Sub-9 VR 2011 3,42

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
Post Reply
KalleH
Posts: 133
Joined: 2009-04-29 11:21
Fornamn: Kalle
Efternamn: Hammarström

Sub-9 VR 2011 3,42

Post by KalleH »

Nu är det hög tid att anmäla sig till denna fartgrupp. Magnus Olsson, Martin Linde och jag Kalle Hammarström skall försöka få ihop så många som möjligt. Vi skall försöka lägga en plan för våren med gemensama träningar och kanske lite möten under vintern för att på det sätet bonda ihop gruppen. Många av oss har svårt att komma på alla träningar etc. pga. arbete och barn men det skall inte hindra oss från att åka ihop i juni.
Ju fler vi är desto lättare går det så missa inte detta tillfälle att få en fantastisk resa runt Vättern 2011.

Maila ditt namn, mail-adress och tel.nr. till Magnus Olsson på [email protected]
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Sub-9 VR 2011 3,42

Post by molsson »

Vi träffas i samband med den vanliga lördagsträningen den 16:e. Samsnack och ev gruppträning.

Magnus
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: Sub-9 VR 2011 3,42

Post by martin linde »

Det är noterat.
Har för avsikt att dyka upp.

/Martin
KalleH
Posts: 133
Joined: 2009-04-29 11:21
Fornamn: Kalle
Efternamn: Hammarström

Re: Sub-9 VR 2011 3,42

Post by KalleH »

Improviserad första träff för sub-9 på lördagens tur Midsommarkransen. Hade varit bra om vi kunde komma igång med lite samkörning redan nu. Enligt Magnus är det 12-14 stycken som redan nu anmält sig till nästa års sub-9.

Vi ses på lördag

Kalle och Magnus
molsson
Posts: 917
Joined: 2008-11-19 09:54
Fornamn: Magnus
Efternamn: Olsson

Re: Sub-9 VR 2011 3,42

Post by molsson »

Nu när ni anmäler er till tåget passar jag på att påminna om detta
Vill ni vara med och sikta på under 9 timmar runt Vättern.
Ju fler vi är desto lättare går det så missa inte detta tillfälle att få en fantastisk resa runt Vättern 2011.

Maila ditt namn, mail-adress och tel.nr. till Magnus Olsson på [email protected]
User avatar
martin linde
Posts: 483
Joined: 2005-12-12 23:37
Fornamn: Martin
Efternamn: Linde
Location: Göteborg

Re: Sub-9 VR 2011 3,42

Post by martin linde »

Vätternrundan. Äntligen ! På tredje försöket satt SUB-9:an.
Efter förkylningar, ryggar etc återstod ett tiotal Lygnare i stora startgruppen 3:42, som bestämt att satsa sub-9. För att hamna på rätt sida marginalen blev det omedelbar hårdkörning i motvinden söderut, kanske lite för hårt för en del, för efter Hjo började dragvilligheten gå ner betydligt. Som värst var vi 4 st som gick runt medan man återhämtade sig efter bästa förmåga därbakom. Vi bestämde ganska tidigt att, i motsats till de flesta grupper släppa in lämpliga "Svarte-Pettrar" att hjälpa till. En taktik som visade sig fungera bra och var till stor ömsesidig nytta. Efter Hammarsundet splittrades vi upp ganska rejält pga trötthet och materialproblem. (trist för Magnus, men jag vet hur det är... Men du klarade i alla fall målet.) Gott om folk att åka med gjorde dock att de flesta av oss kunde klara målet under 9 timmar.
Tack alla för en stålande insats, dessutom med en sagolik vädertur.

Måste delge er följande kommentar från "Svarte Petter" Michael Andersson på Funbeat:

"Tackar Lygnens Venner för en grymt trevlig resa runt Vättern. Men framförallt den sköna atmosfären i gruppen. Inga gnälliga amatörvärlsmästare i den klubben. Bästa komentaren: -Täpp till nu, annars får du betala medlemsavgift..
Ni startade 3:42 0ch gick in under nio timmar, hoppas ni läser detta.."

En kommentar som verkligen värmer...

Mvh martin
Wenner

Re: Sub-9 VR 2011 3,42

Post by Wenner »

När jag rullade in mot målet, eller rättare sagt lite innan och förstod att det skulle gå vägen så kändes riktigt stort! För snabbare än så här tror jag inte att jag förmår köra trots allt! (Men man vet aldrig, skam den som ger sig...)
Måste också återge en liten solskenshistoria från en av våra "Svarte-Pettrar" - en okänd kille med Stockholmsdialekt som direkt i målgång vände sig mot mig och sade "Ge mig en kram för fan! Utan er hade jag ALDRIG kommit i mål på detta sättet.." Det värmde ju lite det också kan man säga!

Men framförallt vill jag tacka Mats, Martin, Magnus, Joakim, Robert, Erik, Andreas, Mikael, Kalle och... hmm ja jag och namn! Helt sjukt att man inte vet vad folk heter som som lidit med i 30 mil! Men tack i alla fall för en trots allt väldigt trevlig runda!

//Jonas
Robert A

Re: Sub-9 VR 2011 3,42

Post by Robert A »

Måste också få tacka alla. Vilken fantastisk dag vi fick. Riktigt kul att kunna få se och njuta lite av utsikten runt vättern med några venner. Att pricka in strålande väder mellan regn dagarna trodde man inte var möjligt. Tanken på aldrig mer kanske inte är lika bestämnd nu.
/Robert
User avatar
Mats Sarapik
Posts: 368
Joined: 2007-06-05 07:43
Fornamn: Mats
Efternamn: Sarapik

Re: Sub-9 VR 2011 3,42

Post by Mats Sarapik »

Fler bilder
(klicka på bilden för att se den större)

Image
Kalle H sitter och tar igen sig och väntar på 7:45 gänget

Image
Två lite bittra gubbar som bägge körde solo, 500 meter i från varandra

Image
En påhoppad avhoppare som kom in under 9 trots allt
Att försöka är det första steget mot ett misslyckande
Post Reply