Time-out för en veteran

Forum för att diskutera och debattera om Lygnens Venner, cyklister och cykling i allmänhet. Hur kan våra verksamheter utvecklas och förbättras? osv.
Post Reply
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Time-out för en veteran

Post by Thomas Franzén »

Hej!

P.g.a. att min hälsa försämrats avsevärt den senaste tiden, tar jag på min läkares inrådan, en time-out från allt mitt engagemang inom cykelidrotten.
Jag har något som kallas spinal stenos i samtliga diskar i ländryggen. Detta orsakar en fruktansvärd smärta. Min läkare har förskrivit stora mängder morfin för att jag överhuvudtaget ska kunna fungera i min vardag. Tyvärr räcker inte detta för att hålla mig besvärsfri, utan jag har periodvis så ont att jag inte ens kan förflytta mig till fots.

Dessa förhållanden gör också att min kapacitet fysiskt och mentalt har minskat oerhört mycket. Jag klarar helt enkelt inte längre att fullgöra det som man normalt räknar med att kunna göra. När den egna förmågan ligger milsvida ifrån det som man själv och andra tror ska kunna presteras, så uppstår en oerhörd och nedbrytande press. Det håller inte i längden, och jag har nu kommit till det vägskäl där jag måste välja.

Det är ju alltid tråkigt när man tvingas sluta att ägna sig åt det som man tycker är roligt och stimulerande. Jag har ca 10 år bakom mig av roligt och utvecklande arbete inom Lygnens Venner, jag var med att starta klubben och jag har ägnat mycket tid och engagemang i de verksamheter som klubben har varit inblandade i genom åren. Jag tar som sagt time-out från allt arbete inom Lygnens Venner, andra personer i styrelsen m.m. kommer att ta vid där jag lämnar över. Som tillförordnad ordförande fungerar Martin Linde fram till nästa årsmöte, mer om den saken kommer nog från styrelsen efter hand. Jag tackar för min tid och önskar styrelsen och alla Lygnare lycka till med ett fortsatt trevligt Lygnens Venner, den glada cykelklubben!

Mvh
Thomas Franzén
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
Roald Karlsson
Posts: 160
Joined: 2006-01-31 19:15
Location: Roald Karlsson

Re: Time-out för en veteran

Post by Roald Karlsson »

Tjenare Thomas!
Jättetråkigt att höra! Hoppas du får bästa möjliga behandling & hjälp
med riktad träning så du kan komma tillbaka igen!

Hälsningar Roald!
User avatar
Thomas Franzén
Posts: 653
Joined: 2005-12-04 22:30
Fornamn: Thomas
Efternamn: Franzén
Location: Göteborg

Re: Time-out för en veteran

Post by Thomas Franzén »

Hej Roald!

Tack för dessa ord. Det värmde att höra.
Ha det bra, rätt som det är kan jag komma cyklande 8-)
Image Om man inte är ute & cyklar så kommer man ingen vart.......
Benny
Posts: 140
Joined: 2008-10-19 17:04
Fornamn: Benny
Efternamn: Hedberg

Re: Time-out för en veteran

Post by Benny »

Hej Thomas.

Mycket tråkigt att höra.
Hoppas att du får all hjälp du kan få för att komma tillbacka,
( DU BEHÖVS I KLUBBEN).
Du var mitt första stöd i klubben.
M.v.h. B.H.
User avatar
andale
Forumadministratör
Posts: 747
Joined: 2009-09-14 10:47
Fornamn: Anders
Efternamn: Alexandersson

Re: Time-out för en veteran

Post by andale »

Tråkigt att höra Thomas :-( . Hoppas verkligen att du kan komma tillrätta med dina problem. Har haft diskbråck och minns att det var inte mycket man klarade av när den smärtan satte in.
/Anders
Henke

Re: Time-out för en veteran

Post by Henke »

Trist att höra! Krya på dig!!!!
Eddy
Posts: 194
Joined: 2010-10-31 23:56
Fornamn: Eddy
Efternamn: Carlsson

Re: Time-out för en veteran

Post by Eddy »

Tråkigt att höra... Under den korta tid jag varit med i klubben och av det jag sett så förstår jag att du gör skillnad/jag vet att du gör skillnad med ditt engagemang. Men som du skriver så behöver man välja och du väljer rätt ;-)

Din sjukdom är inte att leka med och smärta är inget trevligt.. Ta hand om dig .... ;-)

MVH/Eddy
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit..."
User avatar
Mikael Virtanen
Posts: 391
Joined: 2006-01-31 11:14
Location: Mikael Virtanen

Re: Time-out för en veteran

Post by Mikael Virtanen »

Riktigt tråkiga nyheter, Thomas. Klubben blir inte densamma utan dig, ska du veta. Men det är som det är och vi får väl reda oss bäst det går under tiden. Hoppas verkligen att snart få se dig i klungan igen med stark rygg och pigga ben. Önskar dig ett snart tillfrisknande och en riktigt skön sommar, med eller utan cykling. Och som sagt, time-out betyder ju faktiskt bara att man ligger på rulle ett tag, och det är är du väl värd =D> =D> =D>
Hälsn.
Mikael
mikebike
Posts: 469
Joined: 2008-09-05 11:35
Fornamn: Mikael
Efternamn: Jansson

Re: Time-out för en veteran

Post by mikebike »

Hej Thomas!
Tycker också detta låter riktigt trist med Din sjukdom, anar att det är mycket smärtsamt.
Anser dock att det är rätt som Du gör att backa ett par steg från alla Dina åtaganden och uppgifter i Lygnen.
Hälsan är prio 1. Visst är det svårt att ersätta någon med Din kapacitet, kunnannde och energi.
Men tänk på Dig själv nu och ta hand om Dig.
Tack för fantastiskt arbete med Cykelklubben så här långt och önskar Dig ett snart tillfrisknande och en riktigt skön sommar.
mikebike/mikael :-D
User avatar
Hans Carlberg
Posts: 1009
Joined: 2006-08-28 20:17
Fornamn: Hans
Efternamn: Carlberg
Location: Landvetter

Re: Time-out för en veteran

Post by Hans Carlberg »

Thomas, du får många varma krya på dig hälsningar och här kommer en till!!
Det är en jobbig sjukdom, som kan vara mycket smärtsam.
Ta dom piller du behöver! Hoppas att det det kan kan lätta för dig med smärtorna.
Som de flesta skriver: Tänk på Dig själv nu och ta hand om Dig.
Vi andra Lygnare önskar Dig ett snart tillfrisknande och en skön sommar utan gula sidor.
Hasse :88:
Livet är som att cykla.
För att hålla balansen måste du fortsätta framåt.
User avatar
Janne P
Posts: 529
Joined: 2009-09-14 19:24
Fornamn: Jan
Efternamn: Peterson

Re: Time-out för en veteran

Post by Janne P »

Jag lider med dig, Thomas. Har förstått hur mycket du gjort för klubben, såg på nära håll hur du slet med förra årets Race Weekend men egna hälsan är förstås alltid viktigast. Krya på dig nu, låt det ta den tid det tar så ses vi när du känner dig bättre!

/Janne
Målet är vägen dit...
Malin

Re: Time-out för en veteran

Post by Malin »

Hej Thomas!

Som vi pratat mycket om måste liv och hälsa gå före annat, oavsett
hur roligt det är eller hur engagerad och behövd man är i olika
sammanhang. På de åren som vi kännt varandra har du
konsekvent åsidosatt din egen hälsa för att göra och genomföra
det som vi varit överens om behöver genomföras. Att du
äntligen lyssnar/ eller blir tvingad till en time-out är helt
på sin plats. Ibland måste man backa lite,
det är inte :!: att vika ner sig :-) bara slicka lite sår
för att kunna återkomma senare :twisted:

Sköt om dig och vi hörs av
Hälsar
Malin
Post Reply