SUB 10 3.42

Forum för Lygnens Venners deltagande på Vätternrundan. Om anmälan, startgrupper, resa, boende, träning och subgrupper etc.
ventoux
Posts: 115
Joined: 2009-10-08 20:49
Fornamn: Duncan
Efternamn: Robinson

Re: SUB 10 3.42

Post by ventoux »

The plan so far!
1. Gränna 80 km 3 min
2. Fagerhult 138 km 10 min
3. Boviken 230 km 3 min
4. Medevi 277 km 3 min
Vi räknar med 3 min försening i starten och 3 min vid målgång.
total stopptid alltså 5x3+10 min = 25 min
snittfart 31,5 km/h = 19 min per 10 km
9 tim 30 min på 300 km
totaltid 9 tim 55 min

Some guidelines, nothing written in blood!
We use a constantly rotating peloton.
Take all the food you need with you on bike, eat and drink at the back.
We keep outsiders out of the chain who don’t fit in, ie. two guards at the back.
We try and keep as smooth a speed as possible, Josef is time keeper.
We take it easy on the hills.
We will go through all hand signs at start. The English guys understand hand signs :-D
We keep out a little to the left on the road so as not to get stuck behind slower groups.
Don’t eat and drink on the cobbles at Gränna, because you will drop your bottle.
If someone drops a chain, maybe a couple of strong riders can stay back and help the rider back to the peloton, if you puncture, you are on your own, unless someone wants to help.
Everyone in the group will have a red band on left arm. I am getting them made.
If you get tired you go to the back before you hit the wall, eat and rest and come back into the chain when you feel OK. We want to try and keep as many people as possible all the way around as this will help us to do the best time.

Sub 10 LVG Sweden/England
Duncan Robinson
David Robinson
Darrin Robinson
Benny Hedman
Josef Wideström
Mike Fry
Evert Melander
James Smith
Mats Gustafsson
Jannika Gustafsson
Per Wennman
Björn Gross
Håkan Wingård
Johan Strindö
Anders Eriksson
Thomas Hall
Morgan Hugosson
Per Hultin
Pavo Johansson
Joakim Johansson

Regards to all Sub10
Duncan & Josef
0708-584308
Duncan Robinson
Pavo J

Re: SUB 10 3.42

Post by Pavo J »

Hej
Tidsschemat ser bra ut, kanske att det ska var några minuters ytterligare marginal. Men det löser sig kanske under vägen.
Vore både trevligt och bra om alla kunde träffas innan som ni skriver (framförallt för mig som är ny).
För övrigt, går det att få tag på en tröja storlek S eller M så vore det kanon.

/Pavo
Anders N
Posts: 1
Joined: 2011-06-15 10:15
Fornamn: Anders
Efternamn: Nordström

Re: SUB 10 3.42

Post by Anders N »

Jag har starttid 3,42 och går gärna med i sub 10 gruppen.

Mvh Anders Nordström
0706220203
Lawrance

Re: SUB 10 3.42

Post by Lawrance »

Hi,
I'd like to join your group too. Another English speaking cyclist, but I can read and speak ok Swedish.
I was hoping to do it in under 11 hours, but as there is no sub-11 group, I'll give sub-10 a go! I need to change my start time when I get to Motala, but if I can't get 3.42 I'll try and get a slightly earlier start time and hang back for you all.
Where and when are you meeting?

Daniel Lawrance
07380 64769
ventoux
Posts: 115
Joined: 2009-10-08 20:49
Fornamn: Duncan
Efternamn: Robinson

Re: SUB 10 3.42

Post by ventoux »

Hello Daniel!
Any members of Lvg ar welcome, either in the chain or on the back depending on your peloton skills. We will have red armbands which I will give to everybody at the start.
Regards
Duncan
Duncan Robinson
deepd
Posts: 87
Joined: 2009-05-10 19:01
Fornamn: Johan
Efternamn: Strindö

Re: SUB 10 3.42

Post by deepd »

Hej på er

har legat däckad av en förkylning i ett par dar och nu kastar jag in handuken.
Hoppas ni fixar sub 10 målet hälsar Johan S
josef70

Re: SUB 10 3.42

Post by josef70 »

Pavo J wrote: Tidsschemat ser bra ut, kanske att det ska var några minuters ytterligare marginal. Men det löser sig kanske under vägen.
Vore både trevligt och bra om alla kunde träffas innan som ni skriver (framförallt för mig som är ny).
Ja, ambitionen är att vi successivt ska bygga en marginal till tidsschemat när det är möjligt, så att vi har lite till godo. Hur mycket beror på väder och vind och hur bra vi kan samköra. Vi räknar med att lära känna varandra och komma in i rytmen de första milen, då ser vi tydligare vilket tempo vi kan hålla och hur många som är med och roterar.

Duncan o co plus Björn och jag o co bor på Folkets Park camping så om fler bor där så ses vi säkert (vi har husvagn). Återkommer med förslag på tid och plats att mötas upp i Motala. De som vill skulle kunna äta ihop vid 6-7-tiden på fredag? Vi kommer även att samlas en stund före start på lördag morgon och snacka ihop oss.
ventoux
Posts: 115
Joined: 2009-10-08 20:49
Fornamn: Duncan
Efternamn: Robinson

Re: SUB 10 3.42

Post by ventoux »

The final group Sub 10, 21 persons
Duncan Robinson
David Robinson
Darrin Robinson
Benny Hedman
Josef Wideström
Mike Fry
Evert Melander
James Smith
Mats Gustafsson
Jannika Gustafsson
Per Wennman
Björn Gross
Håkan Wingård
Anders Eriksson
Thomas Hall
Morgan Hugosson
Per Hultin
Pavo Johansson
Joakim Johansson
Daniel Lawrance
Anders Nordström
I have had red armbands made for everyone at a cost of 20kr each, I presume that this is ok and I hope that everyone will have a 20kr note (no coins) with them at start.
Duncan Robinson
josef70

Re: SUB 10 3.42

Post by josef70 »

Hej!

Här är schemat som bygger på Mats kalkylblad (se tidigare i denna tråd) modifierat med de km-angivelser som gäller enligt Vätternrundans hemsida 2011:
http://www.arcticstudio.se/pdf/VR2011-SUB10.html . Den som vill kan printa och ta med!
Rullsnitt 31,5 km/h, dvs 19 min per mil = körtid 9 tim 30 min.
Enkelt för alla att hålla reda på utan ett schema i pappersform som kan vara bökigt att ha med sig.
Under loppet kommer jag att meddela med jämna mellanrum antal minuter före eller efter schemat och samråda med Duncan om vi ska öka eller minska farten. Vi siktar på att bygga upp en marginal längs vägen. Depåstoppet i Medevi kan komma att strykas om vi är överens om det.

/Josef 0703-088380
Så grymt laddad - vad kul det ska bli :D
Lawrance

Re: SUB 10 3.42

Post by Lawrance »

Hej,
I have one more name for the group:

Daniel Duran.

He has just become a member of Lygnens V, but doesn't have access to the forum yet. I hope you have an armband spare.

/Daniel Lawrance
Kent Nilsson

Re: SUB 10 3.42

Post by Kent Nilsson »

Vi hänger gärna på SUB 10 3:42
Kent Nilsson
Torleif Magnusson
Vi ses vid starten
ventoux
Posts: 115
Joined: 2009-10-08 20:49
Fornamn: Duncan
Efternamn: Robinson

Re: SUB 10 3.42

Post by ventoux »

Ok I will fix 3 more armbands
Regards
Duncan
Duncan Robinson
User avatar
Mats Gustafsson
Posts: 766
Joined: 2006-01-26 18:53
Fornamn: Mats
Efternamn: Gustafsson
Location: Göteborg

Re: SUB 10 3.42

Post by Mats Gustafsson »

Tack Duncan och Josef ni gör ett bra jobb!
Fördelarna kan vi läsa här på forumet - vi blir många i gruppen, det lutar åt 25 - 30 pers som kör Belgisk kedja hela vägen(constantly rotating peloton). Det blir grym styrka i gruppen och hur bra som helst om alla hittar rytmen och är lite vakna för att improvisera emellanåt. Räkna med att vi kommer att få en rejäl svans efter oss - men det bjuder vi gärna på.
Vi är grymt taggade och det skall bli hur kul som helst. Om vi inte se på stan så ses vi vid starten senast 03.20
/Mats G.
Mats Gustafsson
070-549 52 28
[email protected]
persah

Re: SUB 10 3.42

Post by persah »

Hej

Vi är 3 Lygnare som startar 02.20 och har tänkt köra på 10h. Efter att ha sett hur detta utvecklats har vi blivit mer och mer sugna på att byta startgrupp och hänga på er 03.42. Vi försöker byta startgrupp i morgon em. i Motala om vi får ok att vi kan köra med er.

Per Sahlgren, Fredrik Virtanen och Christian Alquist.
josef70

Re: SUB 10 3.42

Post by josef70 »

Kul att så många är med! Duncan får säga hur det funkar med fler som kommer till, om det finns armband tex, men det löser sig säkert. Kanon om så många som möjligt fixar Lygnen-tröja alt annan gul tröja (har du en extra tröja? ta med den!) Nu när klungan blir så stor är det extra viktigt att vi håller ihop gruppen och inte låter "svansen" påverka vår körning negativt. Vi behöver bra kommunikation och hålla igång snacket/tecknen och framför allt tänka på säkerheten!
/Josef
ventoux
Posts: 115
Joined: 2009-10-08 20:49
Fornamn: Duncan
Efternamn: Robinson

Re: SUB 10 3.42

Post by ventoux »

Like Mats says, the group is getting big and there may be problems getting the flow in the group, it may be that somewhere down the road we end up spliting into 2 groups. We will just have to see. We will meet at 3.10 and go through everything, I will have the armbands with me.
I will try and fix extra armbands in the morning.
Ps. All newcomers please read earlier chat in 3.42 tread regarding "Rules"

Regards to all sub 10

Duncan
0708-584308
Duncan Robinson
Järbrink

Re: SUB 10 3.42

Post by Järbrink »

Hej,

Jag har varit med och kört en del nu under våren och siktar på SUB10. problemet är att jag har starttid 06.22 men skall som flera andra försöka byta till 03.42 eller tidigare för att kunna köra med er om det är OK?

MVH/
Johan Järbrink '
0733534053
josef70

Re: SUB 10 3.42

Post by josef70 »

hej! vi ordnar inte med ngn gemensam träff ikväll, vi är så många och alla har olika planer och är upptagna med sina sysslor.
duncan och jag mfl kommer att ses på folkets park camping där vi bor, så där kan man möta upp om man vill... ses imorgon bitti!
/josef 0703-088380
Järbrink

Re: SUB 10 3.42

Post by Järbrink »

Jag var precis och bytte till startid 03:42 utan problem!

//Johan Järbrink
Pavo J

Re: SUB 10 3.42

Post by Pavo J »

Hej alla SUB 10:or.
Vilket kanonjobb alla gjorde, det var riktigt roligt att köra idag.
Bra jobbat av dig Josef att hålla ihop gruppen som du gjorde.
Som sagt tack alla för en jättebra runda.
Och tiden 9:44 är ju inte fy skam.
/Pavo Johansson
Post Reply