Tour of Jamtland Trondheim – Åre, 214 km

Skriv här om du vill organisera ett eget träningspass, tipsa om träning med andra klubbar eller berätta någon annan träning som du vill slå ett slag för.
Post Reply
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Tour of Jamtland Trondheim – Åre, 214 km

Post by olof »

Hejsan

Jag funderar på att köra loppet som går mellan Trondheim och Åre, är någon sugen?
Det går av stapeln lördagen den 6: aug. Loppet heter Tour of Jämtland Cyclosportive Trondheim – Åre, och är 214 km.
Kolla in loppet:
http://www.tourofjamtland.se/cyclosport ... -tva-hjul/

Som det står:
Norra Europas vackraste utmaningar på två hjul. Till sommaren kan du välja att cykla den långa sträckan på 214 km med start i Trondheim eller den klart snällare på 60km med start i Storlien. På det länga motionsloppet startar deltagarna tillsammans med eliten vid atlantkusten och passerar bokskogen innan klättringen mot Sverige för dem upp över kalfjäll och genom sju växtzoner.

Det verkar vara ett gôtt lopp med några goa stigningar....
Om någon mer är intresserad kanske vi kan köra ihop? // Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Re: Tour of Jamtland Trondheim – Åre, 214 km

Post by Bengt Tonnvik »

Hej!

Har tittat lite på Tour of Jamtland till sommaren. Åker jag dit så blir det sannolikt i samband med en semestervecka i Funäsdalen, med förhoppningsvis lite uppvärmning på mountainbike. Men inget är bestämt än, sommaren inte alls färdigplanerad.

Förra året åkte 6-7 motionärer in med huvudklungan, 19 sek efter Lucas Persson. Det vore väl härligt att sitta med där till sommaren! ;-) Jag gillar ju backarna! #-o

Blir det nåt, så borde vi kunna sammanstråla!

/Bengt
User avatar
olof
Posts: 739
Joined: 2010-10-04 19:25
Fornamn: Olof
Efternamn: Tedenbrant

Re: Tour of Jamtland Trondheim – Åre, 214 km

Post by olof »

Hejsan Bengt

Kul att du också har funderat över detta lopp. Det skulle vara intressant att få reda på hur mycket tid de glada "motionärerna" hade tillbringat på sina cyklar?

Jag tycker att vi ser om några andra också kommer att bli intresserade, vi får se till att hålla liv i denna tråden. Det skulle vara roligt om vi kunde bli några stycken.
// Olof
"Hur fan pallar dem att hoja runt hela Frankrike på tre veckor"
Post Reply