i snitt, Hasse och Kalle gav sig i Fjärås resp. Gällinge. Istället kom Torleif och Patrik in från Sub 8.12.

Det var sydlig vind = motvind hela vägen ner till Veddige stundtals riktigt jobbigt. Väl ute vid Väröbacka svängde vi äntligen upp mot norr och fick vinden med oss snittfarten upp till Åsa låg på 37-38.

Vi tog en snabb fika och toabesök på Shell innan vi fortsatte resan upp till Lindome med fortsatt snittfart på 35+.

Att gå runt på 8 man är alldeles för lite framförallt med den vind det var idag. Vi behöver vara runt 15 st för att det skall bli tillräckligt med "vila" i rundgången.

Till nästa Sub pass torsdagen 13/5 "Kristi flygar dagen" vill jag se de som anmält sig till Sub-9. Är man inte med på dessa träningar diskvalificerar man sig för Vättern. Jag vill inte ha med någon som vi inte har koll på, hur man beter sig i tvåpar och köra belgiskt.

Det spelar ingen roll hur stark man är om man inte förstår hur man skall bete sig i klungan. Vi har många duktiga cyklister som kommer med och tränar men genomgående är det så att det tar ett antal träningar för att drilla tekniken. Framförallt vill vi som kan detta känna trygghet och lugn i klungan och att det rullar runt i en jämn fart hela tiden. Det är stor skillnad att träna själv och köra i klunga!

Vi cyklade 100 km, 3.13 i sadeln, snitt 31 och 450 höjdmeter.

Ser fram mot nästa träning 13/5 då jag vill se er på startlinjen. Länk och bana kommer ut inom kort.

//CG
"He is able who thinks he is able!"
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: SUB 8-9 träning Söndag 25 April kl. 09.00 Lindome

Post by Hans Carlberg »

C-G, jag hade gärna stannat kvar i SUB 9 gruppen och hjälpt till med farthållningen,
kände också att det var lite kort med vilotid mellan förningarna,
men hade lovat familjen att försöka dyka upp hemmavid i tid.
Efter att ha vänt om och "fräst fram" över Fjäråsslätten i medvind,
tog jag backen upp till kyrkan - + ett varv över bräckan- ner till Shelltappen.
Mötte min gule venn Peter Jonsson och vi cyklade tillsammans till Lindome.
Väl hemma efter kontakt med familjen la jag till några mil.
Fick ihop drygt 65 km. Nacken värker så det fick räcka för idag.

Tack för idag alla som kämpade i mot o medvind!
Vi syn på nästa SUB pass torsdagen 13/5
Hasse :88:
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
KalleH
Posts: 133
Joined: 2009-04-29 11:21
Fornamn: Kalle
Efternamn: Hammarström

Re: SUB 8-9 träning Söndag 25 April kl. 09.00 Lindome

Post by KalleH »

Tack för en fin runda och träning idag. Känner dock att jag ej platsar ännu. Det saknas lite speciellt i uppförsbackarna. Får träna hårdare under nästa vinter för att komma ikapp. Ser dock fram imot att starta 3.42 i Motala då med ett gäng hungriga sub-10 åkare. Vi skall ligga som skuggor bakom de urstarka sub-9orna. Ser även fram imot lägret till helgen där man får möjlighet att samla mil i ben och bak. Skall förövrigt byta till en mjukare sadel. Körde tillbaka från Gällinge, upp till Fjärås kyrka via Rossared och Älsåker vidare till Lindome och sedan hem till Kullavik. 95 välbehövliga km.

Ses på fredag

Kalle Hammarström
User avatar
jote
Posts: 136
Joined: 2009-04-25 15:25
Fornamn: håkan
Efternamn: ternow
Location: göteborg

Re: SUB 8-9 träning Söndag 25 April kl. 09.00 Lindome

Post by jote »

Känns tråkigt att inte ha varit med idag. Det hade varit kul att träffa alla.
Nu sätter jag ett fett kryss i almanackan för den 13/5.
/Håkan
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: SUB 8-9 träning Söndag 25 April kl. 09.00 Lindome

Post by Bengt Tonnvik »

Tack alla för en fin tur idag! I 8.12-gruppen blev vi nio cyklister (tror jag), vilket är ungefär hälften av vad vi skulle kunnat vara. Hoppas ni andra har bättre möjligheter nästa gång!
Vi fick en bra tur, med fint samarbete. Vinden var elakare än vi tänkt oss, och lurade oss nog också att köra lite ojämnare än vad som var nyttigt i längden.
Ser fram mot nästa körning den 13: maj!

Skickar med en KML-fil för den som vill se var vi åkte, eller åka igen, på Google Earth
http://connect.garmin.com/proxy/activit ... ?full=true

/Bengt
Post Reply