Vi som åkte kexrundan 2006

Forum för Lygnens Venners deltagande i motionslopp och tävlingar i Sverige och utomlands. För samordning av anmälan, resa och boende etc.
Post Reply
putte

Vi som åkte kexrundan 2006

Post by putte »

Jag grabben och lilltösen tog oss an 30km banan. :D
Jag med mtb:n och cykelkärra, och grabben på sin egen lilla guling.
Med 1st kisspaus för samtliga(tösen ville också, inte för att hon behövde,utan mer i sympati) och 1st matpaus så behövde vi 2 timmar på oss.
Strongt jobbat av en 7-åring som endast fick lite hjälp då och då när det blev lite motigt. :evil:
Han spurtade även in mot målet så jag blev familjens tvåa denna dagen. :wink:

Vi klarade oss från störtregnet i Kungälv och hade väldigt trevligt.

Vägen mellan Romelanda och Kareby var en riktig pärla när det gäller cykling.

Jag såg 2 lygnare till, Bengt och Hasse, fanns det fler?

Ett trevligt arrangemang av Kungälvs CK som verkligen rekommenderas. :D

/Putte
User avatar
Bengt Tonnvik
Posts: 278
Joined: 2005-12-28 22:09
Fornamn: Bengt
Efternamn: Tonnvik
Location: Partille

Post by Bengt Tonnvik »

Kexrundan fick bli min ersättning för ett missat Gran Fondo. Det visade sig vara ett enkelt och trevligt arrangemang. Åkte dit till kl 8, för att inte missa starten, men så dags var det ganska stillsamt. När några bekanta och lagom snabba från Bohus dök upp gav vi oss iväg i en grupp på fyra. Det blev ett effektivt lagtempo runt banan. Missade tyvärr spurten eftersom två av oss inte vågade köra mot rött. Regnet slapp vi inte, men de fina och glest trafikerade vägarna gjorde det till en mycket fin tur.

Tack KCK, kommer gärna tillbaka ett annat år!

Bengt
Mangepange

Post by Mangepange »

Hej cykelvänner,
det värmer att läsa era vänliga rader om vårt lopp "KEXRUNDAN".
Det var mycket uppskattat att se de gula tröjorna i vårt start och målområde i söndags !!!! :D

Vi skall göra vad vi kan för att överträffa oss själva till nästa år så kanske vi t.o.m. kan hoppas på ett ännu större deltagende från er Lygnare... :wink:
Kanska kan det bli en eller annan överaskning....vi får se....

Vi ses väl i morgon.....9.09 går vi i KCK iväg såg jag...vädret ser ...hmmmm.....intressant och fostrande ut just nu !!

M.v.h.

/ Magnus
Post Reply